Nieuws
Elden Ring

Elden Ring kan in zo'n dertig uur worden uitgespeeld

Maar gamers kunnen ook tientallen uren in het spel doorbrengen

Geschreven door Michel Musters op
Gamers kunnen de aankomende FromSoftware-game Elden Ring in zo'n dertig uur uitspelen.

Dat laat producent Yasuhiro Kitao weten tijdens de Taipei Game Show 2022-presentatie. Hij laat weten dat de tijd die gamers spenderen in de game wel erg gaat verschillen per persoon, maar het hoofdverhaal in de game kan in zo'n dertig uur worden uitgespeeld.

Dat betekent echter niet dat spelers als ze dat willen niet veel langer kunnen spenderen in de game: "Het spel is gigantisch en bevat vele tientallen uren aan gameplay." Spelers kunnen daarnaast na het uitspelen van de game een nieuw spel opstarten en uitdagendere vijanden voorgeschoteld krijgen.

In de presentatie laat Kitao daarnaast ook weten dat het spel over de gehele linie minder stressvol moet zijn in vergelijking met andere FromSoftware-games. Dit is gedaan omdat het spel een open wereld bevat. Op deze manier komen spelers op specifieke punten in de spelwereld uitdagingen tegen, in plaats van dat het stressniveau continue hoog ligt. Vijanden bieden echter nog steeds veel uitdaging, zoals spelers gewend zijn van andere FromSoftware-games.

Tijdens de Tapei-presentatie werd ook gemeld dat de ontwikkeling van Elden Ring is afgerond. De game komt op 25 februari uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Uitgever New Tales bestaat uit voormalige Activision Blizzard-mensen Twaalfde Apex Legends-seizoen begint op 8 februari
10

Reacties op: Elden Ring kan in zo'n dertig uur worden uitgespeeld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 25 januari 2022 09:58
    Hoe zeer ik ook hou van de spellen van fromsoftware. Ik ga me eerst focussen op horizon 2. In maart of april maar ff kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 25 januari 2022 10:00
    Ik denk dat dat vergelijkbaar is met Dark souls maar zoveel zegt het niet. In het eerste deel van Dark souls heb ik meer dan 500 uur zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dennis070

    • 25 januari 2022 10:06
    Een beetje souls game ben ik toch altijd wel 200+ zoet maar eerst horizon wat ziet dat er super mooi uit zeg !!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 25 januari 2022 11:55
    De 1e keer bloodborne kostte me ruim een uur of 50 tot 60. Als t moet speel ik m nu in een paar uur uit, helemaal als ik optionele stukken oversla. Dus inderdaad, dit zegt niet zoveel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 25 januari 2022 12:09
    Ik snap de drang niet zo goed dat ze er een hard nummer aan moeten hangen. Het is hoe dan ook een glasharde leugen, iedereen speelt het spel anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 25 januari 2022 13:06
    @gimbal2 door het woordje kan is dit natuurlijk geen leugen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Zarniwoop

    • 25 januari 2022 13:46
    @Ziminar dat woordje 'kan' is tevens een uitnodiging naar de speedrunners.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 25 januari 2022 14:33
    @Ziminar True enough, maar het gaat meer om de implicatie. Je nodigt het uit om te denken dat het een kort spel is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 25 januari 2022 14:40
    Ik kijk vaak wel eens op de site HowLongToBeat om toch even te kijken wat het gemiddelde is van de speelduur. Ik weet dat ik hier vaker overheen zit. Dan heb ik wel een mooie indicatie wat ik er ongeveer aan kwijt ben. Voor mijzelf vind ik het gewoon leuk om te weten hoe lang een game kan zijn. Dit is voor mij vaak ook een overweging van koop ik dit spel nu of dat hij wat goedkoper wordt. Uiteraard bij games die ik graag wil kijk ik er niet eens naar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 25 januari 2022 20:33
    Voor mij zet ik er een 0 achter. Ik speel open world games altijd super langzaam.