Nieuws
Infinity Blade

Epic haalt Infinity Blade-games van de App Store

Games keren waarschijnlijk terug op Epic Games Store

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Ontwikkelaar Epic heeft de drie Infinity Blade-games van de App Store verwijderd. In een verklaring op de officiële website benadrukt Epic dat de franchise kan terugkeren op plekken waar mensen het niet verwachten.

In de gegeven verklaring meldt Epic dat het steeds moeilijker werd om de games te blijven ondersteunen tijdens de ontwikkeling van Spyjinx. "De Infinity Blade-franchise zal voor mij persoonlijk altijd een speciale plek hebben en voor Epic in het geheel", sprak Global Creative Director van Epic Donald Mustard. "Het is altijd onprettig om afscheid te moeten nemen, maar we zijn erg enthousiast over Spyjinx en wat de toekomst brengt."

Spelers die al in bezit zijn van een Infinity Blade-game kunnen volgens Epic voorlopig nog van de games gebruikmaken. Of de games uiteindelijk niet meer beschikbaar worden gesteld om te spelen is op dit moment nog niet bekend.

Epic Games

De eerste Infinity Blade-game verscheen in 2010 voor iOS en leverde in minder dan één week 1,6 miljoen dollar op aan premium-downloads. Later werden nog twee andere Infinity Blade-games toegevoegd aan de App Store.

Met het bericht benadrukt Epic dat de Infinity Blade-games kunnen terugkeren op een ander platform waar mensen het niet van verwachten. Mogelijk kunnen de games op een later punt verschijnen in de nieuw gelanceerde Epic Games Store. Vorige week is dit platform gelanceerd en heeft sindsdien meerdere exclusieve titels beschikbaar gesteld, zoals Hades en Super Meat Boy.

Dit artikel delen:

Lees meer

Black Ops 4-spelers ontdekken vroegtijdig nieuwe dlc Italiaanse GameStop lekt details Mortal Kombat 11
19

Reacties op: Epic haalt Infinity Blade-games van de App Store

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Aug

    • 11 december 2018 17:39
    lekker dan, betaal je eerst voor iets en dan nemen ze het je af lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 11 december 2018 18:50
    @Aug Dat klopt niet. Als je de game(s) al hebt gekocht dan kun je ze nog steeds downloaden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pyronaan

    • 11 december 2018 20:36
    @DarkRuleR echt van je telefoon afhalen gaat ze niet lukken, maar ondersteuning ga je er via ios/Android niet voor krijgen , maar als ze hem op een ander platform terug brengen is dit wel krom

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 11 december 2018 21:22
    @pyronaan wat bedoel je met ondersteuning? Op iOS heb ik alle 3 de games nog in mijn bibliotheek staan en kan ik ze op elk moment opnieuw downloaden op al mijn iOS apparaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pyronaan

    • 11 december 2018 22:36
    @DarkRuleR dan heb ik het meer over bugs, updates , uitbreidingen .

    Als ze hem opnieuw uitbrengen op een platform waar dat volgens hun makkelijker gaat is dat wel raar als je de klanten die hem op iOS en Android hebben dat allemaal niet zouden krijgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2018 12:02
    @DarkRuleR er zijn zoveel voorbeelden van games die niet meer werken na een nieuwe ios update (of android) of helemaal niet meer te spelen zijn , dat je zelf toch ook wel weet dat als j eooit switched of er een update komt waardoor ze niet meer werken, je je games gewoon kwijt bent, waar je wel voor betaald hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 12 december 2018 13:53
    @casualkiller Het lijkt me overduidelijk dat mijn opmerking gaat over het feit dat je je gekochte exemplaar niet kwijt bent nadat deze uit de app store is gehaald. Maar ik wil uiteraard wel even reageren op je opmerking. Je bent er inderdaad niet zeker van dat als je je besturingssysteem update je dan altijd alle 'oude' games dan nog kan spelen. De meeste kans dat het blijft werken is op consoles, maar op PC en mobile ben je een keer aan de beurt. En is het afhankelijk van de ontwikkelaar of deze ze blijft ondersteunen. Ik persoonlijk snap dat een ontwikkelaar niet in de lengte der dagen een titel kan en wil ondersteunen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 december 2018 18:59
    welcome to the digital future

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jcp85

    • 11 december 2018 19:07
    @casualkiller alsof er nog veel fysieke games uit 2010 in de winkels liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 11 december 2018 21:34
    @Jcp85 idd. Digital games zijn nog altijd veel en veel beter verkrijgbaar dan fysieke exemplaren. En voor een betere prijs. Fysieke examplaren spelen altijd in op nostalgische gevoelens en durven zomaar tientallen euros te vragen voor een bejaard en veroudered spel. Digitale games kosten hoogstens enkele euros en spelen net zo goed :)
    Welcome to the digital future inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2018 11:58
    @-it- lul niet man alle digitale games zijn duurder als fysieke, red dead redemption kost nu € 69,99 op de xbox store.

    53 euro fysiek.

    oh oudere games? net nog the darkness gekocht voor 2 euro 50 fysiek. nieuw.

    wat kost ie bij ms online? 19 euro en 95 cent.

    maarja wat boeit het jou , jij bent nou niet echt het type gamer wat om zijn rechten als consument geeft.. ,mijn hele "welcome to the digital future"slaat op dat bedrijven te pas en on te pas digitale games kunnen stilzetten en laten verdwijnen, zoals met deze games is gebeurt

    En dat is GOED he, in jouw ogen!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 12 december 2018 12:24
    @casualkiller
    Zo daar zit wat frustratie. Ik heb het over echt oude games. Die vaak niet meer verkrijgbaar zijn fysiek. Of je moet stad en land afzoeken. Daar zitten de meeste mensen niet op te wachten.

    Wat hierboven ook al gezegd wordt. Games uit 2000 zijn fysiek ook niet makkelijk te verkrijgen (of je moet heel goed gaan zoeken). En oude 'klassiekers' betaal je voor fysieke exemplaren de hoofdprijs (iets met zeldzaam ofzo). En als je CD-rom uit 1998 met je spel stuk is, is het echt wel lastig om een vervanger te vinden.

    Bij digitaal heb je dat dus niet. En dat vind ik inderdaad GOED :)

    Je schrijft zeker ook nog brieven ipv emails omdat de techbedrijven die kunnen 'deleten' wanneer ze willen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2018 20:26
    @-it- Totaal negeren waar mijn opmerking over de digital future gaat (helemaal niet over fysiek vs digitale games) en vervolgens doorgaan over fysieke games. Ik had ook niets anders verwacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2018 11:47
    @Jcp85 jahoor loop maar de beste gamemania of webuy binnen. onderlaatst nog een zoot og xbox games gekocht uit 2001 voor een paar euro. die niet digitaal verkrijgbaar zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jcp85

    • 12 december 2018 12:30
    @casualkiller ik zie alleen tweedehands games bij winkels, nieuwe zijn vaak binnen een jaar al verdwenen.

    Daarnaast snap ik je probleem ook niet. De infinity blades games zijn tussen de 8 en 4 jaar oud en in de tijd al zo vaak gratis te downloaden geweest dat mensen die ze niet hebben ze ook nooit gaan kopen. Daarnaast zijn ze nog gewoon te downloaden en speelbaar voor iedereen die ze gekocht heeft, dus er wordt niets afgenomen. Verder zijn er nog boefjes die de ipa's en apks archiveren, zodat ze nog steeds digitaal beschikbaar zijn.

    Ook is voor telefoon fysiek geen optie. Dus het is kiezen tussen niets en digitaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2018 20:36
    @Jcp85 leuk dat je dus ipa's en apk's aangeeft…In de toekomst zou je daar dus naar moeten grijpen eventueel, omdat je aangeschafte game waar je geld voor betaald hebt, niet meer zou kunnen spelen omdat een publisher daar de stekker uit trekt en niet meer beschikbaar stelt..

    Precies mijn punt dus, en dan ben je ineens "illegaal' bezig volgens diezelfde publisher.

    En er bestaan meerdere 'nieuwe' oude games hoor, of 2de hands , maar die koop je gewoon online, bij de bekende adressen. ebay. noem maar op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jcp85

    • 12 december 2018 22:13
    @casualkiller dat is dus helemaal niet mijn punt. Je bent zo halsstarrig overtuigd van je eigen gelijk, dat je je eigen aannames belangrijker vindt dan de werkelijkheid. De games waar je voor betaald hebt kan je dus wel blijven spelen, omdat ze beschikbaar blijven in je aankoopgeschiedenis. Sterker nog ik heb een flink aantal games gratis kunnen claimen, omdat ze uit de verkoop zouden gaan. Dit zal bij een fysiek product nooit gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 11 december 2018 20:24
    @casualkiller kan jij een installatie CD/DVD in je iPhone drukken??? Knap. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2018 20:31
    @DarkRuleR kan wel een microsd met apk's of ipa's erin rossen, geld dat ook als fysiek? ;)