Nieuws
Google Stadia

Er komen dit jaar meer dan honderd games naar Google Stadia

Aldus Google zelf

Geschreven door Michel Musters op
Er komen dit jaar meer dan honderd games naar Google Stadia, zo meldt Google zelf.

Dat wordt gemeld in een nieuwe blogpost. Eerst worden een aantal games genoemd die binnenkort naar de dienst komen, waaronder Fifa 21, Judgment en meerdere Shantae-games.

Daarna wordt gemeld: "Deze games zijn maar een voorproefje van de meer dan honderd games die in 2021 naar Stadia komen om te delen, ervaren en spelen met vrienden."

Begin deze maand kondigde Google aan zijn interne Stadia-ontwikkelstudio te sluiten. Dat betekent dat voor zover bekend het platform alleen leunt op spellen van andere bedrijven. Google gaf toen ook al aan dat het van plan is Stadia te blijven ondersteunen.

Stadia

Dit artikel delen:

Lees meer

Rode panda-pakje tijdelijk verkrijgbaar in Fall Guys Nog steeds te weinig consoles - Ron en Erik Podcast 320
10

Reacties op: Er komen dit jaar meer dan honderd games naar Google Stadia

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 15 februari 2021 09:30
    Wie denkt dat stadia er over 2 a 3 jaar nog is.
    meer dan 100 games dat hebben ps, xbox en nintendo ook dit jaar.
    En xcloud wat ook heel goed werkt met games in de dienst en dan sony die bezig met microsoft voor hun cloud gaming vraag ik me echt af of stadia wel een kans maakt.
    En ook nintendo heb ik goede ervaring met cloud gaming control met ray tracing op switch was een leuk voor proefje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 februari 2021 17:07
    @hulstpower Ik geloof meteen dat ze er over 2 a 3 jaar nog steeds zijn, en wel 1 van de grotere wat betreft gamestreaming. Verschil met de consoles is wel dat de consoles al een veel groter publiek hebben en dat veel developers al lang bezig zijn met de ontwikkeling voor die platformen. Dus als je als kleine developer moet kiezen tussen Stadia met nog relatief weinig gebruikers of een console met heel veel gebruikers, dan is de keuze snel gemaakt. En ja er mogen dan ook wel meer dan 100 games op die consoles komen, maar veel daarvan is ook gewoon 'indie' troep.
    En dat cloud gaming met control en raytracing op de switch is niet dat het spel compleet op de cloud werd gerendered, alleen de raytracing dingetjes werden via de cloud berekend, dat is iets compleet anders, dat is cloudcomputing als ondersteuning.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 15 februari 2021 22:12
    @SuperDre hoe control precies werkte weet ik niet ik dacht dat ze zeiden dat ie op cloud draaide net als resident evil dacht ik paar jaar daar voor. Maar bedoelde alleen als Nintendo Sony en micro volledig cloud gaan zoals stadia wat heeft stadia te bedienen dan voor ons consument met geen eigen games. Ik zie stadia een langzame dood gaan. Vooral Amerika slaat het niet aan omdat ze daar nog steeds aan data bundels zitten voor thuis internet. Jij denkt het word 1 van de grooste dat kan en mag. Ik en vele andere denken dat het langzame dood te wachten staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Dr-Saint

    • 16 februari 2021 08:25
    @hulstpower ik gebruik het het meest van al mijn consoles op het moment. Heb er weinig op aan te merken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ollongren

    • 15 februari 2021 09:57
    Meer dan 100? Wow.

    S e k s

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TheDeeGee

    • 15 februari 2021 10:13
    Toch leuk voor de anderhalve paardenkop die dit nog gebruikt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 februari 2021 17:09
    @TheDeeGee Ik denk dat jij je daar behoorlijk in vergist, ik ken ondertussen behoorlijk wat mensen die daar dagelijks gebruik van maken, omdat het voor hun goedkoper is dan een nieuwe console te kopen of te investeren in een nieuwe GPU (welke op dit moment sowieso beiden nogal lastig te krijgen zijn als je de nieuwste wilt hebben). Mits je een goede internetverbinding hebt is Stadia echt heel erg goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 15 februari 2021 10:22
    Is Stadia nog een ding dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 15 februari 2021 10:42
    Er zijn best nog wel mensen die hier gebruik van maken en volgens mij zijn zij over het algemeen ook wel positief. Zie bijvoorbeeld het forum op Tweakers. Maar dit is natuurlijk nog lang niet het succes wat Google ervan verwacht had. Het feit dat Google na anderhalf jaar de stekker uit zijn eigen studio's trekt en de historie van vorige projecten, wekt niet echt vertrouwen. Daar gaan titels als Fifa 21, Judgment en Shantae echt geen verandering in brengen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 15 februari 2021 17:11
    @Tinus Tussengas-1 De reden dat Google de stekker uit de studio trekt heeft waarschijnlijk een hele andere oorzaak. De voortgang van de projecten daar liep waarschijnlijk niet lekker en het aanbod aan third party is enorm gestegen (achter de schermen), dus waarom nog een eigen studio houden welke heel veel geld kost en waarschijnlijk weinig oplevert? Elke zinnige econoom zou er dan ook de stekker uit trekken.
    Soms doen gamers alsof games iets speciaals zijn, maar dat is niet zo, het is gewoon een product en geld moet er binnenkomen. De games business is niet anders dan welke andere business dan ook.