Rustig loop je gang door, waarna je door een snoeiharde krijs opeens op het puntje van je stoel zit en je 2 seconden later bedenkt dat dit spel toch echt wel ongelooflijk eng is. Dit is zo'n beetje het idee achter de Aliens vs Predator serie, een serie waar laatst weer een toevoeging voor is gekomen genaamd Primal Hunt. ShackNews kon een praatje maken met Paul Pawlicki, de Associate Producer van Fox Interactive, over de expansion.PP: Am I 100% completely happy it? We always want to add more. And I wouldn't trust anyone that's produced a game that said that they were completely happy their game. They would either be full of crap or full of themselves. Either way it's not good. You just have to do your personal best and get the best out of the people you work with and trust that that will be enough to make a great game.

Hoewel Paul tevreden is met het resultaat van Primal Hunt en ongelooflijk veel respect heeft voor de developer die het gemaakt heeft, vertelt hij dat er meer in de game had kunnen zitten. Nog steeds heeft de factor tijd een te grote rol gespeeld, samen met het feit dat er in de ontwikkeling niet altijd alles mogelijk is wat je wilt, vertelt de associate producer.