Het is gebruikelijk dat spelers FromSoftware-games niet kunnen pauzeren - de games bevatten immers enkele online features die dat lastig maken. Daarbij zorgt het gebrek aan een pauzeknop ook voor een extra ongemakkelijke sfeer.
Het pas uitgekomen Elden Ring kan dan ook niet gepauzeerd worden, zelfs niet wanneer er alleen offline wordt gespeeld. Op pc kunnen spelers nu echter een mod installeren waarmee de game dus wel gepauzeerd kan worden.
Daarvoor moet men de game wel offline spelen en de ingebouwde anti-cheat uitzetten. Dat betekent ook dat mensen geen behulpzame berichten van andere spelers kunnen zien, of andere spelers op kunnen roepen om een handje te helpen. Daarbij is het mogelijk dat FromSoftware in de toekomst spelers die anti-cheat hebben uitstaan een ban geeft. Gebruik is dus op eigen risico.
Reacties op: Elden Ring-mod laat gamers spel pauzeren
004
Ondanks dat de game nog best pittig is en er later in de game vast een baas tussen zit waar je geen summon kunt gebruiken is de game zoals gezegd dus veel toegankelijker. Doodat het leuk is om je character sterker te maken staat dus niks je meer in de weg om plezier te hebben terwijl je dit doet en zo relatief makkelijk een baas verslaat. Mocht je alsnog old school hardmode willen dan laat je gewoon wat skills weg.
De game is voor mij op het moment misschien wel de beste game ervaring die ik ook heb gehad dat ik me kan herinneren wat apart is omdat ik wel wat afgevlakt ben doordat ik zoveel verschillende games heb gespeeld over de loop van mijn leven.
WvA
Ik ben het nog niet eens met de 10, omdat een aantal dingen, iig op de PC versie, gewoon echt niet goed voor elkaar zijn. Op bepaalde punten loopt de game verre van vloeiend (reddit staat er vol mee), en het is een hele lui PC-port (onlogische knoppen, button prompts die je ergens diep in een menu moet aanpassen, bepaalde zaken zoals de map die helemaal niet te mappen zijn, etc.) Het begon al mooi met ''press any key to continue'' en de helft van je keyboard werkt niet. Ook zijn de menu's niet duidelijk, is er veel onduidelijk taalgebruik, en is de hele co-op ervaring nog steeds dramatisch. Samen een boss aanpakken is geweldig, maar waarom moet het allemaal zo gigantisch clunky met rare items die de helft van de tijd niet werken?
Desalnietemin kijk ik elke dag weer uit naar de avond om weer een paar uurtjes op avontuur te gaan. Ik vind hem leuker dan ik had gedacht!
004
Witty1889
Snafu9
Heb je nog wat tips voor mij als rookie in deze genre? Hahaha Ik vind het echt een geweldige game en ik haal er echt de volle plezier uit. Wat ik vooral lastig vind is wanneer ik nou echt kan aanvallen. Ik gebruik nu een longsword en heb wel gelezen dat je het bij 1 wapen moet houden. Wat ik soms nog wel eens lastig vindt. Ook je attributen verdelen heb ik ook nog wat moeite mee. Moet ik van alles een beetje doen of echt vol inzeten op een paar. Ben nu bezig om in te zetten op Vigor, Endurance STR en DEX. Aangezien dit beter is voor het wapen wat ik gebruik. Moet ik die andere links laten liggen of ook wel wat aandacht geven?
xeros
De game is al moeilijk genoeg.
Witty1889
Voor builds: kies twee of drie attributes waarmee je damage doet, en level die steeds mee met je vigor/endurance. Als je wat beter wordt kan je voor wat meer dps gaan. Let goed op de scaling van wapens en wat de ashes of war doen. Daar raad ik een guide voor aan. De scaling/ratings werken exact hetzelfde als de andere Soulsborne-games. SABCDE met S als hoogst en E als laagst.
Ik merk dat ranged combat en magic heel erg goed werkt in dit spel (tot dusverre) dus met een echte beginner build zou ik voor int/strength gaan. Dat is overigens wel heel anders dan in bijv DS123, en hetbl kan zomaar dat ik over een maand een hele andere mening heb!
004
Snafu9
Heel mooi stukje om te lezen. Voor mijn is dit de eerste keer dat ik een souls game speelde en ik moet zeggen bij Marget The Fall Owen had ik toch wel heel veel moeite ondanks ik de nodige items had gevonden en de summon had gebruikt. Ik merk dat ik nog echt moet leren om rustig te blijven en te kijken welke aanvallen ik in moet gaan zetten. Dit is iets wat ik hoop te leren de komende tijd. Maar ik vind het gewoon zo leuk om te zien wat een diversiteit van boss fights erin zit zodat elke boss weer anders is om te verslaan.
004
Snafu9
Oooh ik heb 1 summon gebruikt. En heb dan de hondjes gebruikt. Verder heb ik nog niet echt goede summons ontdekt. Maar ben er voorbij en ga weer met goede moed verder haha. Ben nu lekker de wereld aan het verkennen en diep het kasteel in. Wissel dat een beetje af en dat werkt voor mij zo goed.
004
De jellyfish summon die je aan het begin van de game krijgt bij de eerste church (als ik het me goed herinner) lijkt niet zo interessant op het eerste gezicht maar deze is heel sterk en kan dus als semi-tank fungeren en aggro trekken van sterke mobs waarnaast als hij genoeg aanvallen raakt de vijand poisoned raakt wat iets van 3 minuten blijft doortikken qua damage. Allemaal coole dingen om te gebruiken en je het leven gemakkelijker te maken in de game
Matsie
Maar Margit voelde echt als een late game boss die ze te vroeg in het spel hebben geplaatst. Ik doe niet aan summons, ik houd van de grotere uitdaging, maar bij Margit twijfelde ik soms wel. De tweede echte boss was bijvoorbeeld al een heel stuk makkelijker en had qua moeilijkheid een betere eerste boss kunnen zijn.
Snafu9
Ja of misschien was het juist een test voor beginners dat als je dit leuk vindt dat je de rest dan ook wel prima gaat vinden? Ik vond het helemaal niet erg dat hij zo sterk was hoor want daardoor wordt je op pad gestuurd om de wereld te verkennen. Wat ook eigenlijk de essentie is van het spel. Krijg wel steeds meer het gevoel voor mijzelf dat ik dit wel de ultieme open wereld game vindt. Vooral het niet aangeven waar je naartoe moet en het maar lekker ontdekken blijf ik geweldig vinden.
coola
Pauze in een soulsborne game zou soms best fijn zijn maar de redenen waarom dat er niet in zit is vrij duidelijk.
Geniet wel echt van de game al heb ik na 15 uur
nog geen "echte" boss verslagen.
ali3n8tor
DarkSlide.nl
Myazaki, de regisseur, wil juist geen pauze mogelijkheid omdat hij dat een soort valsspelen vindt. Je kunt dan in het heetst van de strijd even pauzeren, op adem komen en rustig je volgende stap plannen.
wazp
Echt wat een heerlijke game en tegen mijn verwachtingen in is het een fantastische! open world game. Grappig voorbeeld, ik liep tegen een relatief klein vervallen gebouw aan met een lift die voor mijn gevoel minuten lang afdaalt, vervolgens kom je terecht in een gigantische ondergrondse wereld. Echt overal valt wat te beleven en je wordt continu verrast. Dat neemt voor mij echt de stress weg van het verslaan van een echte boss.
rashura
Witty1889