Vivendi Universal Games heeft vandaag het vervolg op Empire Earth aangekondigd. Omdat Rick Goodman's Stainless Steel Studio's niet langer bij Vivendi onder contract staat zal deze RTS-game worden ontwikkeld door Mad Doc Software, die ook verantwoordelijk was voor de Art of Conquest uitbreiding voor het eerste deel.

In Empire Earth 2 zul je opnieuw een reis door de geschiedenis maken, van holbewoner tot futuristische robots. Ten opzichte van het eerste deel bevat de game nieuwe units, powers en leiders. Daarnaast kun je nu steden en grondgebied verhandelen met andere spelers. Ook de AI is verbeterd en de engine tovert nu mist en sneeuwval op je scherm, dat ook nog eens invloed heeft op de gameplay.In addition, significant focus has been placed on casual gamers who often become frustrated by difficult and arcane videogame features. Empire Earth 2's citizen manager system simplifies the player's job of assigning citizens to movement and harvesting tasks. A new, more intelligent formation system will offer attack bonuses, allow for easier navigation across maps, and reduce the occurrence of "furball combat," an unfortunately common and confusing real-time strategy game element that can frustrate gamers. And the game's streamlined research system better mimics the actual development of technology and alleviates the need to micro-manage the game during heated combat. Het complete verhaal en alle screenshots zijn te vinden op Worthplaying.