Nieuws
Elden Ring

Elden Ring-patch lost bugs in PS5- en pc-versies van de game op

Patch 1.02.2 is nu verkrijgbaar voor pc en PS5

Geschreven door Michel Musters op
FromSoftware heeft een nieuwe patch voor Elden Ring uitgebracht die zich richt op problemen in de PlayStation 5- en pc-versies van de game.

Op pc was er een bug waardoor de grafische kaart van de speler niet correct gebruikt werd, waardoor de game erg traag afspeelde. Ook werd de game soms tijdens een gevecht met de Fire Giant gesloten. Deze en andere bugs zijn nu opgelost.

Op PlayStation 5 was er - vergelijkbaar met andere FromSoftware-games - de mogelijkheid dat spelers hun progressie verloren wanneer ze de console afsloten zonder dat via het gamemenu te doen - bijvoorbeeld door de console af te sluiten. Dit is nu ook verholpen.

Elden Ring is nu verkrijgbaar voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S en pc. De game scoorde een 9,5 op Gamer.nl. Lees hier ook een recente column over de ervaringen rondom de game van een redacteur die autistisch is. 

Dit artikel delen:

Lees meer

'Nieuwe Sly Cooper- en InFamous-games in ontwikkeling' Steven Spielberg was nauw betrokken bij productie Halo-televisieserie
8

Reacties op: Elden Ring-patch lost bugs in PS5- en pc-versies van de game op

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • gimbal2

    • 3 maart 2022 16:18
    "Op pc was er een bug waardoor de grafische kaart van de speler niet correct gebruikt werd," - Ik ga toch eens speuren of ik daar meer details over kan vinden want ik ben toch wel erg benieuwd wat ze nu weer geflikt hebben. Het blijft fascinerend hoe FromSoft meesterwerkjes van design en gameplay kan maken maar dan toch de plank misslaat als het gaat om de technische details. Het is haast schattig dat ze nu nog steeds toetsenbord+muis controls niet onder de knie kunnen krijgen bijvoorbeeld voor de hardleerse PC gamers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 3 maart 2022 19:31
    @gimbal2 Ik heb het spel ook maar kan niet eens spelen … blijft rond draaien net als of er een joystick of zo iets er aan hangt …….. niets ingeplugged aan besturing dingen .. zelfs mijn XBOX controller niet aangesloten ( hier gaat het om een PC )
    Dus kan met geeen mogelijk 1 stap voor uit doen blijft in de eerste "gang"van boven af zien ene tollen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 3 maart 2022 20:17
    @ravw Wat veel mensen helpt is Vjoy uitzetten en een virtual keyboard. Heb het even vertaald van engels naar nederlands maar je zou dit kunnen proberen:

    "Ga naar Apparaatbeheer, klik op Human Interface Devices en controleer op virtueel toetsenbord en muis en schakel ze vervolgens uit."

    "het uitschakelen van vjoy in apparaatbeheer (onder het kopje Human Interface Devices) als je dat hebt geinstalleerd "

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ravw

    • 3 maart 2022 22:29
    @Markus88 Ik heb gekeken maar staat hier niet tussen
    maar wel mijn TCA ( airbus) controlers blijven actief staan , die kan ik dus niet uitzetten , omdat er andere programma's blijven mee draaien …
    Is voor MSFS2020 daar doe ik elke dag iets mee :-) (ook staan ze los gekopppelt) Maar goed we zien wel een keer , loopt niet weg en straks een keer kijken als er weer wat geupdate is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 4 maart 2022 12:51
    @ravw balen. Ze hebben vandaag wel een update uitgebracht voor controllers. Misschien nu eens proberen en dat het toevallig gefixed is ook voor jou?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 3 maart 2022 23:24
    @ravw Jemig, weer terug bij af. Ik had met de oorspronkelijke DS Prepare to Die edition release het probleem dat de game hing bij het opstarten als ik mijn 360 controller aangesloten had. Ik moest de controller dan eruit halen, de game ging verder met booten, en dan kon ik de controller weer terugstoppen en werkte hij verder prima.

    Ze bedoelen het goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    incarnatus

    • 4 maart 2022 00:46
    Keyboard mouse PC user hier. Tot nu toe geen problemen ermee. Koste me alleen heel wat uurtjes om de controls te leren.

    Enige wat ik irritant vind is dat je camera automatisch draait naar waar je character kijkt.
    Maar op een gegeven moment ben je ook gewend om dit tegen te gaan door tegen te sturen met je muis.

    Inmiddels lvl 85 en 2 van de 5 main bosses verslagen. Kan er van blijven genieten, ondanks alle tegenslagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • HerrHerzeleid

    • 4 maart 2022 06:24
    Laat ze wat aan de performance van de game doen.