Ervaring Nintendo met Wiimote cruciaal volgens Miyamoto | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

"Het intere ante is dat het een hoop ervaring kost om volledige gameplay-ervaringen te maken die goed gebruik maken van bewegingsgevoelige besturing", aldus Nintendo's Miyamoto. "[Bij Nintendo] hebben we al meer dan vijf jaar geëxperimenteerd met bewegingsgevoelige besturing en wat we op de E3 hebben gezien doet vermoeden dat de andere bedrijven nog maar net aan het experimenteren zijn. [De concurrentie] heeft gekeken naar wat we met de Wii hebben gedaan, hier waarde in gezien en gaan nu dezelfde kant op."

Microsoft en Sony

Vorige week tijdens de E3, de beurs in Los Angeles waarop talloze nieuwe games werden aangekondigd, onthulden zowel Microsoft als Sony nieuwe technologieën waarmee games op een andere manier dan met de huidige controllers kunnen worden gespeeld. Microsoft's Project Natal stelt spelers in staat zonder controller en met armen en benen via een camera interactie te hebben met games. Sony's nog naamloze project zit tu en de Wii en Project Natal in: spelers gebruiken een camera maar ook een soort afstandsbediening.

Voor beide projecten is nog geen duidelijke datum van uitgave aangegeven. Nintendo's Wii MotionPlus, waarmee nog nauwkeurigere besturing met de Wiimote mogelijk is, komt eind deze week uit.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou