In Skyrim moet het vanzelf duidelijk worden onder welke klasse spelers vallen naarmate zij bepaalde vaardigheden vaker gaan gebruiken. Spelers stijgen in level op basis van hoe ver zij de 18 vaardigheden die het spel rijk is ontwikkelen. Het is daarbij mogelijk om een beperkt aantal vaardigheden te trainen en snel een hoger level te bereiken, of juist op een lager tempo een breed scala aan vaardigheden af te wisselen. Bij ieder level mogen spelers een nieuwe perk kiezen.
Vechtsysteem
In het vechtsysteem van Elder Scrolls V: Skyrim wordt het mogelijk om in iedere hand een apart wapen te dragen of bijvoorbeeld aan beide handen een magiespreuk toe te kennen. Spelers kunnen kiezen om een schild te dragen of een extra wapen, en om twee verschillende soorten magie paraat te hebben of twee keer dezelfde spreuk voor een extra krachtige uitwerking.
Ook zullen vijanden niet meer zo hard meegroeien in hun level als dat bij het vorige deel, Oblivion, het geval was. Het meeschaalsysteem van Skyrim lijkt volgens Bethesda meer op dat van Fallout 3. The Elder Scrolls V: Skyrim moet op 11 november uitkomen.
Reacties op: Elder Scrolls V: Skyrim heeft geen klassesysteem
Rexus
Het is inderdaad wel fijn om niet direct verkeerde keuzes te kunnen maken.
Cryothic
MikkelE30
De vorige Oblivion ben ik ook niet veel verder dan een kwart gekomen omdat ik altijd vast kom te zitten.. Daar heb ik met dit soort games wel vaker moeite mee. Erg jammer dat ik ze dan niet verder kan spelen terwijl ik weet dat sommigen echt goed zijn.
Het lijkt erop alsof er teveel vanuit wordt gegaan dat je alles al weet. Als je bv WOW speelt wordt je veel meer aan het handje genomen en wordt je uitgelegd wat je precies moet doen. Speel je Oblivion, kom je na een korte intro ineens midden in een gigantische wereld te staan en wordt je overdonderd. Al gauw ben ik dan drukker met het uitzoeken wat ik in godsnaam moet doen (ook doordat er zo gigantisch veel menu mogelijkheden zijn en journals, uitleg over potions en weet ik et allemaal) dan dat ik aan het genieten ben..
Volgens mij zijn er gewoon bepaalde dingen die je weet als je het genre vaak speelt waardoor je makkelijker verder kunt komen ofzo, anders zou ik niet weten waarom dat zo moeilijk moet zijn..
-it-
Wolfy
Vijanden hoeven wat mij betreft helemaal niet mee te groeien in hun level.
Tonne
Jowie
Ichi
Magister
GGB
18. Oblivion had er 21, en Morrowind 27! Nog even Unarmed, Blade, Blunt en Marksman worden één skill, genaamd Weapon!
Wuppie
dj sniffy
Wolfy
brein
Anopheles
Ik begin erg naar deze game uit te kijken !!
Shafy
Cylob
omar
omar
omar