Elite: Dangerous krijgt multiplayermissies | Gamer.nl

Elite: Dangerous krijgt multiplayermissies | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Update 1.1 zorgt ervoor dat er bijvoorbeeld hongersnood heerst in een bepaald sterrenstelsel. Spelers kunnen deze hongersnood oplo en door binnen de gegeven tijd genoeg voedsel naar het sterrenstelsel te brengen. Ook kunnen computergestuurde groeperingen een mi ie geven om zoveel mogelijk ruimteschepen kapot te maken in een sterrenstelsel.

Spelers kunnen zowel in de singleplayer als de multiplayer bijdragen aan deze mi ies. Het slagen of falen van de zogeheten Community-mi ies heeft invloed op de machtsverhoudingen in het universum. Momenteel hebben spelers al wel kleine invloed op deze verhoudingen als ze normale mi ies doen.

Naast Community-mi ies voegt update 1.1 enkele kleine grafische updates toe. Zo zien gasreuzen er beter uit door verbeterde diepte en hebben bewoonde planeten kleine lichtjes op de zijde waar het nacht is.

De bèta van de update rolt begin februari uit en komt een week later uit voor alle Elite: Dangerous-spelers. De volgende update, 1.2, voegt ook een functie toe waarmee spelers als team mi ies kunnen doen en beloningen delen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou