Gisteren zag ik op een releaselijst dat Emperor Battle for Dune in maart zou verschijnen. De eerste 3d RTS van Westwood heeft overal hoge verwachtingen geschept. Naast de units, sfeer en storyline is Westwood bezig om het spel multiplayer ready te maken. Door een verbeterde netcode en interface moet het spel de harten van alle online RTS fans veroveren. Maar er is meer, je zal namelijk ook de gelegenheid krijgen om cooperatief te spelen tegen andere mensen.There's also a plan afoot to make this the best multiplayer RTS yet seen. Westwood are working hard to make the Net-code and game interface perfect for our multiplayer demands. They also intend to enable players to play together co-operatively, to the point where one could handle air power while the other talks tanks. Or alternatively one chap could be busy micro-managing the base and handling production, while the more militant partner goes off to do some high-powered killing.

Teamplay RTS, helemaal zo gek nog niet. Zo kunnen de generaals zich concentreren op het aanvallen en de bouwkundigen op het maken van een basis en binnenhalen van de resources. Deze feature zorgt wel voor meer diepgang maar legt de lat meteen een stuk hoger. Hoe ver en hoog Westwood kan komen met Emperor Battle for Dune kunnen we dit jaar nog zien.