Nieuws

Ellie-actrice The Last of Us-serie werd aangeraden game niet te spelen

Ze heeft wel wat gameplay bekeken op YouTube

Geschreven door Michel Musters op
Bella Ramsey, de actrice die de rol van Ellie vertolkt in de aankomende The Last of Us-televisieserie, werd aangeraden om de game waar de serie op gebaseerd is niet te spelen.

Dat meldt ze in een interview met USA Today. "Na mijn eerste auditie vroegen ze mij of ik de game had gespeeld. Ik antwoordde van niet. Ze zeiden: "houden zo".

Dat wil echter niet zeggen dat ze niets van de game heeft meegekregen: "Ik heb wel wat gameplay op YouTube bekeken om er een beeld bij te krijgen. Ik kan niet wachten tot (de serie) uitkomt - het is zo'n groot onderdeel van mijn leven. We hebben een heel jaar geschoten, wat echt lang is wanneer je nog maar negentien jaar hebt geleefd."

Eerder dit jaar gaf acteur Pedro Pascal, die de rol van Joel speelt, aan dat hij de game ook niet heeft gespeeld. Hij heeft wel meegekeken hoe zijn neefje het spel speelde. "Ik vond Joel erg indrukwekkend - het geheel was een visueel indrukwekkende ervaring. Maar ik wilde het niet teveel imiteren. Op sommige vlakken zou dat juist kunnen zijn, maar op andere vlakken is dat een fout."

Het eerste seizoen van The Last of Us verschijnt ergens in 2023 op HBO. Naast Pedro Pascal en Bella Ramsey spelen ook Nick Offerman, Merle Dandridge en Gabriel Luma in de serie. Het script is geschreven door gameregisseur Neil Druckmann en Chernobyl-schrijver Craig Mazin. Druckmann regisseert ook een aflevering van de serie. Hier is de eerste trailer te zien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Overwatch 2-bug waarbij skins automatisch worden gekocht opgelost Overwatch 2 maakt verwachtingen niet waar - Ron en Erik Podcast 407
19

Reacties op: Ellie-actrice The Last of Us-serie werd aangeraden game niet te spelen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    AveryJackson

    • 10 oktober 2022 09:25
    Ben heel benieuwd hoe ze beide op beeld zullen overkomen en of er een bepaalde chemie ontstaat wat je in de games ook terug ziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • XCiL3

    • 10 oktober 2022 09:35
    Ok…. ik vind dit wel echt bizar… Als ze veel afwijken van de game-characters, dan gaat het zowieso floppen lijkt me. Ik kan er echt geen begrip voor krijgen waarom ze niet zelf die game in willen duiken, om het gevoel van de sfeer binnen te krijgen en de band tussen Joel en Ellie te begrijpen etc etc etc. Dat de regisseur of wie dan ook tegen Ellie zegt: houden zo? vaag

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CommanderKeen

    • 10 oktober 2022 09:56
    @XCiL3 Zelf vind ik het goed dat ze de game niet hebben gespeeld. Hierdoor gaan de acteurs zichzelf niet forceren om een imitatie te doen. Dit is ook niet nodig. We hebben de game al, waarom dan nog een exacte kopie als tv-serie.

    In de tekst geven beide acteurs aan dat ze wel gameplay hebben gezien. Ze zijn bekend met de sfeer. Verder is het aan de regisseur om samen met de acteurs de band tussen Joel en Ellie verder te ontwikkelen. Als regisseur wil je dan ook niet dat ze al van te voren een eigen interpretatie hebben van de personage die ze spelen. Een regisseur wil ook graag hier enige houvat op hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jar25

    • 10 oktober 2022 16:54
    @CommanderKeen mooi uitgelegd, ik ga het afwachten en wacht het met spanning af!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 oktober 2022 10:28
    Als de film zich in de zelfde canon als de games had afgespeeld dan had ik gezegd ze moeten de games zoveel mogelijk kopieeren. Maar aangezien dat niet geval is en het twee verschillende canons zijn vind ik het niet erg dat ze sommige punten anders zullen doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 oktober 2022 11:05
    Kan niet wennen aan andere actrices en gezichten voor een serie over The last of us. Ellie en Joel zijn voor mij Ashley Johnson en Troy baker

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 10 oktober 2022 11:53
    @Snoop213 Maar Ashley Johnson is nu toch te oud voor de rol?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 oktober 2022 12:11
    @Mmo-veteran Ja dat klopt. Maar ik wil geen real life Ellie er is maar een Ellie en dat is zij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 10 oktober 2022 12:13
    @Snoop213 Aah ok, dus je gaat de serie niet kijken? Ik ben juist wel benieuwd naar de serie, de game heeft mij nooit vast kunnen houden omdat ik de gameplay niet afwisselt genoeg vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 oktober 2022 12:37
    @Mmo-veteran Nee ik ga de serie niet kijken. Ook de Uncharted film vond ik om dezelfde redenen vreselijk. Kijk de Mario film wel . Want dat is een animatie film . Dus Mario ziet er hetzelfde uit als in de games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 10 oktober 2022 13:04
    @Snoop213 Maar hij klinkt niet zoals in de games. Ik zou het niet kijken als ik jou was. (Overigens ziet hij er ook wel degelijk anders uit dan in de games, maar dat terzijde)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 oktober 2022 13:22
    @**Guitar_Hero** Mario ziet er voldoende gelijk uit. Ik heb niets tegen deze serie. Het ligt echt aan mij. Ik vindt game characters in real life niet leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 10 oktober 2022 13:34
    @Snoop213 Maar the Last of Us is toch meer een interactieve film dan een game :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 oktober 2022 13:36
    @Mmo-veteran Dat klopt maar dat vindt het verhaal erg mooi. En dan kijk ik naar Ellie zoals ik haar ken. En niet naar een actrice die zich voordoet als Ellie maar in uiterlijk niets logischerwijs heeft van Ellie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 10 oktober 2022 13:43
    @Snoop213 Ja ok ik snap het. Ik had dat met Lord of the rings , ik heb in mijn hoofd zelf een beeld gecreeerd hoe alles eruit ziet en heb om die reden ook nooit de films bekeken en games gespeeld, ik wil graag dat mijn eigen beeld in stand blijft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 10 oktober 2022 15:41
    @Snoop213 helemaal mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 10 oktober 2022 11:11
    Vind ik toch wel erg raar eerlijk gezegd. Ik snap dat ze het niet willen kopieren en zich teveel willen laten beinvloeden, maar een acteur moet zich toch inleven in een karakter en in de sfeer? Als er een film wordt gemaakt over een persoon dan verdiep je je daar als acteur toch ook in? Waarom dan niet in een fictief persoon?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • brushaway

    • 10 oktober 2022 15:47
    @woutzorz Dat werkt totaal anders dan een personage die alleen in twee spellen voorkomt. Dan is het snel kopieergedrag, ipv het verdiepen in een veel gelaagder persoon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 10 oktober 2022 11:38
    En jullie denken niet dat Neil Druckmann, de schrijver van de game, die erbij betrokken is (en volgens mij zelfs een aflevering regisseert) er niet voor zorgt dat dit goed gedaan wordt? Ik heb t idee dat hij ergens ook wel snapt dat dit een belangrijk punt is.