Nieuws

'Elden Ring wordt bestverkochte game van 2022 in de VS'

Dat voorspelt databedrijf NPD Group

Geschreven door Michel Musters op
Het Amerikaanse databedrijf NPD Group voorspelt dat FromSoftware's Elden Ring het bestverkochte spel van dit jaar wordt in de Verenigde Staten.

NPD geeft maandelijks ook verkoopcijfers uit van games en consoles en heeft dus een aardig beeld van de markttrends op het gebied van virtueel entertainment. Het bedrijf verwacht dat Elden Ring de bestverkochte game van 2022 wordt. 

Het zou de derde keer zijn sinds 2009 dat een Call of Duty-game niet als winnaar uit de bus komt. Wel verwacht NPD dat Call of Duty dit jaar de bestverkopende franchise blijft.

NPD voorspelt ook dat er een daling van 8,7 procent merkbaar zal zijn qua gameverkoop in vergelijking met vorig jaar. Dit komt vooral omdat de afgelopen twee jaar een uitzonderlijke stijging waarneembaar was in gameverkoop in verband met de coronacrisis.

U.S. videogame markt

Dit artikel delen:

Lees meer

Sea of Stars komt ook naar PlayStation-consoles Het verhaal van The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me
33

Reacties op: 'Elden Ring wordt bestverkochte game van 2022 in de VS'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    FishSt1ck

    • 8 juli 2022 09:18
    Niet zo verrassend, de game doet het erg goed. Mooi om te zien hoe ze van een redelijk niche als Demon Souls langzaam steeds mee volgens hebben gekregen tot nu met Elden Ring waar het gewoon een mainstream game is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 8 juli 2022 09:36
    Ik wou echt dat ik het geduld kon opbrengen voor een game als deze. Hoor er alleen maar goede verhalen over. Maar ik ken mezelf. Als ik 5x achter elkaar doodga heb ik geen plezier meer en stop ik meestal met een spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 8 juli 2022 09:50
    @Riyakuya Niks ergs aan hoor. Ik heb dat met roguelikes. Ik vind dat concept echt briljant. Maar dan ga ik 20x achter elkaar dood en dan geeft mijn brein t gewoon op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 8 juli 2022 09:53
    @Messtranor hahah dat heb Ik ook. Rogue legacy 2 vond ik dan wel weer leuk omdat je best goed beloond werd en geeft je een goed gevoel van progressie. Hades kon ik inderdaad niet inkomen al vond ik de style wel fantastisch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 8 juli 2022 13:44
    @Messtranor ik vind hrt alleen zo jammer. Ik hoor er zoveel over dat het erg aantrekkelijk lijkt maar ik weet haast zeker dat ik dan spijt ga krijgen. Misschien ooit een keer in de aanbieding ergens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 8 juli 2022 14:13
    @Riyakuya Ach, er zijn zoveel games die enorm veel mensen interessant vinden en die mij totaal niet aantrekken, en andersom. Over smaak valt niet te twisten. Kijk idd naar een aanbieding of wellicht kan je m een keer lenen van iemand. Maar het is prima om een game gewoon niet zo leuk te vinden hoor, ook al vind t merendeel van de mensen wellicht van wel :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Argos

    • 10 juli 2022 12:37
    @Messtranor check nova drift eens! Ook een soort roguelite maar hier bouw je super snel een soort ruimteschip. Controls is even wennen maar geduld is hier niet echt nodig aangezien je heel snel upgrade points verdient!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 juli 2022 10:26
    @Riyakuya
    Ik had dit in het begin ook omdat ik de game voor mezelf echt moest ontdekken. Ik heb genoeg momenten gehad dat ik dacht wordt het wel beter dan dit. Nadat je eigenlijk het eerste land hebt uitgespeeld weet je wel wat er van je wordt gevraagd en hoe je de game iets makkelijker voor jezelf kan maken. Daarnaast kan ik alleen maar zeggen ontdek de wereld. Ga alles verkennen wat je ziet. Het levert je runes op en je begrijpt het spel ook elke keer weer beter. Als je nieuwe wapens hebt probeer ze uit of zoek op wat ze kunnen. Het is zo tof om daarna te zien hoe je gegroeid bent in het spel. En als je je build zat bent doe een rebirth en kijk wat je dan leuk vind om mee te spelen. Dit maakt het spel elke keer weer anders waardoor het ook leuk blijft om te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 8 juli 2022 12:02
    @Snafu9 Ondanks dat je leert over de wereld, vijanden en tools om te gebruiken is voornamelijk je character veel sterker geworden wat kan voelen als een grote groei maar eigenlijk voornamelijk je character is dat veel sterker is geworden qua stats, items en build.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 juli 2022 12:11
    @004
    In het begin heb ik het probleem gehad dat ik veel te laag level had voor Stormveil Castle. Hier heb ik mij zo lopen ergeren bij elke vijand die ik tegen kwam. Nadat ik dat had uitgespeeld ging ik pas naar het zuiden. Heb ik heel dat gebied gedaan voor ik Castle Morne ging doen. Dat ging een heel stuk makkelijker. Nu moet ik wel zeggen het leren van vijanden verslaan en dodgen heb ik echt geleerd bij Godric the Grafted. Dat vond ik toen echt leuk om hem te verslaan op het level wat ik toen was. Heb het heel vaak overnieuw gedaan maar voelde wel heel goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 8 juli 2022 13:46
    @Snafu9 dat soort motivatie heb ik niet echt snel bij games. Ze moeten me dan echt heel goed liggen. Vaak speel ik dat soort games dan eerst op easy uit om een beetje gewend te raken en ga zo in niveau omhoog. Naar mijn weten is dat bij dit spel niet mogelijk toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 juli 2022 14:48
    @Riyakuya
    Nee er is geen moeilijkheidsgraad in dit spel. Het is voor iedereen gelijk. Dat maakt dit spel zo leuk eigenlijk. Iedereen heeft dezelfde problemen met een boss.

    Ik zelf merk wel dat ik geleerd heb van fouten die ik vroeger maakte en nu veel makkelijker door het spel heen loop. Ik zit bijna nooit vast bij een boss. Radahn had ik ook maar 3x voor nodig om hem te verslaan. Er zijn genoeg methodes om Elden Ring easy te maken alleen je moet ze wel even opzoeken. Maar de essentie van dit spel is wel dat het moeilijker is ja en het een uitdaging moet zijn.

    Denk dat hier ook het verschil ligt tussen jou en mij want ik vind een spel niet leuk als ik zo overal doorheen kan lopen. Ik wil een uitdaging hebben. Spellen als God of War of AC zet ik zo op hard omdat ik de spellen juist speel vanwege de combat. En niet dat het figuranten zijn die je met 1 klap neer mept en weer doorgaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 8 juli 2022 15:08
    @Snafu9 Ik begin vaak op easy en ga dan omhoog wanneer het spel me bevalt. Dan heb je ook wat meer tijd om aan een spel te wennen. Ik vind dat zelf fijner dan meteen voor de leeuwen te worden gegooid. Maar het is wel leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen speelstijl heeft ontwikkeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 juli 2022 15:15
    @Riyakuya
    Haha ja voor de leeuwen wordt je wel gegooid in Elden Ring dat is 1 ding wat zeker is. Ik denk ook wel zeker dat je het later leuk vind alleen het begin zal wel pittig voor je zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • HerrHerzeleid

    • 9 juli 2022 05:06
    @Snafu9
    Probeer alle 9 valkyries in God of War maar eens op de moeilijkheidsgraad Give me God of War te verslaan. Niveautje Melania uit Elden Ring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 8 juli 2022 12:05
    @Riyakuya Ik heb de game grotendeels doorgespeeld en had een pauze genomen. Had onlangs weer zin om te spelen en de game opgepakt waarbij ik achter elkaar iets van 20-30 keer dood ging op een lastig stuk in de game, veels souls verloor en daardoor ook gelijk klaar was met de game voor een periode.

    De werking voor veel mensen is dat deze negatieve feedback tot fysieke stress in ons lichaam leid. Het gevecht zelf al leid waarschijnlijk tot meer stresshormonen maar constant verliezen of een moveset fout doen ook. Dan kan de maker van het spel en anderen wel zeggen dat je erdoorheen moet bijten om zo uiteindelijk een gevoel van overwinning te hebben maar veel mensen ervaren dit niet zo en blijven zitten met een gestrest gevoel na het spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 juli 2022 12:35
    @004
    Ligt er wel aan hoe je het zelf ervaart. Ik heb deze stress nooit ervaren. Een game is voor mij een game en niet het einde van de wereld. Tuurlijk baalde ik wel eens als ik het niet haalde. Maar als je al snel zelfreflectie hebt wat je fout deed leer je daar weer van. Elden Ring geeft mij meer ontspanning dan een Warzone ofzo. Bij Elden Ring kan je het overnieuw doen. Bij spellen als Warzone heb je geen 2de kans omdat die persoon je gedood heeft op dat moment.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 8 juli 2022 13:47
    @004 ik vrees dat het voor mij ook zo zal worden. Het plezier gaat er bij mij uit wanneer ik iets 20x opnieuw moet proberen. Daar beleef ik geen lol meer aan dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 8 juli 2022 15:27
    @Riyakuya Ik heb precies hetzelfde, heb er al talloze geprobeerd van FromSoft, maar kom er niet doorheen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 8 juli 2022 10:01
    Ik heb er niets mee. En ik blijf het tikkeltje overschatte games vinden. Maar ik laat deze game liggen. Maar ben ben blij dat de meeste mensen wel genieten van deze game.