Eindelijk weer een western-shooter met Wanted: Dead or Alive | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

De gamers die al wat langer meegaan herinneren zich vast Outlaws nog. Het was een 3d shooter van LucasArts dat zich afspeelde in het wilde westen en een heel aparte sfeer had. De graphics deden heel getekend aan, en waren zelfs op het moment van release nog redelijk ouderwets. Veel gamers konden zich niet over de graphics heenzetten en een echt commercieel succes bleef uit, maar inmiddelds is het spel wel uitgegroeid tot een ware culthit. Ondanks meerdere petities op internet heeft men LucasArts helaas niet weten over te halen er een vervolg op te maken.

Ook de mannen van Zombie Studios waren sip door het feit dat er nog steeds geen sequel in de maak is voor Outlaws, dus hebben ze maar besloten het zelf te gaan doen. Met Wanted: Dead or Alive zijn ze bezig met een 3D shooter die de ruige sfeer van de western films perfect naar je pc zou moeten vertalen. HomeLanFed had een interview met de makers.HomeLAN - What other important gameplay elements will be featured in Wanted: Dead or Alive?

John Williamson - We want it to be somewhat open ended. The story arc will remain the same, but you will have multiple options to many of the levels. How you progre through the game will affect NPC interactions later in the game. You can be Law Abiding and the townsfolks will be more likely to join your po e and help you bring wanted men, or you can break the law (the ends justifying the means), but those same NPCs may now be chasing you because you are a wanted man yourself. Breaking the law early on may be the easier way out of the level, but it may not be the best. But the player will have the ability for the player to redeem themselves over several levels and lose their wanted status or break the law and lose their good guy status. In Wanted is het ook mogelijk paardje te rijdenIn het interview wordt helaas ook gezegd dat men nog niet zo lang bezig is met het spel en vooral nog aan het verkennen is wat men precies wil. Men heeft een aantal levels en wapens gemaakt in de Lithtech engine, maar het is niet uitgesloten dat ze uiteindelijk nog naar een andere engine zullen overstappen. Momenteel wordt het spel voor de PC ontwikkeld maar een PS2 port is niet uitgesloten. De Outlaws fans hebben in ieder geval iets om naar uit te kijken. Lees hier de rest van het interview. Vooral de laatste comment over WW2-shooters is leuk om te lezen, en laat zien hoe tijden kunnen veranderen in de game-buisne .
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou