Nieuws

Eerste The Witcher-game krijgt een remake

Terug naar waar alles begon

Geschreven door Jari Klapwijk op
CD Projekt Red heeft aankondigd dat er aan een remake van de eerste The Witcher wordt gewerkt.

Dat laat het bedrijf weten in een blogpost. De remake wordt volledig opnieuw gebouwd op Unreal Engine 5 door de Poolse studio Fool's Theory. CD Projekt Red houdt toezicht op de ontwikkeling. De productie van het spel zit nog in een vroeg stadium.

De codenaam van de remake, Canis Majoris, werd al eerder onthuld. Bij die aankondiging sprak CD Projekt Red over een verhaalgedreven, singleplayer openwereld-rpg die wordt ontwikkeld door een third-party studio bestaande uit mensen die eerder al aan The Witcher-games hebben gewerkt.

"The Witcher is waar het allemaal begonnen is voor ons", zegt studiohoofd Adam Badowski in een statement. "Het was de eerste game die we ooit maakten en dat was een groot moment voor ons. Teruggaan naar deze wereld en het remaken van de game voor een nieuwe generatie gamers voelt net zo groot, misschien zelfs groter dan dat."

The Witcher kwam oorspronkelijk in 2007 uit op pc. De game is gebaseerd op de boekenreeks Saga o wiedźminie van fantasyschrijver Andrzej Sapkowski. De game introduceerde hoofdpersonage Geralt of Rivia voor het eerst. Het is nog onduidelijk wanneer de remake uitkomt. "Hoewel het nog wat tijd gaat kosten voordat we klaar zijn om meer te delen over de game, weet ik dat hij het wachten waard wordt", besluit Badowski. 

Dit artikel delen:

Lees meer

Valve adviseert ontwikkelaars om hogere europrijzen op Steam te vragen Fotomodus God of War Ragnarök komt pas ergens na release uit
14

Reacties op: Eerste The Witcher-game krijgt een remake

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Agent 4125

    • 26 oktober 2022 16:35
    Van alle plannen voor remakes vind ik dit voor de verandering eens een heel goed idee. Paar jaar geleden nog eens geprobeerd te spelen, maar dit was allemaal wel heel erg houterig. Laat maar komen deze!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 26 oktober 2022 16:51
    Ik heb alleen maar The Witcher 3 gespeeld, dus heb zeker interesse in deze remake!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 26 oktober 2022 17:03
    Ben benieuwd deel 1 nooit gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    generaljusten

    • 27 oktober 2022 13:11
    @Snoop213 Deel 1 is echt super, vorig jaar deel 1, 2 en 3 gespeeld. Ik moet eerlijk toegeven dat ik deel 1 en deel 2 het beste vond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 26 oktober 2022 17:10
    Iemand die deel 1 gespeeld heeft en denkt dat het qua wereld/opzet een Witcher 3 achtige game gaat worden,of was Witcher 1 sowieso al open wereld? Ik bedoel een remake kan veel mogelijkheden bieden en ik ben dan ook zeer benieuwd naar deze game. Wat ik zo lees is dat het wel een verhaal gedreven open wereld gaat worden en qua game vond ik 3 geweldig!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stingeling

    • 26 oktober 2022 17:26
    @Bteqq Het is meer een action RPG dan een openworld game (alhoewel die 2 elkaar eigenlijk niet uitsluiten). Het verdiend zeker een remake want ik heb een aantal jaar geleden alledrie de games uitgespeeld en de gameplay is toch wel behoorlijk outdated terwijl het toch gewoon een goede game is.

    Deel 2 is toch al een heel stuk meer polished dan 1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 26 oktober 2022 20:43
    @Stingeling

    Zeer benieuwd! Thanks!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 26 oktober 2022 17:51
    @Bteqq deel 1 was niet echt een open wereld. Niet dat ie helemaal lineair was maar t was niet zo open als deel 3 of skyrim of iets dergelijks. Deel 2 was dat overigens ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Bteqq

    • 26 oktober 2022 20:45
    @Messtranor

    Hmm oke! Ik ga dit in ieder geval volgen en misschien moet ik het open wereld stuk ook maar loslaten. Echter ben ik in de hele Witcher serie begonnen met 3 (nu bezig met de boeken). Thanks in ieder geval voor de info. Ga voorlopig geen oude Witcher 1 beelden kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 27 oktober 2022 00:22
    @Bteqq Ze geven op dit moment The Witcher 1 gratis weg, dus ik zou zeggen oordeel zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Frezzle

    • 26 oktober 2022 18:44
    Leuk, ben benieuwd maar wederom heb ik low expactations.
    We hebben nog steeds geen glimp gezien van de witxher 3 next gen update die in Q4 2022 beloofd was. En we gaan al richting november…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 26 oktober 2022 19:58
    Dat is wel gaaf, ik heb alleen deel 2 en 3 gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 26 oktober 2022 20:52
    Hier hoopte ik al op.
    En in unreal engine 5 :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 27 oktober 2022 06:07
    Ben benieuwd, deel 1 heb ik nooit gespeeld.