Eerste screens en info Bodycount | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

De game wordt ontwikkeld door Stuart Black, die eerder bij Criterion al werkte aan Black, een shooter die draaide om het vernietigen van de spelomgeving. Bodycount speelt zich af in het heden, waar een gewetenloos team aan soldaten 'doelen' moet uitschakelen voor een 'netwerk'.

Spelers kunnen schuilen achter objecten in de speelwereld, maar die kunnen door de vijand ook kapot geschoten worden. De game krijgt online multiplayer en een coöperatieve modus. Bodycount maakt gebruik van de Codemasters EGO engine, die eerder al werd gebruikt in DiRT 2 en Operation Flashpoint: Dragon Rising.

"We zijn grote fans van shooters en we geloven dat er ruimte is voor een nieuwe ervaring binnen dit genre", aldus Stuart Black. "Als Race Driver: GRID over de puurheid van het racen ging, dan draait Bodycount volledig over de kogel en de impact die het heeft op de wereld. Spelers en computergestuurde vijanden kunnen nooit schuilen achter onvernietigbare objecten. De omgeving verandert constant terwijl de wereld kapot geschoten wordt. Het gaat een hoop plezier opleveren."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou