Ingame advertenties zijn bezig aan een enorme groei. En, als je vanuit de kant van de adverteerders bekijkt, terecht. Het publiek zapt bij de reclames weg, duikt uren per dag achter het internet en vindt gamen (in uren gezien) een interessanter tijdverdrijf dan televisie kijken. Ditmaal is het EIDOS dat een megadeal aankondigt. De partij die de advertenties aan EIDOS gaat leveren is Double Fusion, een zelf verkondigd 'ingame advertentie specialist'.
De advertenties zullen divers aangepakt worden. Zo krijgen enkele games dynamische billboards, maar zullen er ook titels met product placements (het gebruik van de producten, Splinter Cell als extreme voorbeeld) doorspekt worden. De deal die gesloten is betreft 10 titels uit de stal van EIDOS, zowel games die al uit zijn als een aantal dat nog in ontwikkeling is.
Reacties op: EIDOS sluit megadeal voor ingame advertenties
Nemisis2003
Ideaal voor nivea.
WeZet
Maar voreger was het in mijn herinnering een eervoor de makers om een bestaand iets in een game te verwerken, toen moesten ze ern og voor dokken! Nu wordt er geld toegestoken!
NickName
Glawen
Ik begrijp best dat het voor een ontwikkelaar/uitgever een handige manier is om wat extra aan een game te verdienen maar ik geloof niet echt in het veelgehoorde argument dat games er goedkoper (of zelfs niet duurder) door worden.
Toch heb ik er, zolang de reclame niet stoort in de beleving van de game geen moeite mee. Mijn voorgevoel is echter - ook al omdat ik de reclamewereld van binnenuit ken - dat dit nog maar een klein beginnetje is en dat in de snelgroeiende gamebusiness de macht van het geld (lees aandeelhouders e.d.) de creatieve vrijheid van ontwikkelaars steeds meer in de weg gaat staan.
Er zijn best interessante toepassingen voor ingame reclame te verzinnen. Maar ik hoop echt dat de beleving van videogames over een aantal jaren niet zo is verpest als die van een ander medium: commerciële televisie.
Oké, een best wel sceptisch verhaal maar de gamewereld ligt me veel te na aan het hart om me hier geen zorgen over te maken.
Loev
Tesseract
Ik denk dat reclame in games zo zijn voordelen heeft. Zo zit er in bijvoorbeeld need for speed veel reclame en weet ik dat ik borden van axe voor bij heb zien flitsen er een paar burger kings zijn. als de ontwikkelaars op deze manier meer geld krijgen voor de ontwikkeling van nieuwe games, betere mensen kunnen inhuren waarom niet? Echter moet het wel op een dusdanige manier verwerkt worden in een game dat ik er geen last van heb.
Clay
ik zie trouwens zelf niet zo hoe dit iets moet toevoegen aan de game industrie. De hele zwik is op zn poten gekomen zonder al dit, dus ik zie niet hoe dit het mogelijk zou moeten maken beter games te maken, laat staan ze goedkoper aan te gaan bieden. Imo is het gewoon een puur commercieel model met een mooi praatje zodat gamers het pikken. Je betaalt al dik voor je games, en nb monthly fees voor je mmo's!
ravenger
Stinkfoot82
Lequero
Ik zie het al helemaal voor me, ben je 15 min aan het spelen, "moet je er even uit" voor eem reclameblok van 10 min!
Shriko
RookieForce
Anvile
Ofzoiets.
Artful
ravenger