"Enslaved had het beter moeten doen. We hadden op dit moment moeten werken aan een sequel en doen wat andere franchise doen: beter worden na verloop van tijd", vertelt Antionades. "Omdat dat niet gebeurd is, zijn we niet tot twee teams uitgegroeid, zoals we van plan waren. We zijn dus een kleinere studio gebleven. Nu hebben we een nieuwe kans met DmC [Devil May Cry]."
Enslaved: Odyssey to the West heeft hoofdzakelijk positieve recensies ontvangen in de media; de game heeft een gemiddeld cijfer van 82 uit 100 op Xbox 360. Ondanks de goede scores, wist Enslaved geen succes in de winkelschappen te behalen. Vier maanden na release waren er nog geen half miljoen exemplaren van de game over de toonbank gegaan.
Reacties op: 'Enslaved 2 had nu in ontwikkeling moeten zijn'
DevilishEyes
Pink Rabbit
Verdiend zeker een vervolg?
Teknootje
Meen dat Castlevania en Lord of Shadows ook in dezelfde maand uit kwam.
Dan is de keuze voor sommige toch al gauw gemaakt.
hanskleinenberg
ShadowX
Enslaved was naar mij mening een waanzinnig spel met een goede setting en had van mij zeker een deel 2 mogen hebben.
geert1
Ik verwacht dat er uiteindelijk best een vervolg zou kunnen komen, inhoudelijk verdient het spel dat zeker. Maar ze zijn vast bang dat ook een tweede game niet bijzonder goed zal verkopen, dus het wordt afwachten. Zal in elk geval niet op korte termijn zijn. Misschien hangt het ook samen met het succes van DmC: Als ze daar miljoenen exemplaren van kopen hebben ze in elk geval weer budget voor een nieuwe game.
PerfectExceeder
Heinster
640.000 in sales is een probleem in een markt waar gezegd wordt pas echt winst te maken vanaf 1 miljoen stuks :S.
Joopster
MikkelE30
Als ze daar aan wat kunnen doen dan weet ik zeker dat dit soort games ook goed gaan verkopen, want helemaal qua sfeer en verhaal was het one of a kind.
El Grave
Artacis
De game verdient een vervolg, maar het moet dan echt veel beter. Hij is niet voor niets zo slecht verkocht… Maar eigenlijk zie ik nog veel liever een vervolg op een andere game van Ninja Theory, namelijk Heavenly Sword.
maikelsteneker
maikelsteneker
ginjirou17
Artacis
Wat ik jammer vond is dat je bijvoorbeeld niet kon mis springen (Monkey kan simpelweg niet over een rand vallen waar hij niet 'mag' springen). Maar ook het balkje waar je naar toe moest springen was al met een kleurtje oplicht. Dat maakte het klim-en-klauter deel net iets te eenvoudig.
martijn3107
nawo
innerchild
het spel leid je met het handje er doorheen. alles wordt uitgekauwd van de manier waarop je het platform gedeelte moet lopen tot en met het uitleggen van de quests inclusief voorbeeld.
dat voorkauwen in het spel is wel een kwaaltje van ninja theory zoals eerder in hun spel heavenly sword.
wat ik ook jammer vind is dat je pas het spel in 3D mag spelen als je de DLC hebt gekocht. voor de 360 is 3d echt waardeloos uitgevoerd met een echte 3D tv, maar dat ligt meer aan de 360 dan aan het spel . met zo een bril zoals die ook mee komt bij batman is het dan wel weer goed te doen.
toch jammer dat die optie er niet standaard bij zit. de dlc opzicht is echt wel leuk een geeft nog een extra 5 uur aan het spel. dlc is bij ninja theory echt goed uitgevoerd.
de totale sfeer vond ik echt goed uitgevoerd. een van de weinige spellen die je echt qua verhaal erin zuigen.
Upendi
Ik had er echter geen 50 a 60 euro voor over. Misschien haal ik hem na de kerst voor een paar tientjes. Eerst geld opzij voor oktober en november, twee zieke game maanden.