Nieuws

Embracer had op betere ontvangst van Saints Row gehoopt

Over de toekomst van de franchise kan het bedrijf nog niet veel zeggen

Geschreven door Michel Musters op
De CEO van Embracer Group geeft aan teleurgesteld te zijn in hoe de nieuwe Saints Row wordt ontvangen.

Dat meldde CEO Lars Wingefors tijdens een presentatie van het bedrijf (via VGC). "Persoonlijk had ik op een beter ontvangst van de game gehoopt. Het is een polariserende game. We kunnen wel in details treden, maar ik ben in ieder geval blij om te zien dat veel gamers en fans er wel plezier uit halen. Toch vind ik het jammer dat fans niet zo blij zijn. Dat is moeilijk."

De nieuwe Saints Row werd door critici en fans wisselvallig ontvangen. De vele bugs en de reboot van het verhaal en de nieuwe personages zijn vaak genoemde kritiekpunten.

"We moeten op de kwartaalcijfers in november wachten voordat we meer details hebben. De game is nog niet zo lang uit en we verzamelen nog data. Ook werken we aan meer content en oplossingen voor bugs."

Hij vervolgt: "Financieel gezien ben ik er vrij zeker van dat we geld gaan verdienen aan de investering die we hebben gemaakt. Gaat het net zoveel opleveren als we met andere games hebben gezien? Dat is niet waarschijnlijk, maar we zullen er aan verdienen, en dat is in ieder geval een goed uitgangspunt."

Toen Wingefors over de toekomst van de Saints Row-franchise werd gevraagd, kon hij geen duidelijk antwoord geven. "Logischerwijs wil je dat elk nieuw deel binnen een IP meer succes heeft dan het voorgaande deel. Het is een proces om dit te evalueren, en er zijn honderden mensen die werken aan deze game. Ik heb nog steeds het volste vertrouwen in die mensen en ik weet zeker dat ze in de toekomst met goede voorstellen komen."

De nieuwe Saints Row scoorde een 8 op Gamer.nl: "Saints Row is een geslaagde reboot: het neemt de beste ingrediënten uit de serie en remixt die op succesvolle wijze. De straten van San Ilesos met je gang veroveren en aanpassen staat centraal en is goed uitgewerkt. De activiteiten zijn veelzijdig, de cast in charmant en de game loopt over van humor zonder over de schreef te gaan. Helaas wordt het spel ook geplaagd door legio bugs. Die staan het plezier zelden echt in de weg, maar ze verhinderen wel dat Saints Row zijn imago als lollige B-game van zich af kan schudden."

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft Flight Simulator-update voegt DLSS-ondersteuning op pc toe Cyberpunk 2077 wordt nu dagelijks door een miljoen mensen gespeeld
17

Reacties op: Embracer had op betere ontvangst van Saints Row gehoopt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Markus88

    • 22 september 2022 11:35
    Goh.. Maak dan in ieder geval een game waar je niet letterlijk om de 20 seconden een bug tegen komt, en zeker niet een game waarvan de bugs constant super irritant zijn en sommige zelfs game breaking. Ik heb de game gerefund want het was echt een gedrocht van een game!

    Had de game trouwens gekocht omdat de review op gamer.nl er een 8 voor gaf en er ook werd gezegd dat de bugs niet het speelplezier zouden bederven, maar heb dus letterlijk de game terug gebracht door de bugs. Niet normaal. En het verhaal en de gameplay loop zijn ook nog eens tergend slecht. Was de eerste keer dat ik na het spelen van een game het compleet niet eens was met de review. Leek echt alsof we 2 verschillende games hadden gespeeld, haha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 22 september 2022 13:30
    @Markus88 hi! De reviewer hier. Ik was even benieuwd, op welk platform had je 'm gespeeld? Ik speelde namelijk op de Xbox, ben nu wel benieuwd of er (grote) verschillen tussen de performance op platformen zitten. Dat kunnen we helaas zelden tot nooit testen. Helaas zijn bugs natuurlijk ook nog altijd een beetje anekdotisch. Je kunt pech hebben, of juist geluk. Wel vervelend dat 'ie je zo erg tegenviel dan, maar gelukkig kon je m refunden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 22 september 2022 17:11
    @LarsCornelis Hey Lars! Gespeeld op PC en PS5. Op de PC kon ik op een gegeven moment met niks meer interacten. Pc opnieuw starten en opnieuw installeren heeft niet gewerkt. Gerefund via epic games store. Een vriend van mij had de ps5 versie, dus mocht ik lenen maar ik kwam zoveel bugs tegen werd er helemaal naar van, haha!

    En dit was niet een persoonlijke aanval op jou, mogen dat duidelijk zijn! Wou alleen duidelijk maken dat dit de eerste keer was dat mijn ervaring het tegenovergestelde was van de reviewer! (Ik check altijd jouw reviews, en tot nu toe waren deze altijd perfect! :D )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 22 september 2022 18:11
    @Markus88 nee snap ik, maar juist daarom was ik wel nieuwsgierig hoe je ervaring dan was en op welk platform. De bugs waren hier ook talrijk hoor, maar zeker niet zo hinderlijk als wat jij omschrijft. Ze waren eerder onbedoeld komisch zelfs. Maar goed, gelukkig kon je m refunden dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 22 september 2022 11:36
    Heeft ook wel met Embracer zelf te maken die stonden namelijk toe dat deze game onaf uit is gekomen. Met enorm veel Bugs en glitches. Dus ook kritisch kijken naar hunzelf. Want er is dus duidelijk een tekort aan kwaliteitscontrole naar de ontwikkelaars .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 22 september 2022 11:59
    Fans hadden op een betere Saint's Row gehoopt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 22 september 2022 12:11
    @Messtranor
    Precies, qua timing zaten ze wel goed. De meesten zijn wel klaar met GTA5 en dan zou een goeie saints row wel een leuk alternatief kunnen zijn. Ik wist eigenlijk na de character creation, die eerder uitkwam dan de game al dat de game zelf niet zo goed zou worden. De character creation was een licht opgepoetste kopie van de Saints row 3 van meer dan 10 jaar geleden maar dan met beperktere mogelijkheden. Dat beloofde dus al niet veel goeds voor de uiteindelijke game en dat zie je ook terug in de reacties. Slap verhaal, slechte humor, verouderde gameplay, slechte mechanics, veel bugs, ofterwijl eigenlijk gewoon een gemakzuchtige release in de hoop dat het toch goed aanslaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 22 september 2022 12:48
    @Messtranor haha ja ze leggen de schuld dus bij de fans dat ze teveel verwachtten. Komop man we leven in een wereld met een hoop concurrentie, je kan verwachten dat fans een beetje een fatsoenlijke game willen en geen money grab

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TenaciousC

    • 22 september 2022 12:01
    Hoe hebben zij dit in Godsnaam niet zien aankomen?
    Vol bugs, zero van de originele IDGAF rond "the current thing" attitude, etc…
    Learning the hard way: Go woke, go broke!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • siger6000

    • 22 september 2022 12:42
    Saints row is al een B spel, als je het ook nog zo slecht ontwikkeld… het had niet eens uitgebracht mogen worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 22 september 2022 13:01
    Saints Row heeft z'n eigen naam in het verleden te grabbel gegooid. Deel 1 was best vet. Ik kreeg die bij mijn 360 toendertijd. Ze hadden toen ook momentum. Net nieuwe console en GTA liet op zich wachten. Dit momentum hadden ze nu weer en er zou een reboot komen.. Tja als die reboot dan weer volledig paars is en allerlei reviews vermelden dat de game vol bugs zit vind ik het niet heel raar dat men niet al te hoge pet op heeft van deze game. Knal hem maar op gamepass; allicht leuk voor een weekendje.. maar meer zit er helaas niet in. Saints Row heeft na al die schijtlolligheid zn naam gewoon een beetje tegen.. oude spelers (zoals ik ) zijn de 40 gepasseerd .. en of er een nieuwe markt voor is.. ik betwijfel het een beetje, maar als je het doet, doe het dan ook goed. Boomer out

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 22 september 2022 13:30
    @kleinekoosjer Dat heeft weinig met leeftijd te maken. Ook ik ben boven de 40, maar ik vind de absurditeit van 3 en 4 juist geweldig, 1 en 2 zijn te veel als GTA, waar ik dan weer niet zo veel aan vond.Het is een kwestie van verschil in smaak niet zo zeer de leeftijd. Ze probeerden met deze game zowel de fans van 1/2 en de fans van 3/4 anderszijds tegelijk tevreden te krijgen, dat gecombineerd met een buggy mess zorgt er voor dat je game ook maar middelmatig ontvangen wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 22 september 2022 14:40
    @Lavalera je hebt gelijk ook, nooit te oud om een beetje gek te doen. Maar lollig doen is natuurlijk anders dan lollig zijn ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 september 2022 15:37
    @Lavalera ik vond deel 3 en 4 ook t leukst. Juist dat over the top was fantastisch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 22 september 2022 13:26
    Als ik heel eerlijk ben is er ook redelijk overdreven als het gaat om de character creator en de grootte van de kaart. Die is voornamelijk woestijn dus zo indrukwekkend als op de cover staat is het niet.

    En de game had last van bugs, veel bugs. Vaak kon je wel snel verder maar toch. Enkele collectables waren ook redelijk vaag en dat had ik wel dat ik dacht dat het een bug was maar ik keek gewoon verkeerd. Het hielp echter niet dat je een al gefotografeerde collectable nogmaals in het vizier kon nemen.

    Uiteindelijk heb ik de volle 100% Trophies behaald en ik heb dus ergere games gespeeld.

    De bugs terzijde, vond ik het heerlijk om te spelen en heb echt genoten van het verhaal en de gekkigheid in de game. In dat opzicht was de reboot meer dan geslaagd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hellspawn

    • 23 september 2022 07:49
    Er wordt hier nogal geklaagd over de vele bugs in Saints Row. Ik ontken niet dat die er niet zijn. Maar na de patch van een paar dagen geleden (Xbox) is het toch wel een stuk minder geworden. Zeker in de coop kwam ik aanvankelijk nogal wat gekke dingen tegen, in de single player leek het minder erg te zijn. Ik zie sommigen (niet hier bij de reacties, trouwens) vanaf de release steen en been klagen over dat de game bijna onspeelbaar zou zijn, iets wat mijns inziens toch wel schromelijk overdreven is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 23 september 2022 15:39
    @Hellspawn "ik heb het probleem niet, dus het probleem bestaat niet"
    Als er zoveel mensen over klagen zal er toch wel waarheid in zitten.