Electronic Arts en de Endemol groep hebben vandaag een creatief partnerschap aangekondigd voor de ontwikkeling van Virtual Me, een nieuw digitaal entertainmentconcept dat een brug legt tussen TV en computergames. Het nieuwe online-aanbod zal zijn première beleven in Endemols Big Brother.

Virtual Me combineert de avatar-ontwerptechnologie van EA met populaire TV formats van Endemol, en biedt consumenten daarmee nieuwe manier van ontmoeten, meedoen en omgaan in online digitale werelden. Met Virtual Me kunnen spelers meedoen aan virtuele series van TV-talentenjachten zoals Fame Academy en Operacion Triunfo, gameshows als Deal Or No Deal en 1 tegen 100 en om echte relaties aan te gaan met andere virtuele avatars op het web.

Peter Bazalgette, Chief Creative Officer van Endemol, vertelt: “Ze zeggen dat mensen meer tijd online beginnen door te brengen dan voor de TV. Allebei de markten zijn nu belangrijk en dit heeft grote gevolgen voor de bedenkers van content. Met Electronic Arts kunnen we ideeën ontwikkelen die perfect aansluiten op de manier waarop mensen vandaag de dag entertainment consumeren.”

Gerhard Florin, Executive Vice President en General Manager van EA International zei: “Met Virtual Me lopen we voorop met een nieuwe, hybride vorm van entertainment die gaming de console laat ontstijgen. Endemol is de perfecte partner om ons te helpen het beste van TV en computergames te combineren tot een product dat het grote publiek aanspreekt en dat entertainment een nieuw gezicht geeft.”

De twee bedrijven zullen een geïntegreerd team oprichten om de expertise op hun respectievelijke vakgebieden te delen en om entertainmentformats en belevenissen te ontwikkelen voor een grote verscheidenheid aan platforms, waaronder TV en online.

Wanneer je surft naar www.virtualme.com blijkt de website nog niet live te staan, dit zal in de komende weken gebeuren.