In Oktober zal Iron Storm haar weg naar de winkels vinden. Deze first en third person shooter speelt zich af in 1964 maar tegelijkertijd toch nog tijdens de Eerste Wereldoorlog. Want wat wil nu: deze is nog steeds niet ten einde. En in dit alternatieve universum krijgt de speler de kans dit toch maar een keer te veranderen. Doupe.Cz had een interview met Roman Vincent, de CEO van 4x Studio.Doupe: What is the background story?

Edouard Lussan: The first basis of IronStorm are very simple to get: the First World War burst out, as everybody knows, in 1914. We are in 1964 and the war is not over yet and lasts since 50 years. Immediately the public can understand that the world we are proposing them is a kind of mix between the First, the Second World War or a kind of Vietnam War in Europe. As modern weapons, devices and materials can allow a very accurate game play, you will never find any aliens, lizards, monsters or shuttle in IronStorm. Realism of war was our main concern. Vrijdag komt de officiële demo uit, nadat eerder al een gelekte demo op het internet verscheen die nog enkele vervelende bugs met zich mee droeg. Lees het hele interview hier. Met dank aan OsseMaarten voor het melden van dit nieuws.