Nieuws
Fortnite

'Epic haalt 3 miljard dollar aan winst binnen in 2018'

Fortnite is en blijft een megasucces

Geschreven door Michel Musters op
Epic Games zou dit jaar 3 miljard dollar aan winst hebben verdiend.

Dat claimt een artikel van TechCrunch. Met de 3 miljard dollar aan winst zou het bedrijf nu zo'n 15 miljard dollar waar zijn. Epic zelf heeft het bedrag echter niet bevestigd.

De grootste kostwinnaar binnen het bedrijf is zonder twijfel Fortnite, de battle royale-game die op bijna elk modern platform beschikbaar is. Volgens Techcrunch heeft Fortnite 2,557 miljard dollar opgeleverd.

De gratis te downloaden third person shooter laat spelers geld geven aan optionele items, kleding en emotes, of een 'Battle Pass', waarmee een seizoen lang extra uitdagingen gedaan kunnen worden.

Toch sluit Epic dit jaar niet geheel positief af. Verschillende mensen die oorspronkelijk dansjes hebben bedacht die Epic zonder toestemming in Fortnite heeft gebruikt - zoals Alfonso 'Carlton' Ribeiro en Russell 'Backpack Kid' Horning - klagen het bedrijf aan.

Dit artikel delen:

Lees meer

De Top 100 van 2019: Deel 2: 70 t/m 41 In-game advertenties in Street Fighter 5 tijdelijk verdwenen
18

Reacties op: 'Epic haalt 3 miljard dollar aan winst binnen in 2018'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • StormFox

    • 28 december 2018 09:47
    Dit betekent helaas dat wij nog lang niet verlost zijn van dat Fortnite.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 28 december 2018 10:25
    @StormFox

    Gelukkig niet, vermaak me al sinds Augustus 2016 met de Save the World (PvE).

    BR mag van mij wel afsterven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 28 december 2018 10:35
    Dat is mooi voor ze, want ik begrijp totaal niet waarom je geld zou uitgeven als je net zo leuk kunt spelen zonder dat te doen. Maargoed, mij interesseren al die cosmetische zooi niet (vind het vaak zelfs irritant bij anderen).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Psychoot

    • 28 december 2018 10:49
    @SuperDre
    Generatie 'kloof' denk ik.
    Cosmetische stuff zal mij echt niks boeien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 28 december 2018 11:30
    @SuperDre Het is echt een generatie ding, mijn zoon zit er ook vol in en elk seizoen wordt er weer gevraagd of er een battlepass gekocht mag worden. Ik begin er niet aan, maar alle vriendjes kopen dat wel. Elk seizoen weer een tientje per speler, dan gaat het hard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 28 december 2018 21:21
    @fonsrutte Moet je even zorgen dat je zoontje goed wordt, want als je slim speelt hoef je maar een keer een seizoenspas te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 29 december 2018 10:05
    @Quintex je kunt een battleoaas verdienen door een bepaalde tier te halen oid?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DevTrunks

    • 28 december 2018 11:51
    @SuperDre generatie-ding idd. Je wilt als 9-12 jarig opvallen tussen alle anderen, meegaan met je vrienden en simpelweg aanzien kweken. Je kan goed zijn in de game natuurlijk, maar als je net die ene coole cosmetic aan kan schaffen om hetzelfde resultaat te krijgen, dan wil je dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • anyaka

    • 28 december 2018 21:46
    @SuperDre Als je een free-to-play game met plezier speelt vind ik dat je best je waardering kunt uitspreken voor de ontwikkelaar door die wat te geld te geven door middel van het kopen van een micro-transactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 29 december 2018 10:09
    @anyaka en daarbij, Epic doet het niet op zo'n irritante manier als andere ontwikkelaars. De ervaring wordt niet heel veel anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 28 december 2018 22:53
    @SuperDre ik ben zelf 21 en speel iets van 5 jaar league of legends ondertussen (onder andere). In het begin zag ik ook absoluut niet het nut van skins en dergelijke.

    Toch heb ik ondertussen wel wat euros neergelegd voor het spel, voornamelijk alleen skins.

    Mijn redenering was en is uiteindelijk dat ik er jaren en voor een lange tijd plezier aan heb. Langer dan een spel van 60 euro dat je amper aanraakt na een tijdje. Ik vond het dan wel kunnen om er laten we zeggen de prijs van een spel (60) in een jaar uit te geven. Gezien ik hier langer wat aan heb (dat klinkt scheef want je hebt er niks aan) dan een willekeurige shooter.

    Nu ben ik geen kind die zichzelf niet in controle kan houden met uitgaven (net gechecked mijn totaal is 340 euro - 5+ jaar tijd).

    Maar hopelijk geeft je dit wat inzicht over waarom iemand cosmetics zou kunnen kopen.

    Echter geef ik geen hol uit aan cosmetics in spellen als destiny of assassins creed (ik noem maar wat). Het is gewoon omdat ik weet dat league me nog wel even bij blijft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Undefused

    • 28 december 2018 12:11
    Netjes van Epic maar krijg een beetje een hekel aan dat Fortnite, me neefje had hem met de kerst op me Xbox gezet zodat ze wat konden spelen( heb zo’n 100 games beschikbaar voor ze om te spelen op de Xbox ps4 switch WiiU, en de oudere generaties nog niet eens meegeteld) maar nee dat klote Fortnite is het enige wat ze boeit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rkantjo

    • 28 december 2018 13:58
    als kinderen stoppen met dit kutspel is fortnite ook klaar,helemaal zat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 28 december 2018 18:00
    @rkantjo

    Fortnite heeft ook nog een andere Mode, die is wel cool.

    Jammer dat iedereen Fortnite in het algemeen bashed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 28 december 2018 21:26
    @TheDeeGee ik heb enorme respect voor Epic na Fortnite, juist door het Battle Royale. Helaas is het een trend (ja, mede door de fanbase) om populaire dingen te haten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rkantjo

    • 29 december 2018 14:46
    @TheDeeGee is wel een leuk spel ,maar ben het zat man overal fortnite te zien,mijn neefje van 8 speelt em ook,tijd voor iets anders

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 30 december 2018 12:30
    het blijft me verbazen…hoe bizar veel geld mensen uitgeven aan cosmetics. Zijn dit echt alleen kinderen die hun zakgeld daaraan besteden? of doen mensen van rond de 30 dit ook? Ik ken namelijk helemaal niemand die geld uit geeft aan dit soort shit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 30 december 2018 17:17
    Ok, nu een nieuwe Unreal voor de liefhebbers graag!