Nieuws
Header-artwork van Elden Ring

Elden Ring-patch laat spelers NPC's op de kaart markeren

Ook zijn er nieuwe missies toegevoegd

Geschreven door Michel Musters op
FromSoftware heeft een nieuwe patch voor Elden Ring uitgebracht, waarmee het nu onder andere mogelijk is om NPC's die men in de game tegenkomt te markeren op de wereldkaart.

Dit was een veelgevraagde feature bij spelers. Op die manier is het iets makkelijker om missies bij te houden, aangezien diverse personages die de missies geven nu te markeren zijn.

De patch voegt ook nieuwe missies toe voor personages als Dialoos, Nepheli Loux, Kenneth Haight en Gatekeeper Gostoc. Er is zelfs een nieuw personage, genaamd Jar-Bair, toegevoegd. Verder worden allerlei verschillende bugs opgelost. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Overclocking wordt niet ondersteund op Ryzen 7 5800X3D Total War: Medieval 2 verschijnt in april op iOS en Android
19

Reacties op: Elden Ring-patch laat spelers NPC's op de kaart markeren

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 17 maart 2022 11:02
    Netjes, maar ik hoop dat ze ook hard aan het werk zijn om de frame stutter op de PS5 aan te pakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 17 maart 2022 11:11
    @The_Stifmeister Ik hoop dat dat valt onder ''Other performance improvement and bug fixes.''

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    incarnatus

    • 17 maart 2022 11:16
    Lees de patch notes goed door. Ze hebben ook een hele hoop generfed. Gelukkig ook een hoop broken pvp bugs zoals de instant death combo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GRDavies

    • 17 maart 2022 11:19
    Het kan aan mij liggen, maar op de map kan je via driehoekje (PS5) een twintigtal verschillende icoontjes (in totaal 100 stuks) plaatsen. Dus wat er nu precies toegevoegd wordt?

    Driehoekje is trouwens ook functioneel wanneer je wilt fast travelen, met driekhoekje kan je door de lijst van graces scrollen eventueel op te splitsen per gebied.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 17 maart 2022 11:25
    @GRDavies Volgens mij is het verschil dat de game nu automatisch de NPC tracked, maar dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 17 maart 2022 12:05
    @GRDavies de game voegt nu uit zichzelf icoontjes toe waar een NPC is. Dus je hoeft nu niet meer 30 bonfires af te gaan (of, 'sites of grace' in dit geval haha) omdat je op de map nu kan zien waar een NPC zich begeeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 17 maart 2022 12:54
    Ik vraag me dan af of het weglaten hiervan een bewuste design keuze is geweest waar ze nu op teruggekomen zijn of is dit naar aanleiding van feedback toegevoegd?
    Is het dan nu zo dat From Software hiermee de game toegankelijker aan het maken is?
    Ik heb de game niet gespeeld dus ik weet het niet, ik ben oprecht benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 17 maart 2022 13:05
    @Ziminar Het was wel een van de besproken ''kritiek'' punten. Ik kan me voorstellen dat het oorspronkelijk een design keuze was, maar ze er op terug zijn gekomen omdat ze zichzelf eigenlijk in de voet schieten; de NPC's verplaatsen zich over de map, maar omdat deze zo gigantisch groot is, is de kans heel groot dat je er eentje mist, wat eigenlijk best zonde is voor de quest lines die ze gemaakt hebben.

    Weet zelf nog niet zo goed wat ik er van vind, ik deed er nu letterlijk niets mee (dus in die zin positief) maar het actief op je map NPC's hunten is wel een heel andere ervaring dan eerst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 17 maart 2022 13:27
    @WvA Als onderdeel van de gameplay is: zoek je de pleuris naar een NPC en doe er wat mee dan zou mij dat enorm gaan irriteren. Dus in die zin zou ik blij zijn met zo'n toevoeging.
    Er zijn vast wat puristen die vinden dat dat bij de game hoort, maar gamen doe ik niet om eindeloos te zoeken naar iets

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 17 maart 2022 13:59
    @Ziminar Klopt, enige wat ik me als nadeel voor de beleving kan voorstellen is dat je ze al op de map ziet op plekken waar je nog niet bent geweest.

    Wel een aanrader deze game trouwens, zou hem zeker eens proberen als je interesse hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 17 maart 2022 16:29
    @WvA Ik heb zeker interesse in deze game, eigenlijk in alle From games, maar ik kom er niet doorheen. Maar ik blijf het proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 17 maart 2022 17:33
    Nou ja mocht je ooit eens zover komen dat je een spel uitspeelt dan wil ik je alvast voorbereiden op een teleurstelling: je weet dan nog steeds niet waar het over gaat :) FromSoft is de koning van abstracte games.

    Ik heb zelf ook altijd lore channels nodig zoals VaatiVidya of in het verleden EpicNameBro (maar die is helaas met Youtube opgehouden). Sterker sinds Dark Souls 3 kijk ik dat soort videos eigenlijk gewoon terwijl of voordat ik aan het spelen ben, het verhoogt mijn spelplezier als ik weet waar ik mee te maken heb. Ik ben te dom om zelf door de bomen het bos te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 17 maart 2022 20:40
    @gimbal2 goeie tip! Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 18 maart 2022 08:41
    @gimbal2 Een gouden tip.Mijn dank

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 17 maart 2022 14:24
    @Ziminar ik kan het wel vinden in jou kritiek. En laten we eerlijk zijn, dit is de eerste souls-like game in een dusdanig grote, lees gigantische, open wereld. Voor mij wordt de game alleen maar NOG beter met deze toevoeging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordGreed

    • 17 maart 2022 15:48
    @Ziminar dat vind ik het enige nadeel. D'r is geen quest tracking. Ik weet vrij zeker dat ik ergens een quest heb gestart maar op dat moment ff gemist heb dat het een quest was. Dat is nu nagenoeg onbegonnen werk om uit te zoeken, dat moet ik of online zoeken of alle NPC's gaan nalopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 17 maart 2022 16:32
    @LordGreed Ja en voor dat soort gameplay, als je het zo mag noemen, pas ik. Dat gaat me alleen maar irriteren.
    Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde hiervan is, de game wordt er niet per se moeilijker van zou ik zeggen, alleen onhandiger en wekt irritatie op. Althans bij mij.
    Maar ben benieuwd hoe andere mensen dit ervaren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GRDavies

    • 18 maart 2022 08:48
    @Ziminar Ja, voor het gevoel zijn sommige spelelementen Spartaans om het Spartaans te maken (of als jouw glas half leeg is just to annoy you ;) ). Het hoeft voor mij niet perse alle Quality of Life zaken te hebben (zoals een compare in de shops of tijdens een grace dat je items kan gebruiken, zoals sunstones om genoeg te hebben om te levelen), maar op sommige vlakken is dit Spartaanser dan Spartaans.

    Maar dit soort negatieve zaken wegen niet op tegen de vele gameplay en voor mij de meest toegangkelijke From Software. Zit je vast, ga je toch wat anders doen en soms heb je ook nog alternatieve routes om toch voorbij de baas te komen etc. Wat een gave game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 18 maart 2022 11:53
    @GRDavies sluit ik helemaal bij aan, op sommige vlakken zijn ze misschien wat doorgeschoten. Een voordeel van deze manier is wel dat je niet zoals bij bv AC ervoor waakt dat je quest log niet te vol raakt. Anders raak je het overzicht kwijt. Bij zelden Ring kun je dus maar beter 1 quest tegelijk oppakken, misschien twee, om die eerst af te ronden. Dat houdt je meer op je pad en voelt het niet zo als een takenlijstje.
    En ben er ook van overtuigd dat de game het waard is om te spelen en dan ga ik ook zeker doen.