Emperor: Battle For Dune preview @ GameSpot | Gamer.nl

Dune Emperor is mi chien wel een van de meest geanticipeerde RTS-games van dit moment. Nu Westwood heeft gekozen om 3d te gaan zijn we allemaal benieuwd welke van onze verwachtingen ook echt werkelijkheid zullen worden.

3Dstrategie is namelijk maar weinig developers echt bevallen omdat deze vaak niet echt aansloegen op het gebied van de gameplay (zoals bijv Ground Control). EA heeft er blijkbaar vertrouwen in dat het Westwood dit keer wel gaan lukken. En niet zonder reden ook.

Jij bent een generaal die moet kiezen uit drie verschillende clans, de Harkonnen, Atreides en de Ordos (welke niet in het boek voorkomen). Elk huis heeft ze eigen sterktes en zwaktes. Zo zijn de Ordos goed in verdedigen terwijl de Harkonnen juist uitblinken in het offensief. Nadat je de tegenstanders heb gekozen in Skirmish kan je ook je samenwerkingen starten. Elk huis heeft bepaalde subhuizen zoals de Ixian, Tleilaxu, Fremen, Imperial, en Guild subhuizen. Deze zogenaamde 'sub houses' hebben natuurlijk elk hun specialiteit.

Natuurlijk kan je een verhaal volgen en kiezen voor de campaign-mi ies. In deze preview zal je verder de units (waaronder eenheden die al zijn aangekondigd) vinden die elk huis heeft en verdere gameplay info. Qua units zal er niet veel veranderen vergeleken met Dune2. Zoals GameSpot weet te vertellen zal de nieuwe Dune het vooral gaan maken vanwege de fantastische gameplay. Heb je geen idee waar we het over hebben, dan surf je best even naar Gamespot. Wij hebben natuurlijk ook onze eigen preview hier op Gamers.nl die je hier kan vinden.