Nieuws
Header-artwork van Elden Ring

Elden Ring-patch past balans en summons en invasies aan

Update 1.06 is nu beschikbaar voor de game

Geschreven door Michel Musters op
Een nieuwe patch voor Elden Ring past onder andere de balans van de game aan en de manier waarop summons en invasies werken.

Update 1.06 voegt meer gebieden toe waar de summon-tekens te vinden zijn en invasies kunnen plaatsvinden. Daarbij kunnen summon-tekens naar summoning pools in meerdere gebieden worden gestuurd, zodat vrienden en vreemden die ver van de speler zijn toch kunnen helpen.

Verder zijn Greatswords, Curved Greatswords en Great Hammers nu sterker gemaakt. De Bloodhound Step Ash of War en de Corpse Piler zijn juist weer wat minder sterk gemaakt. Alle aanpassingen zijn in de patch notes te vinden.

Elden Ring, de meest recente game van Dark Souls-ontwikkelaar FromSoftware, kwam eerder dit jaar uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De game werd met een 9,5 beloond op Gamer.nl: "Elden Ring leent een heleboel van Dark Souls en een beetje van Bloodborne en Sekiro. Met de blauwdrukken van die games in handen is FromSoftware gaan bouwen en bouwen. Het resultaat is een gigantisch goede openwereldgame die zowel qua schaal als detail een onvergetelijke indruk achterlaat, maar daardoor ook afschrikt."

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe subklasse voor Destiny 2 is mogelijk per ongeluk onthuld Lootboxes vanaf 30 augustus niet meer te koop in Overwatch
21

Reacties op: Elden Ring-patch past balans en summons en invasies aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sokpop

    • 10 augustus 2022 09:23
    En wanneer zijn we eindelijk verlost van die stutters? Vorige week nog een keer opgestart, is in sommige configuraties nog steeds onspeelbaar op de pc. Jammer, want het is een prachtig spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 10 augustus 2022 10:15
    @Sokpop Misschien een keer een upgrade van je PC overwegen. Game loopt super soepel hier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 10 augustus 2022 12:53
    @Battlestar28 Mag t niet aan liggen met een 3090, een monsterprocessor en ssd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 10 augustus 2022 14:29
    @Sokpop From software en optimaliseren, heel slecht huwelijk. Irriteer me op de Series S ook nog steeds behoorlijk aan de 45-60 fps framerate. Mooiere games dan Elden Ring lukt het wel een locked 60 fps te halen maar From Software lukt het nog steeds niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 augustus 2022 17:15
    @Sokpop heb zelf een 2080 ti en nergens last van gejad toen ik de game eennkans gaf op pc. Denk toch echt dat je gewoon je settings heel laag moet setten en dan rustig omhoog doen tot dat je de perfecte setting hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 11 augustus 2022 08:17
    @hulstpower setten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 augustus 2022 12:30
    @Mmo-veteran zetten, de s zit boven de z op me telefoon tik fout

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 10 augustus 2022 10:30
    @Sokpop Mijn PC zou volgens de officiele systeemeisen de game niet moeten kunnen draaien, maar door wat optimalisaties in de graphic settings door te voeren (zijn wat video tutorials voor te vinden welke setting precies een hoog beroep doet op je grafische kracht) draait die prima (zit inmiddels op 180 uur). Ik merk dat de game soms een klein beetje stuttert als ik hem net heb opgestart, maar verder eigenlijk geen last van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 10 augustus 2022 12:54
    @WvA Dank voor de tip. Ik heb alles geprobeerd en niks heeft geholpen helaas. Ik ga t wel weer even bekijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 10 augustus 2022 13:48
    @Sokpop Bijzonder, vind het nog steeds gek dat sommige high end machines de game niet normaal kunnen draaien, en ik officieel niet eens de game zou KUNNEN draaien, en het er prima uit ziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 10 augustus 2022 13:45
    @Sokpop
    Gaat ook niet meer gebeuren. FROM heeft nog nooit een game fatsoenlijk gepatched. Die engine is gewoon brak voor sommige configuraties en FROM heeft de technische know-how niet om het te fixen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sokpop

    • 10 augustus 2022 18:06
    @The_Stifmeister Vrees ik ook. Dark Souls 3 heb ik hetzelfde probleem mee. Jammer maar helaas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 10 augustus 2022 09:51
    Is het ook mogelijk, zoals in dark souls, het online gedeelte uit te zetten zodat invasies niet mogelijk zijn? Persoonlijk vond ik invasies altijd het minst leuke aan het spel. Daarintegen vond ik summoning wel gaaf om samen tegen een boss te vechten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • burningcactus

    • 10 augustus 2022 10:05
    @Fr3nzy Volgens mij kan je in Elden Ring alleen door spelers geinvade worden als je daar voor kiest. Ik ben iig in mijn hele playthrough(120 uur) geen 1 keer geinvade door een andere speler, enkel een paar keer door NPCs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 10 augustus 2022 10:16
    @Fr3nzy Je kan gewoon offline modus gebruiken ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 10 augustus 2022 10:27
    @Fr3nzy
    Zo lang jij niet op Multiplayer klikt. Dus op die Finger klikt dan zal je nooit geinvade worden. Als je samen met iemand speelt ja dan is de kans altijd de je geinvade wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 10 augustus 2022 10:31
    @Fr3nzy Je wordt nooit geinvade (door echte spelers, soms heb je NPC invades) als je niet multiplayer speelt. Nadeel is wel dat als je co-op speelt, je vaak elke 15 minuten ofzo een invader op je dak krijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 10 augustus 2022 13:07
    @WvA ik zie dat niet als nadeel, het maakt het juist leuker om tegen menselijke vijanden te spelen als extra uitdaging. Het spel wordt ook veel makkelijker wanneer je samen speelt, de invasions zorgen voor enige balans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 10 augustus 2022 13:47
    @DarkSlide.nl Ik snap wat je zegt, maar over het algemeen vragen mijn vriendin en ik elkaar om te helpen bij de moeilijke stukken waar we vaak dood gaan. Niets is zo frustrerend als dood zijn gegaan, en onderweg naar je souls ophalen geinvade te worden. Ben daar echt al meerdere levels op kwijt geraakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 10 augustus 2022 14:43
    @WvA dan zou je eerst naar de souls kunnen rennen om ze op te pakken en daarna pas samen verder spelen. Of de blauwe ring gebruiken om hunters op te roepen zodra je geinvade wordt, dat maakt het weer iets lastiger voor de invader.