Ondanks de klaagzang uit de industrie dat de piraterij de spuigaten uitloopt heeft Electronic Arts een uitstekend 4e kwartaal gehad. In de laatste 3 maanden van 2002 heeft EA ruim 11 miljoen games verkocht, wat voor een omzet van 1,23 miljard dollar zorgde. De winst over het 4e kwartaal is met 89% gestegen ten opzichte van vorig jaar, er is maar liefst 250 miljoen dollar verdiend.

De omzet werd vooral behaald door topgames zoals Lord of the Rings, Madden N.F.L. 2003 en de komst van de Xbox speelcomputer. Het veelbelovende The Sims Online heeft nog geen positieve bijdrage aan de winst kunnen brengen, ondanks een dure reclamecampagne zijn er pas 80.000 betalende spelers. Veel minder dan waar op werd gehoopt.Games zoals Lord of the Rings, Madden N.F.L. 2003 en de komst van de Xbox zorgden ervoor dat het bedrijf goede cijfers wist te presenteren. Sims Online, een online spelwereld waar EA veel marketing in heeft gestoken, deed het niet goed. Sims Online is de opvolgers van Sims, een spel dat enige tijd geleden wel zeer populair werd, voor het eerst ook bij een vrouwelijk publiek. Sims Online heeft op dit moment 80.000 betalende, geregistreerde gebruikers die 10 dollar per maand betalen om passief in een interactieve namaakwereld rond te hangen.