De laatste keer dat we wat van Empire Earth hoorden, was met de verschijning van een niet al te geslaagde uitbreiding op Empire Earth II, vorig jaar. De stilte wordt vandaag doorbroken met de aankondiging dat Mad Doc Software bezig is aan het derde deel van deze strategische reeks, tot niemands verrassing getiteld Empire Earth III.
Zoals gebruikelijk in de reeks loop je de gehele wereldgeschiedenis door, vanaf de holbewoners tot in de toekomst. Anders dan in eerdere delen zal er een wereldkaart zoals de Total War-reeks worden toegevoegd. Buiten deze strategische kaart zullen de traditionele strategische gevechten uiteraard ook van de partij zijn. In deze gevechten zul je ook zijmissies krijgen, afhankelijk van de tijdsperiode waarin je beschavingen verkeert en het speelveld waarop je vecht. In het begin van de game kun je bijvoorbeeld een prinses redden om je verbondenheid met een andere stam te vergroten. Later in de game zul je missies op een grootschaliger niveau uitvoeren, zoals drie gebeiden veroveren om Empire Earth's equivalent van de val van de Sovjet-Unie op gang te helpen.
Je kunt uit drie wereldbeschavingen kiezen: de Westerse, de Arabische of de Oosterse. Deze drie beschavingen zullen tamelijk verschillen op het gebied van eenheden en helden. Zoals het er nu naar uitziet, zal Empire Earth III een frisse wind door het genre laten waaien. Een wereldkaart gekoppeld aan de wereldgeschiedenis: veelomvattender kunnen games niet worden.
De gehele preview van ComputerAndVideoGames.com kun je hier lezen.
Reacties op: Empire Earth III: wereldgeschiedenis en wereldkaart ineen
Revelation
klaudkil
Mesijs
les31
Revelation
Pinglord
Misschien als dit een beetje goed uitgewerkt wordt, dit spel een plaatsje in mijn kast verdiend.
Ego8
Dope Fish
Elke keer een stukje grond bezetten en daarna als een mallen 50 werkers er heen sturen om massieve wachttorens te plaatsen. Bespiedt je vervolgens de computer zie je dat ie niet eens mensen bij zn resources heeft staan terwijl zn gebouwen en units als een malle uit de grond herrijzen
SethQT
Laat de makers eens een blik werpen op CoH.. coherente sfeer qua modellen, belichting, kleur etc. Qua belichting is vooral de screen met de futuristische boten op het water erg mooi; laag zonlicht over het water maar elke boot is belicht alsof ze hun eigen zon op 12uur hebben staan
Contrast is ook wel erg hoog gezet, elke kleur is regenboog exact. Groen is supergroen, geel supergeel etc.. De modellen zijn ook niet in verhouding met elkaar, boten die gewoon lomp te noemen zijn, gebouwen die "geplakt" zijn op de kaart ipv zich erin genesteld te hebben. Hoop dat het rap beter word, anders is dit de zoveelste serie die slechter word naarmate de nummers elkaar opvolgen.
Ze weten iig hoe bumpmapping werkt en zijn er meteen fan van geworden zo te zien.
mp40fan
Klaus Henkel
Hoe dan ook respecteer ik de keus om het bij 3 beschavingen te laten, zo heb je meer mogelijkheden om een contrast tussen te 3 te creëren
inoj