Nieuws
Elden Ring

Elden Ring wordt mogelijk speelbaar via Xbox Game Pass Ultimate

Is de game straks speelbaar via de cloud?

Geschreven door Michel Musters op
Sommige Xbox-gamers zouden advertenties voor Elden Ring op Xbox Game Pass Ultimate hebben gezien.

De advertentie is specifiek gericht op Game Pass Ultimate, waardoor Elden Ring via de cloud gespeeld zou kunnen worden. Mogelijk gaat het om een extra mogelijkheid die Microsoft wil bieden aan eigenaren van de game die tevens een Ultimate-abonnement hebbent, zodat zij de game overal waar ze willen via de cloud kunnen spelen. Het lijkt er vooralsnog niet op dat Elden Ring aan het reguliere Game Pas wordt toegevoegd.

Overigens werden Grand Theft Auto 5 en Soul Hackers 2 ook genoemd als mogelijke toevoegingen aan de cloud van Game Pass, al zijn ook deze titels nog niet bevestigd.

Fans speculeren dat de advertentie te vroeg online is gegaan en dat Microsoft mogelijk in de week van Gamescom dit aankondigt. Op social media worden in ieder geval screenshots van de situatie gedeeld.

Dit artikel delen:

Lees meer

Xbox Series X kopen: Alle winkels en informatie op een rij Drie maanden gratis Google Stadia Pro op LG-televisies beschikbaar
36

Reacties op: Elden Ring wordt mogelijk speelbaar via Xbox Game Pass Ultimate

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 10 augustus 2022 11:11
    Neeee mammie.. . ik durf niet!!!! Arghhh.. nou moet ik wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 10 augustus 2022 11:13
    Ik hoop toch wel dat het niet cloud only gaat worden. Als ik mij hieraan ga wagen wil ik dat wel met alle toeters en bellen doen. .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 augustus 2022 11:21
    @kleinekoosjer ik heb talloze From Software games geprobeerd en was vastbesloten Elden Ring niet te gaan spelen, maar uiteindelijk toch gezwicht. Deze game maakt het je toch iets makkelijker doordat je alternatieven hebt.
    Na deze game ga ik zeker nog een keer Dark Souls proberen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 10 augustus 2022 11:18
    Oh wacht.. ik lees nu dat het allicht iets anders in elkaar steekt.
    Je moet eigenaar van de game zijn en dan kan je via gamepass ultimate de game overal via de cloud spelen. Dus inderdaad nog helemaal niet zeker of ie ook in de gamepass library komt te staan.. Ik denk het niet voorlopig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 augustus 2022 12:04
    @kleinekoosjer microsoft zou. Een optie gegeven dat je je eigen digitale games via cloud zou kunnen spelen. Dit zeiden ze een aantal maanden terug. Zou kunnen dat die optie nu komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 augustus 2022 11:19
    Wow! Laten we hopen dat dit waar is en dat ie echt op game pass komt. Alleen op cloud lijkt me niet echt veel toevoegen denk ik.
    Ik heb hem onlangs al aangeschaft helaas, maar we mooi als die er echt komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 10 augustus 2022 11:20
    Het gaat niet over toevoegen aan gamepass, het gaat erom dat het mogelijk gemaakt wordt als je die games (zoals Elden Ring, GTA V en Soul Hackers 2 die genoemd worden oa) gespeeld kunnen worden via de cloud als je ze in eigendom hebt. Aangezien cloud streaming alleen mogelijk is met GPU, moet je dus gamepass ultimate hebben om het uberhaupt te kunnen stream. Zoals Klobrille later ook tweet:

    "Later this year, Game Pass Ultimate members can play, from the cloud, *select games* they already own outside the Xbox Game Pass library."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 10 augustus 2022 13:29
    @Lavalera inderdaad. Dat is ook het nieuws wat ik overal lees. Ik vraag me wel af hoe de redactie hier doorheen leest zonder eerst te verifieren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 10 augustus 2022 17:24
    @Liquidshake Dat doen we, maar vooralsnog is het alleen een gerucht die op verschillende manieren geinterperteerd kan worden. Het is niet alsof er al een officiele aankondiging is natuurlijk. Onze excuses voor het ongemak, maar we zijn ook maar mensen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 augustus 2022 11:44
    Zal goed nieuws zijn. Al weet ik niet of ik hem ga proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 10 augustus 2022 12:57
    We hebben het bericht inmiddels aangepast om te reflecteren dat het mogelijk om een toevoeging voor huidige Elden Ring-eigenaren gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 10 augustus 2022 13:51
    Het had Microsoft wel gesierd om zo’n topper aan hun collectie toe te voegen voor de gamepass als je kijkt naar al die onzin die de mensen voor hun 12,99 per maand in 2022 voorgeschoteld krijgen b garnituur

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 augustus 2022 15:11
    @Roy36NL Daar is hij weer. Je langspeelplaat blijft hangen. Want we weten nu wel dat jij niet van gamepass houdt. Het is wel een beetje sneu om dit voor de zoveelste keer te herhalen. En ik ga mijn argumenten niet nogmaals herhalen want dat heeft weinig zin bij jou. Maar het feit dat je nog steeds niet door hebt dat er in gaming meer is dan triple A games. Dat blijft wel zorgelijk. En oh ja er is jou ook pas 100x verteld dat de meeste mensen kiezen voor het trucje 99 euro voor 3 jaar gamepass ultimate. Maar ook die boodschap is gezien deze post niet binnen gekomen. Ben benieuwd in hoeveel gamepass, Sony of Xbox artikel je gamepass nonsens blijft herhalen. Want ik heb gister je hele gamepass nonsens onderuit gehaald met tegen argumenten. Maar het enige wat er toen uit jou kwam is dat ik een bekrompen leven hebt. Erg volwassen zijn dat zit er bij jou nog niet in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 augustus 2022 15:59
    @Snoop213 Het gaat sommige mensen ook niet om de discussie dat moge inmiddels toch wel duidelijk zijn. Ze luisteren niet naar argumenten, ze hebben ook geen argumenten. Hun enige reactie is bedoeld om mensen te kleineren.

    Het feit dat iemand zo vaak blijft herhalen geeft aan dat ze het heel belangrijk vinden of het gaat ze echt alleen om de aandacht.
    Ze hebben doorgaans geen gamepass want ze vinden het helemaal ruk en als ze dat wel zouden hebben zijn ze ook nog eens, volgens zichzelf althans, dief van hun eigen portemonnee.

    Mijn conslusie is dus dat het ze werkelijk alleen om de aandacht gaat.
    Zo werkt het ook bij honden. Als ze geen aandacht krijgen van hun baasje gaan ze dingen stuk maken, zodat die boos op ze wordt. Negatieve aandacht is ook aandacht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 10 augustus 2022 16:02
    @Ziminar Daar lijkt het bij Roy om te gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 augustus 2022 16:39
    @Snoop213 ik ben natuurlijk geen psycholoog maar het lijkt er wel op

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 10 augustus 2022 16:42
    @Ziminar woef !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 10 augustus 2022 16:38
    @Snoop213
    Gewoon niet op reageren. Hij doet het er om. Fucking zielig, maar laat m lekker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 10 augustus 2022 17:11
    @The_Stifmeister dat ik herhaling val maakt het feitelijk niet onjuist

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 10 augustus 2022 20:15
    @Roy36NL Jou toxische mening inderdaad, maar wel wederom irritaties voor de rest.

    Durf je zelf eens een spiegel voor te houden.