"Veel van onze communityleden hebben geweldige ideeën over hoe we Command & Conquer-games in de toekomst kunnen verbeteren", schrijft EA's senior community manager in het forum. "Deze plek is om je ideeën te bespreken met mensen die C&C ook nóg beter willen maken."
"Deel je ideeën en ontwikkel ze tot iets fantastisch met feedback vanuit de community. De meest bediscussieerde en geliefde ideeën worden doorgegeven aan het team van ontwikkelaars. Dus breng je idee naar onze communitytafel en misschien is het wel jouw idee dat alles kan veranderen!"
C&C 5
Het nieuwste deel in de C&C-reeks, vooralsnog enkel bekend als Command & Conquer 5, werd eerder dit jaar onthuld toen de nieuwe website van de game per abuis online werd gezet. Volgens Jon Caneghem, studiobaas van ontwikkelaar Victory Games' is het huidige doel "om een hoogwaardige Command & Conquer-game te maken".
Caneghem vertelt dat de studio niet alleen aan een nieuwe game werkt, maar zich richt op de toekomst van Command & Conquer als franchise. Klassieke real-time strategiegameplay wordt volgens de ontwikkelaar gecombineerd met "nieuwe technologie, innovatieve nieuwe concepten en, zoals altijd tientallen tanks".
Reacties op: Electronic Arts vraagt C&C-fans naar hun ideeën
ShadowX
babbaloerie
Nou, dat is niet zo moeilijk…
Mijn tip zou zijn om eens heel goed te kijken naar de C&C's die door Westwood zijn gemaakt. Dus uit het pre-Generals tijdperk. Dat zijn de enige C&C games die ik (ook nu nog) leuk vind om te spelen.
Daeda
Stap een eindje weg van realistische graphics. Een game als CNC komt veel beter tot zijn recht als je bepaalde elementen uit eenheden meer kan accentueren. Bovendien kun je zo de eenheden hopelijk iets beter in de wereld plaatsen, want dat voelde voor mij bij de laatste paar games (behalve RA3) als een gemis.
Wat me op mn tweede suggestie brengt: maak eenheden iets overdreven. Kracht van CNC zal altijd blijven dat iedere partij twee totaal andere eenheden heeft. Dus geef ze eenheden die op aparte manieren gebruikt kunnen worden. Opnieuw, RA3 deed dat verdomd goed.
Blijf bij de basics. Maak een simpele economie, vermakelijke base building en vermakelijke eenheden. CnC heeft nooit iets met diepgang te maken gehad en dat zou ik zo houden.
Last but not least: geef de missies wat meer persoonlijkheid. De laatste games was het nogal een hoog vernietig ding x en te weinig elementen zoals bijvoorbeeld de geweldige spy missies in RA2.
Oh, en wat mij betreft mogen de Scrim wegblijven.
Rexus
Dat is wel je beste punt, jeemig wat waren die vervelend met hun airborne aircraft carriers c&c3.
Daarnaast hoop ik dat er vooral fans van het eerste uur reageren, en niet de mensen die alleen c&c4 hebben gespeeld.
Vichan
pimpkees
C&C, RA1 + 2 + Tiberium Sun vond ik de beste.
De rest vond ik niet zo.
RA 3 vond ik nog aardig leuk, maar wel veels te afstandelijk van de eerste 2 delen.
Ik zou als ik EA was werken aan goede balans van verschillende races, en een goede ladder multiplayer neerzetten. En een leuke SP zoals we die kennen van C&C.
jaider
JaapGoose
MetalSonic
el bonko
lethalnl
Heer Mida
KRFSTK
Battels
Wie houdt je tegen? ;)
Battels
Generals
N3cro_Manc3r
Rexus
Leshrac
CnC is leuk door de setting, niet door de gameplay op zich. Wat dat betreft deden generals en red alert 2/3 het veel beter. Als ze boeiende gameplay willen ipv een cash cow moeten ze maar even naar Starcraft(2) kijken. In CnC was het meestal de beste strategie om gewoon tanks te poepen tot je genoeg hebt om een basis plat te walsen. Beetje boring gameplay tbh.
Leshrac