Ondanks de meevallende kwartaalcijfers die men gisteren presenteerde, heeft men bij Electronic Arts vandaag tussen de 60 en 70 mensen de deur uit gestuurd. Het betreft hier mensen van de studio in Los Angeles, EA LA, waar onder andere GoldenEye: Rogue Agent, Medal of Honor: Pacific Assault en The Battle for Middle Earth ontwikkeld zijn.
De ontslagen zijn vooral gevallen bij het team van GoldenEye: Rogue Agent, maar ook van het team van het aankomende Medal of Honor: Dogs of War, dat al nagenoeg voltooid is maar waar we nog geen enkel screenshot van gezien hebben, zijn het slachtoffer van de sanering.
Verantwoordelijk voor de ontslagen is de pas aangestelde Neil Young, de nieuwe general manager van EA LA. Hij geeft aan dat de onslagen vooral dienden om de studio als geheel te herbalanceren. Het betreft hier geen reorganisatie voor het gehele bedrijf.
Reacties op: Electronic Arts LA snoeit flink in personeelsbestand
Selcal
Totibbs
slijkhuis
copycat
(//Fanboymode aan)
Hoewel het waarschijnlijk niet het geval geweest zal zijn, hoop ik niet dat EA ook maar 1 ex Westwood medewerker naar huis heeft gestuurd. Alles wat dat team in hun historie heeft gecreerd staat in perfecte originele staat te glimmen op mijn plank en geinstallerd op m'n HD!! And no way dat het er ooit afgaat!!! (Ja, ook Generals ja, TOPSPEL!!!)
(//Fanboy mode uit)
Hoe kan dit nou! MOHogs of War zou dan net een beetje klaar moeten zijn en hup! Fired!!! Is dat spel dan zo slecht, dat we geen screens of info hebben en de developers meteen na ontwikkeling de zak krijgen??
Help me out here, ik ben de logica ff kwijt geloof ik……sad, very very sad.
WoollyMittens
Ik zit met smart te wachten op de eerste ontslagen onwikkelaars die een innovatieve game maken (voor de verandering).
MasterPie
SunTV
copycat
copycat