Electronic Arts heeft zijn hegemonie in 2006 weten te behouden, getuige het feit dat EA-games maar liefst 27 weken de eerste positie wat betreft verkoopcijfers in handen hadden. De games die hier vooral voor zorgden, waren FIFA 07, FIFA Street 2, 2006 FIFA World Cup Germany, Need for Speed Most Wanted en Need for Speed Carbon. Ook de nieuwe EA-games Black en The Godfather stonden korte tijd op nummer één.

THQ en Take 2 deelden de tweede positie. Beide bedrijven hadden zes weken de nummer één positie in handen. THQ had dit te danken aan de game-conversie van Cars en de free-roaming game Saint's Row. Take 2 had het meeste profijt van GTA: Liberty City Stories en The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Eidos, dat de nummer één positie vijf weken had, kende met Tomb Raider: Legends en Hitman: Blood Money goed verkopende titels. LucasArts stond twee weken aan kop met LEGO Star Wars: The Original Trilogy, en Microsoft kende succes met Dead or Alive 4 en Gears of War. Games die één week nummer één stonden, waren onder andere PES 6 (Konami), Football Manager 2007 (Sega), Dead Rising (Capcom) en Shadow of the Colossus (Sony).

Of de hoogte van de verkoopcijfers overeen komt met de hoogte van de kwaliteit van deze games, mag de lezer zelf bepalen.