Nieuws
Elden Ring

Elden Ring uitgeroepen tot game van het jaar op Japan Game Awards

De eerste award van velen?

Geschreven door Michel Musters op
FromSoftware's Elden Ring heeft de prijs voor game van het jaar gewonnen tijdens de Japan Game Awards.

De Japan Game Awards worden elke september tijdens Tokyo Game Show uitgereikt. Games die in de loop van dit jaar tot nu, of eind vorig jaar zijn uitgekomen, maken kans om awards te winnen.

Andere winnars zijn onder andere Call of Duty: Vanguard (voor beste buitenlandse game), Pokémon Brillant Diamond en Shining Pearl (voor beste Japanse product) en Inscryption (voor beste game design).

Elden Ring ontving een 9,5 op Gamer.nl: "Elden Ring leent een heleboel van Dark Souls en een beetje van Bloodborne en Sekiro. Met de blauwdrukken van die games in handen is FromSoftware gaan bouwen en bouwen. Het resultaat is een gigantisch goede openwereldgame die zowel qua schaal als detail een onvergetelijke indruk achterlaat, maar daardoor ook afschrikt."

Dit artikel delen:

Lees meer

Drie Mega Drive-games aan Nintendo Switch Online toegevoegd PS5- en Xbox Series-upgrades voor Outer Wilds zijn nu beschikbaar
20

Reacties op: Elden Ring uitgeroepen tot game van het jaar op Japan Game Awards

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snafu9

    • 16 september 2022 12:34
    En terecht! Geweldige game en echt van genoten dit jaar. Sommige stukken waren frustrerend maar dat hoort erbij. Hoop nog steeds op een DLC maar duurt allemaal wel erg lang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 16 september 2022 12:40
    @Snafu9
    Heb je toevallig ook Demon's Souls gespeeld?
    Daar ben ik momenteel mee bezig maar ben wel benieuwd welke je beter vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 16 september 2022 12:50
    @Fr3nzy Demons Souls vond ik het zelf enorm storend dat je geen checkpoints hebt in een level. Doodgaan bij de boss en dan een half uur opnieuw moeten spelen om daar weer te komen was zo frustrerend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 16 september 2022 13:31
    @Real13 Ja er zijn minder checpoints maar je kunt in de meeste gevallen binnen een minuut naar de boss area sprinten. Je kunt gewoon langs vijanden af rennen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 16 september 2022 13:34
    @DarkSlide.nl klopt maar dit zijn wel dingen waar je aan merkt dat het de 1e souls game is. Bijvoorbeeld de area om bij de flame lurker te komen duurde wel wat langer. En zo waren er meer irritante levels in dat opzicht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 16 september 2022 13:49
    @Real13 mee eens, de skeletten op die bergwand onderweg naar The Old Hero vond ik ook altijd irritant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 16 september 2022 15:42
    @Real13 Dark Souls 2 heeft nog wel eens een tergende weg terug. De "Executioner's Chariot"… brr. Nog steeds nachtmerries van. De weg naar de boss is moeilijker dan de boss zelf. Als je de truuk eenmaal weet dan is de boss appeltje eitje, maar voordat het zover is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 16 september 2022 13:33
    @Real13 Dan weet ik meteen dat ik die niet hoef te spelen.
    Jammer dat ze dat niet anders hebben gedaan in de remake

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 16 september 2022 13:43
    @Ziminar
    Ik moet zeggen dat ik me nog niet echt stoor aan het beperkte aantal checkpoints. Misschien omdat de levels voor mijn gevoel kleiner zijn dan bijvoorbeeld bij Dark souls. En wat Darkslide zegt klopt wel, om bij een boss te komen hoeft niet zo lang te duren. Bovendien vind ik Demon's souls tot nu toe minder moeilijk dan Dark souls dus om een stuk opnieuw te spelen is minder frustrerend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 16 september 2022 14:33
    @Ziminar JA er zijn minder checkpoints, maar de levels zijn zo gebouwd dat je telkens shortcuts unlocked waardoor je snellere wegen naar het einde kan gebruiken.
    De setup van de game is anders. Gewoon zelf proberen en niet de verhalen van anderen gebruiken als indicatie.
    Zou zo zonde zijn als je een geweldige game mis loopt om wat iemand anders vind

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 16 september 2022 14:17
    @Fr3nzy
    Hier ga ik toevallig van de week mee beginnen. Heb net PS Plus Extra dus kan hem vanuit daar mooi proberen. Als ik dit gespeeld heb dan kan ik je laten weten welke ik beter vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 16 september 2022 12:52
    Beste game ooit voor mij misschien zelfs.
    Hoop ook op een vette DLC…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 16 september 2022 13:54
    @Frezzle voor mij is dat Bloodborne, ook vanwege de uitstekende DLC. Dus ik hoop ook op goede DLC voor Elden Ring.

    Mijn waarderingen:
    Demon's Souls 9
    Dark Souls 9
    DS2 8
    DS3 9
    Bloodborne 10
    Sekiro 9
    Elden Ring 9,5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • WitteHerder

    • 16 september 2022 13:54
    Hier zijn ze allemaal:
    - Grand Award: ELDEN RING
    - Game Designers Award: Inscryption
    - Award for excellence: ELDEN RING, Ghostwire: Tokyo, Sky: Children of the Light, Tales of ARISE, Resident Evil Village, FINAL FANTASY XIV: ENDWALKER, Kirby and the Forgotten Land, Pokemon LEGENDS ARCEUS, Horizon Forbidden West, LOST JUDGMENT
    - Best Sales Award: Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl
    - Global Award Japanese Product: Pokemon Brilliant Diamond and Shining Pearl
    - Global Award Foreign Product: Call of Duty: Vanguard

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    nicster

    • 16 september 2022 14:22
    COD als best foreign? Lol… moet ik dit serieus nemen? Ookal ben ik COD fan, dit was duidelijk een van de mindere delen in de reeks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sjakos

    • 16 september 2022 14:24
    Terechte winnaar en weer een spel van From Software bekroond met een prijs na Sekiro - Shadows Die Twice! Ik kijk nu al uit naar hun volgende project..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 16 september 2022 15:54
    @Sjakos Er is genoeg wat van FromSoft uitkomt waar je wellicht niet eens van gehoord hebt.

    Meer realistisch is waarschijnlijk dat je wacht op het volgende FromSoft project geleid door Miyazaki.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Sjakos

    • 16 september 2022 16:39
    @gimbal2 From Software heeft na 2019 alleen Elden Ring uitgebracht volgens mij dus geen idee waar jij op doelt, maar ik bedoel dus hun volgende project van dit kaliber.!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 17 september 2022 09:34
    @gimbal2 Miyazaki is algeheel directeur van het bedrijf. Dus al hun games worden door hem geleid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 17 september 2022 17:34
    Call Of Doody als beste buitenlandse game.

    Dan weet ik al dat ik de rest met een korrel zou moet nemen.