Ik ken niemand die de EULA's die elke game of programma je voorschotelt leest. Al die niet-begrijpbare tekst die nergens over gaat vindt niemand de moeite waard om te lezen. Toch zijn er, vooral bij bedrijven, al anekdotes op te noemen van miljoenenclaims als gevolg van het overtreden van deze EULA. Avault heeft nu een in-depth artikel online gezet over dit onderwerp, sterker nog, dit is al deel 2. Deel 1 is hier te vinden.All these, and more odd little activities are prevented by one of the most annoying, and misunderstood aspects of purchasing computer games: the EULA (End-User License Agreement). Almost everyone who has bought a computer game is guilty of taking the EULA that comes with it lightly at one time or other: either throwing out the piece of paper in the retail box, or skipping through the EULA page at the beginning of most install processes. "Read carefully before agreeing," the installers tell us. "Uh, huh," we say, scanning for the "I agree" button.Wist je trouwens dat je geen screenshots van Rainbow Six op je website mag zetten? En dat je Half-Life niet in cybercafés mag spelen?....

Mijn voorstel: maak één EULA die voor elk spel geldt..