Nieuws
Header-artwork van Elden Ring

Elden Ring-update bevat data voor nieuwe maps en ray tracing

Komt er in de toekomst dlc uit voor de game?

Geschreven door Michel Musters op
Een pas uitgekomen update voor Elden Ring bevat klaarblijkelijk data dat wijst op nieuwe maps en ray tracing.

Modder Lance McDonald meldt dat de nieuwe update "refereert naar twee nieuwe maps die verder nog niet bestaan in de data van de game". Ook zou de update refereren naar ray tracing-opties - op dit moment is die technologie niet beschikbaar in de game.

FromSoftware heeft beide toevoegingen in ieder geval niet officieel aangekondigd, maar de gevonden data suggereert dat zowel nieuwe gebieden als ray tracing ooit aan Elden Ring worden toegevoegd.

Patch 1.07 past verder vooral de balans aan en lost een aantal bugs op. Ook wordt het schalen van de balans van wapens, skills en spreuken wanneer er tegen andere mensen gespeeld wordt losgetrokken. "In de toekomst kan dit worden gebruikt om de balans van wapens, Art, Spell en Incarnation in de PvP-modus aan te passen." Het heeft verder geen invloed op de singleplayermodus.

Lees hier alle patch notes.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bayonetta 3-trailer bevat hekserij in overvloed Consoleversie Humankind voor onbepaalde tijd uitgesteld
13

Reacties op: Elden Ring-update bevat data voor nieuwe maps en ray tracing

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Frezzle

    • 14 oktober 2022 07:52
    Elden Ring dlc koop ik meteen. Nu al zin in.
    Raytracing zou ook tof zijn al ziet t er nu al top uit. Al ben ik bang dat t voor mn ps5 geen meerwaarde biedt aangezien 30fps geen optie is in elden ring.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 oktober 2022 10:18
    @Frezzle Maar wie zegt dat raytracing de fps omlaag gaat halen? ze kunnen ook optimalisatie verbeteringen doen. of de resolutie omlaag halen ipv de framerate.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 14 oktober 2022 13:09
    @Messtranor geloof je t zelf? Dan zou t de eerste ps5 game zijn met 60fps en raytracing. Aangezien elden ring op dit moment nog steeds niet 100% stabiel 60fps loopt op console lijkt me dit zeer onaannemelijk.
    Elden ring is voor mij game of the year, maar het zijn geen optimalisatie sterren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 oktober 2022 14:08
    @Frezzle Dat is dus feitelijk onwaar. Doom eternal draait op 60 FPS MET raytracing, en doet dit door dus op een lagere resolutie te draaien. Namelijk 1800p.
    En ik zei niet dat het waarschijnlijk was, ik zei dat het mogelijk was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 14 oktober 2022 14:11
    @Messtranor nou dan heb je een punt :D zou heel tof zijn hoor. Maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 oktober 2022 23:09
    @Frezzle het gaat waarschijnlijk helemaal niet om Ray tracing, in andere berichten word gemeld van een nieuwe grafische optie en men denk Ray tracing, maar het kan ook een 120 fps mode zijn of wat anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 14 oktober 2022 11:31
    Wordt wel eens tijd dat ze met een DLC komen. Game is al 3 kwart jaar uit en nog steeds hebben we geen nieuws over een DLC. Opgeven moment ben ik er dan te veel uit om weer verder te gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 14 oktober 2022 12:41
    @Snafu9 Toevallig eergisteren uitgespeeld. Was mn eerste ''darksouls'' dus had er 199 uur voor nodig. Vond hem erg vet, maar hij viel rond het einde wel erg in herhaling. Ben er daarom nog niet uit of ik de DLC (als die komt) zal gaan spelen. Hoe was de kwaliteit van DLC voor darksouls games, weet je dat toevallig?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ruudvdkemp

    • 14 oktober 2022 12:45
    @WvA De kwaliteit van Fromsoft DLC's is hoog. Meestal zelfs de beste content, dus kijk er wel naar uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 oktober 2022 14:10
    @ruudvdkemp Sterker nog, in t geval van Dark Souls 2 is de kwaliteit van de DLC zelfs hoger dan die van de main game :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Matsie

    • 14 oktober 2022 23:59
    De DLC van From Software is doorgaans een heerlijk toetje na een geweldige hoofdmaaltijd.

    Bij Bloodborne, Dark Souls 1, 2 en 3 zaten de beste area's en bosses in de dlc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 14 oktober 2022 12:39
    Ray tracing in Elden Ring zou wel super vet zijn, ook al zal ik het zelf gebruiken voor 30 min voor ik terugschakel naar 60 fps (tenzij de game in 60 fps met ray tracing beschikbaar is….. Maar dat denk ik niet, haha).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 14 oktober 2022 16:15
    Laten ze eerst deze versie maar eens patchen. Onspeelbaar door de stutters met een 3090 en goede cpu.