Nieuws

Eerste screenshots van Day of the Tentacle Remastered

Nostalgie overload

Geschreven door Michel Musters op
Double Fine werkt aan Day of the Tentacle: Remastered en het bedrijf heeft de eerste screenshots van de remaster uitgegeven.

Double Fine maakte eerder dit jaar al een remake van een andere klassieke adventure, Grim Fandango. Day of the Tentacle kwam oorspronkelijk in 1993 uit. De remaster heeft nieuwe handgetekende graphics met remastered audio, muziek en geluidseffecten. Ook krijgt de game een commentaartrack met de originele makers, waaronder Tim Schafer en Dave Grossman. 

Net als in de special editions van Monkey Island 1 en 2 kunnen spelers schakelen tussen de oorspronkelijke graphics van de game en de nieuwe. De complete versie van Maniac Mansion, een andere adventure, zit bij het spel inbegrepen. De remaster verschijnt ergens in het begin van 2016 op pc, Mac, PS4 en Vita.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pillars of Eternity is een half miljoen keer verkocht De pc-versie van Street Fighter 5 in actie
13

Reacties op: Eerste screenshots van Day of the Tentacle Remastered

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • ShadowX

    • 24 oktober 2015 14:28
    Dit wordt een instant buy, wat heb ik van dit toppertje genoten in de jaren 90.

    Super om die tijd nog eens een keer opnieuw te beleven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Taken NL

    • 24 oktober 2015 15:16
    Ik heb Maniac Mansion kunnen spelen maar deze helaas niet meer, super blij met deze remaster.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 oktober 2015 15:11
    Hier ga je zeker van genieten, de intro van het spel alleen is al super geweldig gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MacBlade

    • 24 oktober 2015 23:00
    Purple: "I'm thirsty"…. Green: "I don't think you should drink that"… da's pas nostalgisch! Deze moet ik hebben!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 oktober 2015 23:28
    Inderdaad, het was een intro die je (althans ik dan) niet snel vergeet :D.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 24 oktober 2015 17:52
    Ronduit schitterende plaatjes. De kwaliteit van de gameplay van het origineel met volledig up to date graphics anno 2015.

    Eén van de weinige klassieke adventures die ik nooit heb gespeeld, in tegenstelling tot The Dig, de Monkey Island reeks etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Erwintjuh

    • 24 oktober 2015 18:59
    Hierna Indiana Jones?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 oktober 2015 23:31
    Indiana Jones and the Fate of Atlantis zou zo vet zijn om hier een remake van te zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RavenMMG

    • 24 oktober 2015 22:34
    Dat ze eens wat nieuws maken in dit genre
    Monkey island ofzo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 24 oktober 2015 23:32
    Een nieuw deel van Monkey Island (in de geest van de 1e 2 delen) zou vet zijn.

    Nieuw deel van Space Quest zou ook toppie zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 25 oktober 2015 09:33
    Niiice. Ken deze nog helemaal uit mijn hoofd. Maar word hoe dan ook een instanbuy voor mij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ComicsReader

    • 25 oktober 2015 10:50
    Instant buy!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ddd111

    • 26 oktober 2015 13:44
    Mooie klassieker!