Nieuws
Elden Ring

Elden Ring-wereld bestaat uit zes hoofdgebieden met bazen

Veel meer info over de FromSoftware-game onthuld

Geschreven door Michel Musters op
De open spelwereld van Elden Ring bestaat uit zes hoofdgebieden, elk met een eigen eindbaas in de vorm van een demigod.

Dat en nog veel meer informatie over de langverwachte FromSoftware-game werd onthuld door regisseur Hidetaka Miyazaki in een interview met IGN

De game, die eind vorige week tijdens de Summer Game Fest-presentatie werd onthuld, speelt zich af in de Lands Between, dat spelers "een enorm gevoel van schaal en openheid" moet geven. De wereld is verdeeld in zes hoofdgebieden, elk eigendom van een demigod. Er is een bepaalde volgorde waarop deze gebieden doorlopen kunnen worden, maar spelers kunnen ook zelf de volgorde bepalen. "Je kunt niet alles vanaf het eerste moment bezoeken, maar er zijn verschillende manieren om gebieden te verkennen. Er is veel vrijheid in op welke volgorde je het aanpakt."

Later in het spel wordt er een hub ontgrendeld, van waaruit spelers diverse gebieden kunnen bezoeken. "Vanuit daar kun je niet alleen (de zes gebieden) en kerkers verkennen, maar ook diverse catacomben, kastelen en forten, die verspreid zijn over de kaart." Er zit fast travel in de game om sneller door de grote spelwereld te reizen.

Spelers kunnen nu - in tegenstelling tot veel andere soulslike games - springen en paardrijden. Tijdens gevechten is het mogelijk om de geesten van gedode vijanden op te roepen en ze als hulpmiddel tijdens gevechten in te schakelen.

De game moet veel verschillende wapens en skills bevatten - er zouden honderd skills zijn om uit te kiezen. Daardoor moet de variatie in verschillende builds groter worden dan in de Dark Souls-games. Daarbij keert een vorm van multiplayer ook weer terug - spelers kunnen anderen in hun spel uitnodigen om te helpen.

Spelers maken in Elden Ring weer hun eigen personage aan, zo blijkt uit een ander interview met Famitsu. De game bevat daarbij meerdere eindes, en het pad naar elk van die eindes moet behoorlijk open en vrij zijn. Elden Ring zou daarbij de grootste game ooit gemaakt door FromSoftware worden - spelers die niet teveel doelloos ronddwalen zouden zo'n dertig uur kwijt zijn.

Elden Ring werd in 2019 aangekondigd door uitgever Bandai Namco en ontwikkelaar FromSoftware. Laatstgenoemde is de ontwikkelaar van games als Dark Souls, Bloodborne en Sekiro: Shadows Die Twice. A Song of Ice and Fire-schrijver George R.R. Martin helpt mee met het schrijven van het verhaal en de personages. Het spel verschijnt op 21 januari 2022 voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Elden Ring

Dit artikel delen:

Lees meer

Content van Call of Duty: Warzone en Black Ops Cold War seizoen 4 onthuld Microsoft steelt de E3 - Ron en Erik Podcast 337
5

Reacties op: Elden Ring-wereld bestaat uit zes hoofdgebieden met bazen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Frezzle

    • 14 juni 2021 21:22
    Ik heb nog geen from software game in 30 uur gecleared :')….
    Laat staan als dit de grootste ooit van ze is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KrisPain

    • 14 juni 2021 23:52
    @Frezzle ja inderdaad, bij mij duren ze meestal tussen de 40 en 50 uur als ik het niet uitstel voor achievements etc. Komt vaak wel door sommige bazen waar ik extreem lang over doe omdat ik ze (meestal) guideloos wil halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 15 juni 2021 09:41
    @KrisPain Sekiro had ik nooooit guideloos gehaald.
    Lord Genichiro met zn bliksem, mijn god…. 2 weken dagelijks een uur per dag proberen om die te halen :')

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 15 juni 2021 10:27
    Met uitzondering van DS1 denk ik, ik was drie keer opnieuw gestart (om te trainen… het was mijn eerste FromSoft game…) maar zat alsnog onder de 30 uur voordat ik hem kon uitspelen; het is dan ook een lekker compacte goed gevulde wereld. Maar dat komt ook deels omdat de DLC content volledig optioneel is, in de eerste playthrough was ik me niet eens bewust van het feit dat het bestond :)

    De overige games zijn allemaal een tikkie groter in omvang omdat je toch wat meer op avontuur uit mag trekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 15 juni 2021 22:03
    Ik heb zo'n 500 uur in Bloodborne zitten (60 uur voor eerste playthrough), 300 in DS3 en minstens zoveel in Sekiro. Ik ga er 1000% van uit dat ik ook hier mezelf weer volledig in kan verliezen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.