GameSpot heeft haar exemplaar van het turn-based strategische meesterwerk van Nederlandse bodem, Age of Wonders 2, aan een vlugge test onderworpen en meteen 36 nieuwe screenshots genomen. Age of Wonders 2 is een spel in de stijl van Heroes of Might & Magic, maar er zijn toch wel fundamentele verschillen op te merken. In Age of Wonders 2 ben je als speler iets vrijer in het bewegen van je eenheden. Age of Wonders II makes good use of its 32-bit color palette; the difference between the sequel's darker, richer color tones and the original game's simpler 16-bit color scheme is immediately obvious. However, the game's overland map areas are just as colorful as ever--more so, in fact, thanks to the sequel's larger number of tilesets, which include undead swamplands and burning grasslands (the latter is home to the game's two fire-wizard characters), as well as plenty of colorful animated objects spaced evenly on the maps, such as windmills, swaying trees, and flowing water, which help make the maps look more interesting without being cluttered. The sequel also has much-improved music over the simpler soundtrack of the original game; the music is still synthetic orchestral music, but it's considerably better than that in Age of Wonders. Age of Wonders 2 zou vrijdag in Nederland in de winkels moeten liggen. In Amerika is het inmiddels al beschikbaar. Lees de volledige eerste indruk van GameSpot hier. Voor meer informatie kan je ook terecht bij het interview dat Gamers.nl had met de makers van het spel.