Enemy in Sight, het antwoord op Operation Flashpoint? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Ondanks het grote succes van Operation Flashpoint een aantal jaren terug, is er sindsdien eigenlijk geen spel geweest dat een poging gedaan heeft de grootschaligheid ervan te evenaren. Illusion Softworks, de ontwikkelaar van Mafia en Hidden & Dangerous, hoopt daar met Enemy in Sight verandering in te brengen.

Het verhaal van Enemy in Sight speelt zich af in de nabije toekomst, en net als in Flashpoint staat de koude oorlog centraal. Deze is namelijk nooit beëindigd en de Amerikanen en Ru en schieten er lustig op los. Van een echt 'koude' oorlog is al geen sprake meer.

Enemy in Sight speelt zich af in gebieden van maar liefst honderd vierkante kilometer, verspreid over heel Europa. Zo zul je onder andere het Engelse platteland, het Duitse berggebied in de buurt van Baden-Baden dorpjes in Tsjechië mogen bezoeken. Elk van deze gebieden is tot in het kleinste detail nagebouwd op basis van luchtfoto's en digitale terreinmodellen. De huizen, straten en typische kenmerken zijn tot in de puntjes uitgewerkt, tot de interieurs aan toe, wat de spelwereld een erg realistische indruk zou moeten geven.

Enemy in Sight legt de nadruk op vechten met voertuigen, waarbij onder andere tanks en helikopters tot je beschikking zullen staan. De ravage die je met deze voertuigen aan kunt richten is enorm, daar het landschap volledig vervormbaar is. Er zijn zelfs speciale spelmodi ontwikkeld waarbij je de nadruk kunt leggen op het omver ro en van gebouwen met een tank, als dat je ding is.

De singleplayer campaign bestaat uit een aantal verschillende doelen die behaald moeten worden, zoals het verdedigen of aanvallen van bepaalde locaties, nieuwe linies opzetten en het verzamelen van informatie over de tegenstander. Naast het singleplayer gebeuren is ook multiplayer een erg belangrijke factor in Enemy in Sight. Teamplay staat hierbij centraal en de mi ies zijn speciaal ontworpen om dit te bevorderen. Grond, lucht en artillerie moeten elkaar ondersteunen om te overleven.

Enemy in Sight is overigens nog een werktitel. Een releasedatum is nog niet bekend, wel is de PC vooralsnog het enige releaseplatform en is Atari de gelukkige uitgever om dit spel op de markt te brengen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou