Nieuws
Elden Ring

Elden Ring-mod laat gamers spel pauzeren

Men moet wel offline spelen en anti-cheat uitzetten

Geschreven door Michel Musters op
Er is een mod voor de pc-versie van Elden Ring uitgebracht waarmee de game kan worden gepauzeerd.

Het is gebruikelijk dat spelers FromSoftware-games niet kunnen pauzeren - de games bevatten immers enkele online features die dat lastig maken. Daarbij zorgt het gebrek aan een pauzeknop ook voor een extra ongemakkelijke sfeer.

Het pas uitgekomen Elden Ring kan dan ook niet gepauzeerd worden, zelfs niet wanneer er alleen offline wordt gespeeld. Op pc kunnen spelers nu echter een mod installeren waarmee de game dus wel gepauzeerd kan worden. 

Daarvoor moet men de game wel offline spelen en de ingebouwde anti-cheat uitzetten. Dat betekent ook dat mensen geen behulpzame berichten van andere spelers kunnen zien, of andere spelers op kunnen roepen om een handje te helpen. Daarbij is het mogelijk dat FromSoftware in de toekomst spelers die anti-cheat hebben uitstaan een ban geeft. Gebruik is dus op eigen risico.

Dit artikel delen:

Lees meer

Guardians of the Galaxy en meer deze maand naar Xbox Game Pass Missies en beloningen toegevoegd aan Nintendo Switch Online
24

Reacties op: Elden Ring-mod laat gamers spel pauzeren

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 004

    • 1 maart 2022 15:38
    Ik heb ondertussen al wat uren in Elden Ring zitten en was vrij sceptisch over dat de moeilijkheidsgraad van de game lager zou zijn dan vorige games van From Software. Door mijn beperkte kennis in vergelijking met doorgewinterde spelers van Souls games wist ik veel tips en truuks niet die de moeilijke bazen veel makkelijker kunnen maken. Het verbeteren van je gear, een class spelen die een goed schild heeft of een caster is, summons en andere items gebruiken maken de game ook speelbaar voor mensen die minder goed prakties foutloos de baas mechanieken kunnen uitvoeren. Door het ontdekkingselement in de game is het vinden van gear en je character te versterken misschien voor mij wel het leukste aspect van de game. Door dit te doen worden de bossfights zoveel makkelijker. Ik probeer de summons niet te gebruiken maar als ik het na een half uur tot uur zat ben bij een baas gebruik ik de summon of zet ik mijn volle arsenaal aan middelen in waarmee ik de baas meestal one shot.

    Ondanks dat de game nog best pittig is en er later in de game vast een baas tussen zit waar je geen summon kunt gebruiken is de game zoals gezegd dus veel toegankelijker. Doodat het leuk is om je character sterker te maken staat dus niks je meer in de weg om plezier te hebben terwijl je dit doet en zo relatief makkelijk een baas verslaat. Mocht je alsnog old school hardmode willen dan laat je gewoon wat skills weg.

    De game is voor mij op het moment misschien wel de beste game ervaring die ik ook heb gehad dat ik me kan herinneren wat apart is omdat ik wel wat afgevlakt ben doordat ik zoveel verschillende games heb gespeeld over de loop van mijn leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 1 maart 2022 15:46
    @004 Eens! Was bij Dark Souls 3 vrij snel afgehaakt, maar tot nu toe erg te spreken over Elden Ring. Het feit dat je, als je vast zit, gewoon even een andere kant kan oplopen op zoek naar een ander avontuur en je daarvoor nog beloond wordt ook is erg prettig, en maakt het een stuk minder frustrerend om een moeilijke boss tegen te komen.

    Ik ben het nog niet eens met de 10, omdat een aantal dingen, iig op de PC versie, gewoon echt niet goed voor elkaar zijn. Op bepaalde punten loopt de game verre van vloeiend (reddit staat er vol mee), en het is een hele lui PC-port (onlogische knoppen, button prompts die je ergens diep in een menu moet aanpassen, bepaalde zaken zoals de map die helemaal niet te mappen zijn, etc.) Het begon al mooi met ''press any key to continue'' en de helft van je keyboard werkt niet. Ook zijn de menu's niet duidelijk, is er veel onduidelijk taalgebruik, en is de hele co-op ervaring nog steeds dramatisch. Samen een boss aanpakken is geweldig, maar waarom moet het allemaal zo gigantisch clunky met rare items die de helft van de tijd niet werken?

    Desalnietemin kijk ik elke dag weer uit naar de avond om weer een paar uurtjes op avontuur te gaan. Ik vind hem leuker dan ik had gedacht!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 1 maart 2022 17:36
    @WvA Ondanks dat ik de game qua enjoyment wel een 10 tot zover zou geven ben ik het met je eens dat er veel aan de game te verbeteren valt waardoor de 10 indd wat raar is. De menu`s zijn ondertussen wat ouderwets indd, net zoals de coop functie in de game en het taalgebruik. Er mist ook nog uitleg over bepaalde hele belangrijke aspecten zoals poison en bleed mechanics en meer. Daarnaast heeft zoals bekend de game op pc met wat fps drops te maken die vervelend zijn maar de game absoluut niet onspeelbaar maken. Ik gebruik een controller op pc maar heb veel mensen gehoord over problemen die indd ontstaan bij het spelen met muis en toetsenbord. Het oppeens wisselen van targets, de camera die ineens omdraait of toetsen die niet meer werken op het keyboard of muis. Precies de dingen die je aankaart heb ik ook anderen over gehoord en ben er zelf tegen aangelopen :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 1 maart 2022 16:04
    @004 Ik vind het supermooi om dit te lezen, en je vat prachtig samen hoe ik dit zelf ook zie. Ben een Soulsborne-veteraan (alles tot nu toe platinum, deze over een maand of wat uiteraard ook), dus kom maar op met die challenge, maar de grootste struikelblokken in Souls-games zijn hier op een ronduit geniale manier weggewerkt of omzeild. Veel plezier met je reis en misschien dat Dark Souls over een week of wat ook gaat klikken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 1 maart 2022 17:34
    @Witty1889
    Heb je nog wat tips voor mij als rookie in deze genre? Hahaha Ik vind het echt een geweldige game en ik haal er echt de volle plezier uit. Wat ik vooral lastig vind is wanneer ik nou echt kan aanvallen. Ik gebruik nu een longsword en heb wel gelezen dat je het bij 1 wapen moet houden. Wat ik soms nog wel eens lastig vindt. Ook je attributen verdelen heb ik ook nog wat moeite mee. Moet ik van alles een beetje doen of echt vol inzeten op een paar. Ben nu bezig om in te zetten op Vigor, Endurance STR en DEX. Aangezien dit beter is voor het wapen wat ik gebruik. Moet ik die andere links laten liggen of ook wel wat aandacht geven?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 1 maart 2022 21:30
    @Snafu9 ik adviseer je een build van je class via Google op te zoeken.
    De game is al moeilijk genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 1 maart 2022 22:29
    @Snafu9 Aanvallen is timen. Wat ik bij bosses doe is paar keer beetje afwachten en vooral hun moveset bekijken. Je vindt vanzelf wel gaatjes. Meeste voetvolk kan je makkelijk omver lopen met Torrent.

    Voor builds: kies twee of drie attributes waarmee je damage doet, en level die steeds mee met je vigor/endurance. Als je wat beter wordt kan je voor wat meer dps gaan. Let goed op de scaling van wapens en wat de ashes of war doen. Daar raad ik een guide voor aan. De scaling/ratings werken exact hetzelfde als de andere Soulsborne-games. SABCDE met S als hoogst en E als laagst.

    Ik merk dat ranged combat en magic heel erg goed werkt in dit spel (tot dusverre) dus met een echte beginner build zou ik voor int/strength gaan. Dat is overigens wel heel anders dan in bijv DS123, en hetbl kan zomaar dat ik over een maand een hele andere mening heb!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 1 maart 2022 17:42
    @Witty1889 Dank! Ik heb Sekiro nog niet uitgespeeld maar ben dit nog wel van plan hoewel de mechanieken die ik in Elden Ring gebruik als je echt vast zit bij een boss fight niet bij Sekiro werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 1 maart 2022 17:26
    @004
    Heel mooi stukje om te lezen. Voor mijn is dit de eerste keer dat ik een souls game speelde en ik moet zeggen bij Marget The Fall Owen had ik toch wel heel veel moeite ondanks ik de nodige items had gevonden en de summon had gebruikt. Ik merk dat ik nog echt moet leren om rustig te blijven en te kijken welke aanvallen ik in moet gaan zetten. Dit is iets wat ik hoop te leren de komende tijd. Maar ik vind het gewoon zo leuk om te zien wat een diversiteit van boss fights erin zit zodat elke boss weer anders is om te verslaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 1 maart 2022 17:40
    @Snafu9 Je hebt behalve de summon die voor de boss entrance staat ook nog summons die je zelf kan summonen. Als je beide gebruikt is Marget veel makkelijker dan andere bazen die ik in Dark Souls ben tegen gekomen. Gebruik je maar 1 summon wordt het meer zoals een originele Dark Souls ervaring en gebruik je geen wordt het echt hardmode :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 2 maart 2022 09:03
    @004
    Oooh ik heb 1 summon gebruikt. En heb dan de hondjes gebruikt. Verder heb ik nog niet echt goede summons ontdekt. Maar ben er voorbij en ga weer met goede moed verder haha. Ben nu lekker de wereld aan het verkennen en diep het kasteel in. Wissel dat een beetje af en dat werkt voor mij zo goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 2 maart 2022 15:46
    @Snafu9 Nice! Nieuwe summons krijg je blijkbaar uit de kleine dungeons of catacombs genoemd geloof ik. Ik heb er zelf uit de eerste 2 area`s geloof ik al 5 gevonden :D Dus ik zou zeggen ga op ontdekkingstocht om de catacombs te vinden waar je vervolgens wat enemies en een minipuzzle moet uitwerken met vervolgens een bossfight waarna je vaak een nieuwe summon krijgt.

    De jellyfish summon die je aan het begin van de game krijgt bij de eerste church (als ik het me goed herinner) lijkt niet zo interessant op het eerste gezicht maar deze is heel sterk en kan dus als semi-tank fungeren en aggro trekken van sterke mobs waarnaast als hij genoeg aanvallen raakt de vijand poisoned raakt wat iets van 3 minuten blijft doortikken qua damage. Allemaal coole dingen om te gebruiken en je het leven gemakkelijker te maken in de game :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Matsie

    • 3 maart 2022 09:23
    @Snafu9 Ik durf mezelf een veteraan te noemen, heb alle from software games meerdere malen uitgespeeld.
    Maar Margit voelde echt als een late game boss die ze te vroeg in het spel hebben geplaatst. Ik doe niet aan summons, ik houd van de grotere uitdaging, maar bij Margit twijfelde ik soms wel. De tweede echte boss was bijvoorbeeld al een heel stuk makkelijker en had qua moeilijkheid een betere eerste boss kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 3 maart 2022 09:42
    @Matsie
    Ja of misschien was het juist een test voor beginners dat als je dit leuk vindt dat je de rest dan ook wel prima gaat vinden? Ik vond het helemaal niet erg dat hij zo sterk was hoor want daardoor wordt je op pad gestuurd om de wereld te verkennen. Wat ook eigenlijk de essentie is van het spel. Krijg wel steeds meer het gevoel voor mijzelf dat ik dit wel de ultieme open wereld game vindt. Vooral het niet aangeven waar je naartoe moet en het maar lekker ontdekken blijf ik geweldig vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 1 maart 2022 15:38
    Hoe durven ze een game een toegankelijkheids optie te geven. Hebben ze de memo niet gekregen dat toegankelijkheid extreem slecht is.

    Pauze in een soulsborne game zou soms best fijn zijn maar de redenen waarom dat er niet in zit is vrij duidelijk.

    Geniet wel echt van de game al heb ik na 15 uur
    nog geen "echte" boss verslagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 1 maart 2022 16:28
    @coola Er is geen Pauzeknop omdat de game always online is? niet alleen voor invaders maar ook voor ghosts of messages.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkSlide.nl

    • 1 maart 2022 17:24
    @ali3n8tor je kunt ook in offline mode spelen en dan kun je zonder de mod ook niet pauzeren. Wat op zich niet erg is want je kunt gewoon quit game doen naar het hoofdmenu em daarna verdergaan waar je gebleven was.

    Myazaki, de regisseur, wil juist geen pauze mogelijkheid omdat hij dat een soort valsspelen vindt. Je kunt dan in het heetst van de strijd even pauzeren, op adem komen en rustig je volgende stap plannen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    wazp

    • 2 maart 2022 09:12
    @coola je hoeft je nergens voor te schamen ik heb de eerste echte boss, Godrick dus, pas na 25 uur verslagen haha. Maar er is zooo veel te doen dat ik me er niet aan heb gestoord. Eerste keer kwam ik vrij snel bij de eerste boss maar kreeg hem na tal van pogingen niet neer. Vervolgens heel het start gebied uitgeplozen en nog iets verder achter Stormveil Castle een aantal sidequests gedaan en minibosses, vervolgens tot de tanden bewapend teruggekeerd met nieuwe gear en een veel hoger level en Godrick na 2 pogingen in de pan gehakt.

    Echt wat een heerlijke game en tegen mijn verwachtingen in is het een fantastische! open world game. Grappig voorbeeld, ik liep tegen een relatief klein vervallen gebouw aan met een lift die voor mijn gevoel minuten lang afdaalt, vervolgens kom je terecht in een gigantische ondergrondse wereld. Echt overal valt wat te beleven en je wordt continu verrast. Dat neemt voor mij echt de stress weg van het verslaan van een echte boss.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rashura

    • 1 maart 2022 15:55
    Je kan ook gewoon de Console home button rammen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Witty1889

    • 1 maart 2022 16:01
    @rashura Gaat wat lastig op PC. Ik vraag me ook af of dit wel werkt, heb die grap eens gemaakt in DS3 om vervolgens gedood te worden door een invader.