Nieuws
Google Stadia

Dit jaar minstens 120 games naar Google Stadia

Waarvan er tien (tijdelijk) exclusief zijn

Geschreven door Cody van den Bogert op
Google heeft bekendgemaakt dat er dit jaar meer dan 120 games aan Stadia toegevoegd worden. Tien van deze games zijn tijdelijk exclusief verkrijgbaar via de gamestreamingdienst.

Dit heeft Google laten weten in een blogpost. Google verklaart dat er nog steeds hard aan de weg wordt getimmerd en dat de game-ervaring alleen maar beter gaat worden. Het Stadia-team zegt dat de gamestreamingdienst nog altijd blijft evalueren en uitbreiden.

"We hebben nog veel meer op de planning staan en blijven hard werken om onze visie een werkelijkheid te maken. We zijn van plan om meer dan 120 games aan Stadia toe te voegen in 2020 en de bedoeling is dat er in de eerste helft van dit jaar minstens tien games bij de lancering exclusief bij ons verkrijgbaar zijn. Binnenkort laten we hier meer over weten", aldus het team achter de dienst.

Verder vertelt het team dat Typhoon Studios aan de Stadia-familie is toegevoegd, alle Chromecast Ultra's zijn bijgewerkt en dat Stadia Founders een gratis tweede buddy pass ontvangen.

Ten slotte worden er tijdens het eerste kwartaal een aantal nieuwe opties aan de dienst toegevoegd die het speelgenot van de gebruikers ten goede moeten komen. Voorbeelden hiervan zijn 4K ondersteuning en betere assistentie tijdens het gamen in je browser, streamen via Android-apparaten en het draadloos kunnen verbinden van de Stadia-controller.

Hier vind je alle info over Google Stadia op een rijtje.

Dit artikel delen:

Lees meer

Het Lunar New Year-evenement van Overwatch is begonnen Live vanaf 15:00 uur: The Last of Us met Lucas en Wouter
19

Reacties op: Dit jaar minstens 120 games naar Google Stadia

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 17 januari 2020 14:24
    Ik denk ook dat voor de Stadia kwantiteit beter is dan kwaliteit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 17 januari 2020 14:33
    Het is in ieder geval sinds de launch in november(?) erg stil wat betreft Stadia.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 17 januari 2020 15:07
    Ik had meer gehoopt dat de kwaliteit van de graphics op een veel hoger niveau zouden liggen, ondanks de eisen die de hardware hier aan stellen, maar de boodschap vanuit google gaf destijds aan, dat zij het zouden waarmaken. Helaas, is er daar niks van waar. Een beetje console graphics streamen is niet waar ik op zit te wachten. Jammer dat ze hier niks aan doen, met hun grootheidswaanzin!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarryLicious

    • 17 januari 2020 15:07
    Hebben ze het al enigzins op de rit dan? Ik heb niets anders dan problemen en afspraken die ze niet nakwamen gehoord…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 17 januari 2020 15:45
    Halfbakken oplossing dat Stadia

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 17 januari 2020 16:14
    120 spellen die je nooit fysiek in bezit zal hebben…
    Ik ben nog niet klaar voor dit soort toekomst dingen misschien wel nooit..
    Ik ben ook nog opgegroeid met de commodore 64 en de Amiga 500 nostalgie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 17 januari 2020 21:13
    Lemmings, Turrican, Cannon Fodder 😃

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chemicalscum

    • 18 januari 2020 14:30
    @Baroness Ik ben opgegroeid met de C64 en de Amiga en ik geniet nu van games die ik download. Het scheelt een berg ruimte. Het grootste verschil is dat ik nu alles legaal download en toen (bijna) alles illegaal kopieerde, want dat deed iedereen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 19 januari 2020 10:57
    @chemicalscum Dan ben je nu een beter mens geworden :)
    Maar ik ben een echte spel verzamelaar en heb een mooie kast vol met zelfs nog die Amiga en Commodore consoles en spelen. wie weet wat dat over 5 of 10 jaar allemaal waard is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chemicalscum

    • 19 januari 2020 15:31
    @Baroness Ik was een kind en het was allemaal super spannend. Het is een deel van de nostalgie van de C64. Je kon die cassettebandjes simpel kopieeren met een dubbel cassettedek en zelf door ze gewoon af te spelen en het geluid op een ander bandje op te nemen via een microfoon. En dan werkte het nog ook. Bijna niemand kocht er spellen voor.

    Maar om even terug te gaan naar je eerste opmerking, het is al jaren lang vrij normaal om games niet meer fysiek in een kast te bewaren, dat is echt niet iets van de toekomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 19 januari 2020 16:53
    @chemicalscum
    Ja dat zeiden ze ook bij de platen speler en die is nu weer helemaal terug, mensen willen graag iets in bezit hebben. Ik denk dat je de nostalgie onderschat over een lange periode gezien. En dat mensen weer terug willen naar dat doosje met die cd of die cassette.

    En vergeet de mini console rage niet die vlogen over de toonbank!.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chemicalscum

    • 21 januari 2020 14:10
    @Baroness Snap ik, leuk dat lp's weer een beetje populair zijn, maar niet in plaats van digitale distributie. Mensen gebruiken het naast elkaar. Je hoeft niet alle muziek die je luistert, film die je kijkt of game die je speelt fysiek in je kast hebben staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 22 januari 2020 09:19
    @chemicalscum
    Nee maar het mooie van een verzameling is. Dat als er een tijd komt dat streaming en digitaal de enige manier word om aan je games te komen. Mensen weer gaan terug verlangen naar de oude tijd, dat bedoel ik eigenlijk te zeggen…
    En ik heb veel spellen ook wel digitaal hoor en als ze dan fysiek voor een prikje worden aangeboden dan koop ik ze dubbel :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RedBiohazzerd87

    • 20 januari 2020 15:41
    @Baroness Ik zie het streamen van games ook echt niet als de toekomst. Ik vind niets leuker dan games te verzamelen en ze fysiek aan te schaffen. Maar misschien is dit een generatie/leeftijd kloof of iets.

    Maar ik geloof gewoon nooit dat dit de toekomst van gamen word, zo zijn er heel veel landen waar ze lang niet zo`n goeie/stabiele internetverbinding hebben als wij in Nederland, en hier is het soms al ruk, afhankelijk van waar je woont. Het zou echt stom zijn Als Playstation en Xbox zich met de aankomende generatie alleen nog maar op een streaming dienst gaan focussen, dat gaat ze veel verkochte consoles kosten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lavadragonista

    • 17 januari 2020 17:36
    Meh no thanks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 17 januari 2020 18:16
    Ben blij dat deze meuk niet van de grond komt. En hopelijk blijft dat zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 18 januari 2020 13:56
    Stadia gaat keihard floppen als dat niet al keihard geflopt is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tijntijntijn

    • 19 januari 2020 11:59
    Hier ook een ouderwetse Amiga en C64 gamer. Tegenwoordig vooral op de Switch aan het gamen. Maar een mooie streamingdienst voor mooie graphics zie ik zitten hiernaast! Mijn GamePC opwaarderen kost al gauw 600 euro, terwijl die nog prima voldoet voor muziek maken en werken. Maar Stadia zie ik nog niet zitten: Te weinig games in het aanbod en gewoon te duur. Ik wacht met gezonde skepsis op de streamingkwaliteit en het aanbod van PS5 en de nieuwe XBox. Kom maar op!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • iamkevin

    • 20 januari 2020 13:31
    Cool, ben benieuwd welke games er toegevoegd gaan worden! Kijk er naar uit om een breder aanbod te hebben!