Door de fusie tussen Activision en Vivendi Games is Electronic Arts plotseling zijn titel als grootste third party publisher kwijtgeraakt aan het nieuwe Activision Blizzard. Toch is Electronic Arts niet bang voor deze nieuwe rivaal. "We zijn op ons best wanneer we een duidelijke concurrent hebben", zei een vertegenwoordiger van Electronic Arts, "En onze CEO John Riccitiello moedigt managers aan om alle andere uitgevers samen als één grote concurrent te zien."

Daarbij is men er bij Electronic Arts van overtuigd dat men nog steeds het sterkste portfolio heeft, ondanks dat Activision Blizzard kan beschikken over franchises als Call of Duty, Guitar Hero, Spyro the Dragon, World of Warcraft en StarCraft.

Ben Feder, de CEO van Take Two Interactive, heeft op zijn beurt eveneens op de fusie gereageerd. Volgens hem is verdere consolidatie in de gamesindustrie onvermijdelijk en zullen er binnenkort nog enkele grote overnames plaatsvinden. Take Two, dat zelf toch een relatief kleine speler is, is echter van plan om vooral zelf te groeien in de komende jaren en is niet op zoek naar een overname kandidaat.