Electronic Arts: 'We hebben fouten gemaakt bij Dungeon Keeper' | Gamer.nl

Electronic Arts: 'We hebben fouten gemaakt bij Dungeon Keeper' | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Wilson geeft aan dat de game door nieuwe spelers beter werd gewaardeerd dan door mensen die het origineel kende, maar hij onderkent dat er "een disconnect was. In die zin hebben we niet de goede lijn gevolgd. En dat is jammer." Hij voegt hier aan toe later in het interview: "Je moet heel voorzichtig zijn als je een IP opnieuw probeert uit te vinden voor een nieuw publiek dat ook een speciale plek in het hart en hoofd heeft van een bestaand publiek." 

Wilson geeft daarnaast aan het economische systeem door Electronic Arts verkeerd was ingeschat en spelers daardoor het gevoel kregen te weinig terug te krijgen voor hun investeringen. Dungeon Keeper verscheen vorig jaar en werd door pers afgebrand vanwege onder meer de hebberigheid die de game tentoonspreidde. Op Gamer.nl ontving de game een 1.  


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou