Electronic Arts gaat 1500 banen schrappen | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Electronic Arts wil dit bedrag besparen omdat het in de periode van juli tot en met september van dit jaar een netto verlies van ongeveer 261 miljoen euro heeft gemaakt, 26 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

EA's baas John Riccitiello: "Het is nooit fijn om mensen teontslaan en bedrijven te sluiten. We hebben een hoop compa ie voor demensen die hier mee te maken krijgen, maar deze acties zijn e entieelom ons bedrijf te transformeren." Volgens Riccitiello heeft de uitgeverongeveer twaalf onaangekondigde projecten geannuleerd. "Alles wat niet dekans biedt om een hoge winstmarge binnen te halen hebben we uit onzeline-up gehaald."

Ontslagen

Volgens EA zullen er zo'n 900 posities binnen ontwikkelstudio's van het bedrijf komen te vervallen. Daarnaast verliezen zo'n 500 werknemers die bij de uitgever werken en 100 werknemers die de zakelijke werkzaamheden van het bedrijf afhandelen hun baan. Volgens Gamasutra zullen studio's als EA Redwood Shores, Mythic, Tiburon en Black Box de gevolgen hiervan merken.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou