"De game heeft het in de verkoop minder gedaan dan we hadden verwacht", zegt marketing director Lee Kirton van Namco Bandai. "Maar we zijn heel erg trots op de positieve feedback die we hebben gekregen van de media en de gamers die het spel hebben gespeeld", zegt Kirton.
Kirton geeft aan nog niks los te willen laten over een mogelijke sequel van de game. Maar vanwege de goede kritieken die Enslaved vanuit de media heeft ontvangen ziet Namco Bandai de game als een "grote titel met toekomst".
Enslaved
Enslaved: Odessey to the West is een actievolle platformgame en is begin oktober uitgebracht voor PlayStation 3 en Xbox 360. De game draait om Monkey, wiens rol wordt vertolkt door Andy Serkis, bekend als Gollum uit Lord of the Rings. Ergens in de verre toekomst, als de Derde en Vierde Wereldoorlog allang voorbij zijn en voor veel schade gezorgd hebben, is Monkey constant op de vlucht voor gevaarlijke robots. Uiteindelijk wordt hij toch gevangen genomen en belandt hij op een luchtschip.
Samen met mede-gevangene Trip ontsnapt hij, maar daarbij raakt hij bewusteloos. Wanneer hij weer bij kennis komt, blijkt Trip hem een hoofdband omgedaan te hebben die hem verplicht te doen wat ze zegt. De gespannen relatie tussen de twee hoofdpersonen die hieruit voortvloeit is een belangrijk onderdeel van het verhaal.
Reacties op: Enslaved krijgt ondanks verkoopcijfers misschien vervolg
blazingfirehawk
Nihilistic Poet
nightmarenl
coenstegeman
-- Dat krijg je als je je game te makkelijk maakt.
"Maar we zijn heel erg trots op de positieve feedback die we hebben gekregen van de media"
-- Waarom? Die hadden het allemaal voornamelijk over hoe makkelijk het spel was!
PS3owner
shd
wootism
Leer eens genieten van dingen.
Leshrac
wootism
Heinster
Als jij daarvan geniet is daar zeker niets mis mee, die groep mensen is met de dag groter aan het worden en tegenwoordig de absolute meerderheid, maar dan zal het verschil voor jou tussen een spel en een film kleiner zijn dan voor iemand zoals ik.
Voor mijzelf is het een doorn in het oog dat veel spellen makkelijker zijn geworden met de komst van de playstation(niet alles spellen, maar veel). Deze trend werd zwaar overtroffen door nog gemakkelijkere spellen met de komst van browsergames en Wii. En welk bedrijf wil nu niets de grootste groep klanten binnenhalen?
Mensen willen het idee hebben iets bereikt te hebben, maar tegelijk willen ze er niet hun best voor doen. Het liefste de meest fantastische capriolen en maar een enkel knopje te hoeven drukken iedere paar seconde (quick time events).
coola
Heinster
Savegames zijn gekomen omdat de spellen steeds langer werden. Op de NES en Master System waren ook allang levelcodes zodat je verder kon gaan waar je gebleven was.
En ja veel spellen waren voor die tijd nog moeilijker, maar dat was inherent aan de kortere duur. Meeste arcade spellen waren binnen 30-60 minuten uit te spelen(double dragon, dragon ninja, hunchback, ghost and goblins), op de uitzonderingen na die oneindig door bleven gaan (galaga, galaxy, asteroids, pac-man etc), maar die teerden op nauwelijks tot geen andere achtergronden/ speelvelden.
Maar na de megadrive/snes, of nog beter gezegd nadat de playstation meer dan 2 jaar oud was, begon de echte grote stroom aan wat we nu zien als mainstream gamers. Kijk je naar de eerste spellen op de N64 of de latere dan zie je dat daar de echte afbraak is begonnen (Zelda Oot vs Zelda Majora's Mask)…
PS3owner