Potentiële bezitters van de Xbox 360 zullen blij zijn om te horen dat elk stukje asfalt in Project Gotham Racing 3 uniek zal zijn. Dit heeft ontwikkelaar Bizzare Creations vandaag in zijn weblog bekend gemaakt. Het asfalt is opgebouwd uit vier afzonderlijke lagen, die samen voor dit unieke resultaat zorgen. De bandensporen die je op het asfalt ziet, zijn eveneens in real-time gegenereerd, afhankelijk van de frictie en de draaiing van de banden! Je zult wel stil moeten staan om het effect te bewonderen, maar dan heb je ook wat. De overige details uit het spel zullen de komende weken met nieuwe screenshots belicht worden. Of men ook gameplay in het spel zal stoppen, is nog niet bekend gemaakt.We've got diffuse textures, specular maps, bump maps, and more textures (at different scaling) to ensure that you never see a repeated bit of tarmac. Every inch of every track will look unique, which is no small feat considering we're building huge areas of cities. The skid marks themselves are actually made by the game in real-time, so that when the wheels lock or experience enough friction you'll see rubber blended onto the tarmac. Even if you don't understand all of this technical stuff, seeing it all in action is really great.