Nieuws
Assassin's Creed Valhalla

Eerste grote Assassin's Creed Valhalla-uitbreiding uitgesteld

Wrath of the Druids verschijnt nu op 13 mei

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft Wrath of the Druids, de eerste grote uitbreiding voor Assassin's Creed Valhalla, uitgesteld.

De betaalde uitbreiding had eigenlijk op 29 april moeten verschijnen, maar dat wordt niet meer gehaald. De ontwikkelaar wil een zo goed mogelijke ervaring voor spelers voorschotelen. Wrath of the Druids komt nu op 13 mei uit.

In Wrath of the Druids bezoeken spelers Ierland. Hierin jagen spelers op een mysterieuze cult. Daarbij komen diverse Keltische mythes aan bod. In de zomer moet de tweede uitbreiding, The Siege of Paris, uitkomen. Het is niet bekend of de vertraging van Wrath of the Druids invloed heeft op de release van The Siege of Paris. Beide uitbreidingen zijn onderdeel van de seizoenspas van Valhalla.

Dit artikel delen:

Lees meer

Picross S6 voor Nintendo Switch aangekondigd Meer dan honderd miljoen spelers voor Apex Legends
32

Reacties op: Eerste grote Assassin's Creed Valhalla-uitbreiding uitgesteld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 15 april 2021 08:37
    Ik denk dat er eerst nog een tweede XP booster af moest en deze duidelijk hogere prioriteit heeft.
    Er moet natuurlijk wel geld verdiend worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 15 april 2021 09:54
    @Ziminar Nou ja de base game heeft de lat "hoog" gelegd en er moeten natuurlijk een x-aantal bugs in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 15 april 2021 08:44
    Jammer, ik had me er op verheugd. Nog even geduld hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 april 2021 08:52
    Nooo!!!!

    Ach ja gelukkig ben ik nog steeds druk bezig met Yakuza Like a Dragon (beste wat die serie is overkomen is dat heen turn based RPG is geworden)


    Plus nu komt hij één dag na m'n (33ste) verjaardag uit is ook best leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 15 april 2021 09:06
    @coola Haha, dan weet je wat je kan vragen voor je verjaardag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 april 2021 09:36
    @Paxopoxo

    Heb de season pass al sinds de release ( en dat terwijl ik normaal amper season passes koop) nee mijn vraag voor mijn verjaardag is altijd simpel gimme money.



    Maar hoe dan ook om ontopic te blijven mooi dat Ubisoft er voor kiest om het uit te stellen en ons een zo goed mogelijke ervaring voor spelers voorteschotelen. In Ubi i trust.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 april 2021 09:10
    Iemand de usb stick met skins kwijt geraakt🤪

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 15 april 2021 09:56
    @Roy36NL Nee dat zijn voor hun de money makers. Die raken ze niet kwijt. 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 april 2021 10:40
    @bigds9fan hahah ook weer waar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 15 april 2021 10:52
    @Roy36NL Ubisof is net EA aan het worden. Ze worden steeds luier en steeds eenhaliger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 15 april 2021 11:31
    @Roy36NL lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 15 april 2021 09:28
    "De ontwikkelaar wil een zo goed mogelijke ervaring voor spelers voorschotelen. "

    Dat is de meest belachelijke zin die ik gelezen heb sinds ik zonet op de Maas "koffiemachine" zag staan "Meet me over good coffee."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 15 april 2021 10:15
    Jongens, het wordt wel echt kinderachtig al die haatreacties naar AC en Ubisoft. Het mag inmiddels heel duidelijke zijn dat jullie geen fan zijn, maar negeer AC/Ubisoft dan gewoon!
    Er zijn heel veel franchises waar ik geen zak aan vind, maar ik zit daar ook niet op te haten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 april 2021 10:29
    @Aerofox81

    Maar haten is in. Plus het is natuurlijk een schande dat er mensen zijn die de assassin's creed franchise en het nieuwste deel geweldig vinden. Dat mag niet eh in deze vrije wereld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 15 april 2021 10:42
    @Aerofox81 op een forum komt haat en liefde nou eenmaal samen. Je moet het allemaal niet zo serieus nemen joh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 april 2021 10:56
    @Roy36NL

    Ik doe dat gelukkig al niet meer. Zeker niet meer de ongegronde kritiek. De bug kritiek kan Ik nog in komen maar de ongegronde kritiek is bijvoorbeeld de grind of de "saaie" side quests…beide pertinent niet waar. Als lvl 15 kan je met gemak iemand van lvl 50 verslaan. En de side quests ( de meeste in ieder geval) zijn diepgaand. ( de valka missies zijn main quests want die doen juist het overkoepelende verhaal hard vooruit duwen)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 15 april 2021 11:31
    @coola Het probleem met die valka missies is dat ze heel erg doen denken aan de hallucinatie missies die Far Cry heeft. Daar is het een vast onderdeel in de reeks dus even doorbijten (want daar heb ik er ook een hekel aan) en verder.

    Ze duren daar ook een stuk korter. De 1ste van die Valka quests duurde al 3 uur en dat werkt niet in een game waar het tempo al heel laag is. Maak ze dan korter.

    Daarnaast zitten de meeste Assassin's Creed fans niet op gedoe rondom goden te wachten. Ik en een kameraad van mij (die is er zelfs niet eens aan begonnen) vonden het gewoon niet passen in de game.

    Ik heb genoeg games gespeeld waarin ze aparte missies stoppen en waarbij je echt een WTF gevoel hebt maar daar duren ze hoogstens een half uur.

    Dat er dan pas aan het eind van de game een reden is voor die quests is een beetje te laat. Veel mensen zullen tegen die tijd al afgehaakt zijn.

    Weet nog dat ik een keer bij dat oude mens aankwam, ik was iets van level 120, meer dan genoeg voor die 2de "Valka quest" dus ik drink dat gifbrouwsel, begin te "trippen" en opeens moest ik level 190 zijn.

    En van wat ik me kan herinneren is het wel noodzakelijk het juiste level te zijn. Daarnaast als het gebied aangeeft level zoveel dan gaan mensen er vanuit dat je ook dat level moet zijn.

    Dus nutteloos grinden. Wat bevestigd wordt door de XP booster want waarom zoiets uitbrengen als het geheel niet nodig is?

    En ja ik heb een keer een zealot verslagen die een hoger level is. Wat kan maar desondanks nodeloos frustrerend is. Standaard strategie (dat werkte in Oddessey ook) is die eikel vanaf je paard met pijlen te doorboren.

    Maar wat ik dan niet begrijp is dat Eivor niet automatisch overschakelt naar een andere boog zodra de pijlen op zijn. Dat haalt de snelheid eruit en je moet (tenzij er een andere methode is die ik niet gevonden heb) in het menu de andere boog selecteren.

    In -ik noem maar een game- Ghost kan je tijdens het spelen met een knop van boog wisselen zonder een menu in te hoeven.

    Is maar een klein dingetje maar het blijf ergerlijk en het kan je je kop kosten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 15 april 2021 11:39
    @coola Probleem is Coola is dat jij alle kritiek richting AC ongegrond vindt. Jij bent namelijk niet objectief als het op AC of Ubisoft aankomt.
    Ook zoals jij nu aangeeft dat de grind niet bestaat en saaie side quests "pertinent niet waar" zijn.
    Dat zou toch heel goed waar kunnen voor een groep mensen? Je kunt wel blijven volhouden dat iedereen gek is behalve jij, maar wellicht dat er een kern van waarheid in zit?
    Dat is hetzelfde als jij zegt dat je blauw een mooie kleur vindt, maar dat ik dat als onzin bestempel.

    "Als lvl 15 kan je met gemak iemand van lvl 50 verslaan".
    Waar slaan die fucking levels dan op?
    Nu stip je dus meteen een belangrijk probleem aan. Ubisoft wil van AC een RPG maken, maar implementeren het half. In elke andere RPG zul je een dergelijke gevecht niet zo gauw winnen. Het feit dat dat in AC met gemak kan zegt genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 15 april 2021 11:56
    @Ziminar Het punt is voor mij dat in een historische setting levels gewoon niet werken. Afgezien van de halfslachtige implementatie die jij aanhaalt wat ook klopt.

    Ik vond deel III van de reeks heel vermakelijk maar ik weet dat veel mensen die mening niet delen omdat minder hadden net Ratonhnhaké:ton.

    En dat snap ik want Ratonhnhaké:ton was nu eenmaal heel anders dan Ezio. Beide kanten hebben een punt. En waarbij een persoon het heerlijk vindt uren door bossen te rennen, heeft een ander er een hekel aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 15 april 2021 10:51
    @Aerofox81 Het is meer dan dat.

    De reeks heet Assassin's Creed. Een 2de game op rij waarin je geen Asssassin speelt is dan voor velen een teleurstelling en het is terecht dat men het geen Assassin's Creed meer vindt.

    Combineer dat met:

    De beloftes die gemaakt zijn zoals geen geforceerd grinden meer dus waarom dan toch een XP booster? (die nota bene na alle reviews is uitgebracht) en geen nutteloze sidequests meer. Zoals een goden sidequest van DRIE uur. (Die vanwege het level overigens wel verplicht is om te doen dus een sidequest wil ik het niet eens meer noemen.)

    Het feit dat het verhaal in herhaling valt (en sowieso al saai is) terwijl hetgeen dat was in de game had moeten zitten overpriced DLC is. Naast alle andere zooi die je "mag" kopen. En ja het is optioneel maar je zit wel zo in die shop, maak het dan iets omslachtiger.

    En last nut not least, de enorme lading bugs. Veel mensen kunnen de game niet eens uitspelen hierdoor.

    Ja dan is het niet zo verwonderlijk dat er haat is naar de reeks. Als je zo ongelooflijk teleurgesteld wordt dan verandert liefde in haat.