Zolang een game die met de UDK gemaakt is, geen vijftigduizend dollar heeft opgeleverd in de digitale marktplaatsen van Apple en Google, dan hoeft een ontwikkelaar niets af te dragen aan Epic. Wel hebben ze de UDK dan al aan moeten kopen voor 99 dollar, ruim 70 euro. Wanneer de verkopen boven de vijftigduizend dollar uitkomen, dan betaalt de ontwikkelaar 25 procent van het deel boven die grens. Hier gaan de kosten die de ontwikkelaar betaalt aan Apple of Google eerst vanaf.
Epic stuurde Develop een voorbeeld. Wanneer een ontwikkelaar vijftienduizend exemplaren van een game van 4,99 dollar verkoopt, dan komt zijn verkoopresultaat uit op 74.850 dollar. Apple of Google, afhankelijk van of de game wordt aangeboden voor iOS- of Android-platformen, krijgen hier dertig procent van. De opbrengst die de ontwikkelaar dan overhoudt bedraagt 52.395 dollar. De eerste vijftigduizend zijn voor de ontwikkelaar zelf, over de overgebleven 2.395 dollar draagt hij een kwart af aan Epic. In dit geval is dat een bedrag van bijna 689 dollar, minder dan een procent van het aanvankelijke verkoopresultaat.
Wanneer diezelfde ontwikkelaar twee keer zoveel zou verkopen, stijgt Epics aandeel naar negen procent. Zodra de opbrengsten van een game de grens van 250.000 dollar overstijgen, dan moet de ontwikkelaar met Epic gaan praten over een volledige licentie op de Unreal Engine 3, schrijft Epic Games aan Develop.
Reacties op: Epic krijgt soms niets voor gebruik Unreal Engine
Cryothic
Voor de meeste zal gelden dat ze de 50k niet eens halen.
Netjes van Epic.
pimstrengers
Casartelli
*gaat weer nuttig verder werken op kantoor*
Nihilistic Poet
lethalnl
maar zodra je veel begint te verkopen kost het wel een bom duiten zeg…40% van je omzet kwijt aan het platform en de engine….terwijl 90% van de ontwikkel tijd toch echt in het spel zelf heeft gezeten, de overige 10 in die van de engine schat ik zo
wat epic vraagt is nog wel redelijk, distributie platformen is gewoon niet normaal meer
30?!?! % voor het hosten en het afhandelen van transacties….dat is echt veel te veel
pboost
http://www.udk.com/news-udk-licensing
Shafy
Septaro1
SuperDre
SuperDre
Overigens waarom iemand Shafy een - heeft gegeven begrijp ik niet, behalve dan dat degene die dat heeft gedaan een idioot is die totaal geen verstand heeft van gamedevelopment..
SuperDre
Double Uhmm.. je kunt alles met de UDK doen wat je maar wilt, en je kunt dus gewoon compleet andere wapens maken, je kunt gebruik gewoon gebruik maken van FaceFX (ik neem aan dat je dat bedoeld met 'face programming').. De UDK is gewoon de complete UE3 engine, enige verschil met een developer die een dure commerciele licentie heeft is dat jij geen toegang hebt tot de C-sources (welke in principe helemaal niet nodig zijn tenzij je zware aanpassingen aan de engine wilt maken)…
Ik denk dat je je gewoon totaal niet verdiept hebt in de UDK.
pschyco henk
SuperDre