Het verhaal van Enemy in Sight speelt zich af in de nabije toekomst, en net als in Flashpoint staat de koude oorlog centraal. Deze is namelijk nooit beëindigd en de Amerikanen en Russen schieten er lustig op los. Van een echt 'koude' oorlog is al geen sprake meer.
Enemy in Sight speelt zich af in gebieden van maar liefst honderd vierkante kilometer, verspreid over heel Europa. Zo zul je onder andere het Engelse platteland, het Duitse berggebied in de buurt van Baden-Baden dorpjes in Tsjechië mogen bezoeken. Elk van deze gebieden is tot in het kleinste detail nagebouwd op basis van luchtfoto's en digitale terreinmodellen. De huizen, straten en typische kenmerken zijn tot in de puntjes uitgewerkt, tot de interieurs aan toe, wat de spelwereld een erg realistische indruk zou moeten geven.
Enemy in Sight legt de nadruk op vechten met voertuigen, waarbij onder andere tanks en helikopters tot je beschikking zullen staan. De ravage die je met deze voertuigen aan kunt richten is enorm, daar het landschap volledig vervormbaar is. Er zijn zelfs speciale spelmodi ontwikkeld waarbij je de nadruk kunt leggen op het omver rossen van gebouwen met een tank, als dat je ding is.
De singleplayer campaign bestaat uit een aantal verschillende doelen die behaald moeten worden, zoals het verdedigen of aanvallen van bepaalde locaties, nieuwe linies opzetten en het verzamelen van informatie over de tegenstander. Naast het singleplayer gebeuren is ook multiplayer een erg belangrijke factor in Enemy in Sight. Teamplay staat hierbij centraal en de missies zijn speciaal ontworpen om dit te bevorderen. Grond, lucht en artillerie moeten elkaar ondersteunen om te overleven.
Enemy in Sight is overigens nog een werktitel. Een releasedatum is nog niet bekend, wel is de PC vooralsnog het enige releaseplatform en is Atari de gelukkige uitgever om dit spel op de markt te brengen.
Reacties op: Enemy in Sight, het antwoord op Operation Flashpoint?
Erwie
Erik_XP
Nadruk op voertuigen klinkt mij ook niet zo geweldig. in OPF ging het juist om de samenwerking. Desondanks klinkt het me erg boeiend in de oren, en ik wacht dan ook inspanning af.
MasterPie
Als dit spel maar niet Mafia2 in de weg zit want IK WIL MAFIA 2
fant
SchizoSirhc
Enemy in Sight lijkt me wel leuk, maar om te kunnen concurreren met OFP en de vele mods zal het zeker van goede huize moeten komen. Ik ben iig benieuwd.
SchizoSirhc
Vooral de multiplayer Capture The Island (CTI) maps zijn vet. Bij deze maps is het de bedoeling dat 1 unit de commander is, deze kan bouwen. De andere spelers moeten dan dorpjes overnemen die controlled worden door de resistance (AI). Hoe meer dorpjes, hoe meer geld je krijgt om units te kopen (van jeeps tot apaches).
Om te winnen is het de bedoeling de basis van de andere zijde (east of west dus) te vinden en deze te vernietigen.
Ook kun je winnen door al de dorpjes onder controle te hebben. Maar aangezien deze vele kilometers uit elkaar liggen gebeurt dit minder vaak.
Beetje te vergelijken met 1st person red alert
PvtRyan
SchizoSirhc
Erik_XP
Erik_XP
TimF
crazy camel
DarkJedi
Superskunk
De screens zien er goed uit, eenvoudige omgeving. De complexiteit moet dus zitten in de gameplay mogelijkheden. de diversiteit aan voertuigen / wapens. vrijheid van bewegen, en comanderen v units.
Als er ook nog een uitgebreide scripts mogelijkheid en een editor in zit, dat mag er pas gesproken worden over "Een antwoord op Flashpoint".
De vervormbare wereld in Enemy in Sight is uiteraard een pluspunt ten opzichte van OFP, nu hopen dat alle overige pluspunten van OFP hier ook in komen te zitten.
speel ofp vanaf 2001