Zolang een game die met de UDK gemaakt is, geen vijftigduizend dollar heeft opgeleverd in de digitale marktplaatsen van Apple en Google, dan hoeft een ontwikkelaar niets af te dragen aan Epic. Wel hebben ze de UDK dan al aan moeten kopen voor 99 dollar, ruim 70 euro. Wanneer de verkopen boven de vijftigduizend dollar uitkomen, dan betaalt de ontwikkelaar 25 procent van het deel boven die grens. Hier gaan de kosten die de ontwikkelaar betaalt aan Apple of Google eerst vanaf.

Epic stuurde Develop een voorbeeld. Wanneer een ontwikkelaar vijftienduizend exemplaren van een game van 4,99 dollar verkoopt, dan komt zijn verkoopresultaat uit op 74.850 dollar. Apple of Google, afhankelijk van of de game wordt aangeboden voor iOS- of Android-platformen, krijgen hier dertig procent van. De opbrengst die de ontwikkelaar dan overhoudt bedraagt 52.395 dollar. De eerste vijftigduizend zijn voor de ontwikkelaar zelf, over de overgebleven 2.395 dollar draagt hij een kwart af aan Epic. In dit geval is dat een bedrag van bijna 689 dollar, minder dan een procent van het aanvankelijke verkoopresultaat.

Wanneer diezelfde ontwikkelaar twee keer zoveel zou verkopen, stijgt Epics aandeel naar negen procent. Zodra de opbrengsten van een game de grens van 250.000 dollar overstijgen, dan moet de ontwikkelaar met Epic gaan praten over een volledige licentie op de Unreal Engine 3, schrijft Epic Games aan Develop.