Volgens Sweeney is deze verdubbeling een goed resultaat. Als voorbeeld neemt hij de ontwikkeling van de Samaritan-demo om de Unreal Engine 3 voor de volgende generatie mee te tonen. De demo, die ongeveer drie minuten duurde, is in vier maanden door dertig mensen gemaakt. Volgens Sweeney is dit veel te lang.
"Als we van Samaritan een hele game zouden maken, zouden we ons druk maken om het feit dat de kosten van ontwikkeling voor de volgende generatie verdrie-, -vier- of zelfs -vijfvoudigd worden. En dat was niet acceptabel." Om die reden heeft Epic zijn ontwikkelsoftware aangepast en verbeterd, zodat de kosten nu naar verwachting op het dubbele uitkomen.
Reacties op: Epic: 'Kosten volgende generatie worden verdubbeld'
Arisu
blazingfirehawk
Verkopen blijven nagenoeg gelijk zou ik denken, dus…De prijs stijgt voor de consument? Die zal dan minder kopen en deels zal ook de piraterij toenemen. Ontwikkelaars halen hun benodigde omzet niet en dus failliet. Waar is het positieve?
Lord Vampire
Cryptical
En dit zal natuurlijk ook niet voor alle ontwikkelaars gelden. Alleen de Triple A titles, lijkt me zo.
Patjelol
bron: CVG, waar Gamer.nl het vandaan heeft.
Dit valt me wel vaker op de laatste tijd hier.. Een bericht wordt niet in zijn geheel vertaald, waardoor de context ook verloren gaat in mijn ogen.
hanskleinenberg
SuCCeSSoR
Vanguish
Cryptical
Maar goed, als de kwaliteit wel beter wordt dan betaal ik met liede 10 euro meer voor een spel.
Ik denk wel dat DRM nog een grotere rol zal gaan spelen.
slyrullez
SuperDre
SuperDre
SuperDre
SuperDre
retrogaming4ever
prijs van 60 euro per game vindt ik persoonlijk hoog genoeg ik koop dan ook weinig op de reslease, moet zeggen Bioshock Infinite wil ik eigenlijk wel meteen :-)
Demon Hunter
Het komt altijd op me over alsof ontwikkelaars nog niet de Wii U als een van de nextgen consoles zien.
GGB
Arisu
Physics net zo. Betere hardware = makkelijker om gewoon de physics engine zijn werk te laten doen in plaats van zelf tweaken om de boel te "faken".
En natuurlijk niet te vergeten dat niemand verplicht word meer detail in de games te stoppen of moeilijkere physics te gebruiken. Je hoeft niet bij alle games de focus op graphics te leggen.
Cryptical
kmjansen