Stardate 1682002. Het logboek van de kapitein. We surfen nu over het internet en komen een artikel tegen op HomeLanFed met de eerste indrukken van Elite Force 2. We surfen er op warpspeed heen en lezen het artikel.

In het artikel, wat vergezeld gaat van een aantal nieuwe screenshots, is aardig wat te lezen over de tweede game in de Elite Force reeks. Dit keer zal het echter niet meer op Star Trek Voyager gebaseerd zijn maar op The Next Generation, maar persoonlijk behoor ik niet tot de groep mensen die het verschil zal merken. Welk verschil ik wel zal merken is het feit dat dit spel maar liefst 1,5 keer zo lang is, wat betekent dat je er toch wel een kleine 10 uur mee zoet zal zijn!If you are wondering how lengthy the game will be in comparison to the relatively short single player gameplay of the original Elite Force, worry not about Elite Force II according to Pearson and Stockman. “This game will be 1 ½ times larger than the original game,” said Pearson. Added Stockman, “In one mission our team knows all of its points and it still takes the an hour and a half to finish." Elite Force 2 wordt ontwikkeld door Ritual en niet door Raven, wat betekent dat we naast een aantal prachtig uitgewerkte monsters dit keer ook mooi leveldesign tegen zullen komen. Grafisch wordt alvast alles uit de Quake3 engine geperst wat mogelijk is en vooral de schaduwen van de monsters mogen er wezen, maar ook het detail in de omgeving is mooi om te zien. In het eerste kwartaal van 2003 komen de Trekkies weer aan hun trekken, maar dat woordgrapje trekt natuurlijk op niets. Surf naar HomeLanFed als je meer over deze game wilt weten.