Nieuws

Epic Games belooft consolegraphics op Samsung Galaxy S7 en S7 Edge

Graphics die voorheen alleen mogelijk waren op high-end consoles

Geschreven door Aida . op

Tijdens het Samsung Galaxy Unpacked 2016-evenement in Barcelona heeft Epic Games nieuwe real-time 3D-beelden laten zien. Deze beelden zijn tot stand gekomen door middel van Unreal Engine 4 en de Vulkan API genaamd ProtoStar. 

Vulkan maakt onderdeel uit van de Samsung Galaxy S7 en S7 Edge, die tijdens het Samsung Galaxy-evenement werden getoond. 

Epic Games-oprichter Tim Sweeney gaf tijdens het evenement aan dat de nieuwe toestellen grafische mogelijkheden bieden die voorheen alleen op high-end consoles te verkrijgen waren. “Met de nieuwe Vulkan API kunnen we objecten vier keer zo sneller renderen als in OpenGL, waardoor hoge kwaliteit graphics mogelijk zijn en het batterijgebruik laag kan worden gehouden.”

Volgens Sweeney zijn onderstaande beelden in real-time verwerkt in de Unreal Engine 4. 

Bron: Dualshockers

Dit artikel delen:

Lees meer

Video toont het ontwikkelproces van originele Portal Halo’s Arbiter wordt in maart toegevoegd aan Killer Instinct
10

Reacties op: Epic Games belooft consolegraphics op Samsung Galaxy S7 en S7 Edge

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 22 februari 2016 11:03
    Ziet er prachtig uit, maar zit momenteel in het brandwonden centrum met een verbrandde hand, van de S7 hitte, toen ik deze demo keek.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bertus B.

    • 22 februari 2016 11:44
    @casualkiller de s7 krijgt een mini waterkoelingsysteem. Geen idee hoe goed dat gaat werken, maar wss beter dan normaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 22 februari 2016 12:01
    @Bertus B.

    Moet ik hem dan elke week bijvullen met kraanwater ? of er dagelijks in spugen? what the..

    (ik dacht ook zoiets gelezen te hebben maar dacht aan een hoax :) )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rexus

    • 23 februari 2016 09:28
    @casualkiller

    Het zit ook in de reeds uitgebrachte Lumia 950 XL van microsoft.
    Zijn wat video's over te vinden hoe dat in z'n werking gaat, maar de vloeistof hoeft niet bijgevuld te worden ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Inflatable

    • 22 februari 2016 11:21
    Als ik het woord high-end en consoles in 1 zin genoemd zie worden moet ik toch wel een beetje lachen hoor.. Sorry..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DonnyLegend

    • 22 februari 2016 15:07
    @Inflatable
    Dit dus. Hoe komen ze erop xD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • radiumx

    • 22 februari 2016 19:04
    @Inflatable I agree.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • G.T

    • 22 februari 2016 12:05
    Hoe lang zal de accu mee gaan met deze graphics xD een uurtje?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 22 februari 2016 16:51
    @G.T dit en de koeling is dan ook het enigste wat er tussen de mobiele telefoons en consoles (dus geen pc's) ligt. Correct me if i'm wrong maar ik kan nog best geloven dat die lijn steeds meer aan het vervagen is.

    Wat ik precies met het nieuws (telefoons worden sterk in het algemeen) moet weet ik niet, als ik game heb ik toch liever een groot scherm voor me met een stel dikke speakers zo niet een draadloze headset en een controller in m'n hand of m'n vingers op het toetsenbord.

    Wél denk ik dat telefoons een grote rol gaan spelen in virtual reality, wat je nu al ziet in de Samsung Gear VR. Ik denk dat het idee van de Gear VR misschien nog wel eens het hele virtual reality gaat domineren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 22 februari 2016 21:57
    "Wij van wc-eend"………