Nieuws

Eerste Gears of War komt naar Xbox One

Vroege versie van de heruitgave uitgestuurd

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
De eerste game uit de shooterreeks Gears of War komt naar Xbox One.

Dat stellen verschillende media, waaronder Polygon, op basis van een vroege versie van de game die is uitgestuurd naar meerdere Xbox One-spelers.

Van die testversie kregen zowel Polygon als Kotaku enkele afbeeldingen te zien. Het zou gaan om een grafisch verbeterde versie, die naar alle waarschijnlijkheid ook op een hogere resolutie draait. Verder zouden de tussenfilmpjes opgepoetst worden.

De heruitgave is naar verluidt in de maak bij de Britse studio Splash Damage, dat eerder onder meer de multiplayershooter Brink maakte. De studio zette eerder al vacatures online waarin stond vermeld dat het werkt aan een heel bekende titel.

Tiende verjaardag

De eerste Gears of War verscheen in 2006 voor de Xbox 360. Black Tusk Studios, dat onder Microsoft de spelreeks beheert, ontkrachtte eerder nog het gerucht dat er een Gears of War-collectie voor Xbox One in de maak was met daarin de eerdere delen. 

Waarschijnlijk werkt de studio enkel aan een heruitgave van het eerste deel. Die game viert volgend jaar zijn tiende verjaardag.

Door: NUtech.

Bron: NUtech

Dit artikel delen:

Lees meer

Waarom LEGO Dimensions het toys-to-life-genre induikt Het nieuws van de week: mods verkopen op Steam
16

Reacties op: Eerste Gears of War komt naar Xbox One

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • hulstpower

    • 25 april 2015 15:33
    In mijn ogen 1 van de beste games van de vorige generatie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 25 april 2015 15:41
    Ik zou hem zeker voor de Xone halen want het is een geweldige game.

    Ik hoop stiekem op een trilogie met alle 4 de delen net zoals ze met Halo Masterchief deden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 25 april 2015 19:00
    Een trilogie, met alle 4 de delen….. Ik denk dat je eens even moet opzoeken wat "trilogie" betekent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 26 april 2015 01:15
    Je hebt gelijk maar ik doelde eigenlijk op de 3 delen met Marcus Fenix deel 4 reken ik eigenlijk niet mee om die reden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 25 april 2015 15:50
    Hoera, weer een heruitgave!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 25 april 2015 16:15
    Ach beter een heruitgave van een geweldige game dan een heruitgave van Ride to Hell: Retribution of Revelations 2012.

    Daarnaast komt MS met genoeg mooie games om tussendoor een geweldige game opnieuw uit te brengen en als ze dat net zo goed doen als met Halo Masterchief dan vind ik het prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Soldier_hard

    • 25 april 2015 16:30
    Ik zou graag een her uitgave van COD4 zien, nu je geen goede COD meer hebt om te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustRaine

    • 25 april 2015 17:37
    Misschien kunnen ze dat inderdaad doen, Modern warfare/Modern Warfare 2/ Modern Warfare 3 (en eventueel ghosts) in 1 collectie, en World at War/Black Ops/ Black Ops 2 en misschien Black Ops 3 in 1 collectie.

    Wat Gears of War betreft daar heb ik echt zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • disgraziato

    • 25 april 2015 23:12
    Lol een collectie met de slechtste CoD-game tot nu toe die tevens al voor de 8ste gen is uitgebracht. Als dat gebeurt eet ik m'n hoed op en houd ik niets meer voor onmogelijk in deze industrie.

    Gewoon een MW-trilogie. Dat is nog wel oke.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 29 april 2015 10:57
    @Soldier_hard JUIST, hier sluit ik me helemaal bij aan! Briljante game en ze hebben alle ingrediënten al op de planken liggen. Maar nee, ze maken liever een COD met nog meer perks, nog meer killstreak rewards. Ze voegen alleen maar troep toe eigenlijk…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Edwin1984

    • 25 april 2015 22:52
    Dit had van mij niet gehoeven, hebhet altijd overrated titels gevonden. Deed weinig nieuws en grafisch vond ik het maar grijs en ongeïnspireerd overkomen.

    Voor de vele mensen die het destijds wel konden waarderen is dit natuurlijk goed nieuws uiteraard!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Taken NL

    • 26 april 2015 09:16
    Had er een nieuwe Gears of War uitgekomen in het eerste jaar van de Xbox One, dan had ik nu geen Playstation 4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Alpaca

    • 27 april 2015 11:29
    Deel 1 was destijds een erg leuke game, maar of het grafisch oppoetsen alleen nou genoeg is…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • _insanity_

    • 28 april 2015 09:56
    Wouw, alweer een remake. Het is toch wel overduidelijk dat er een enorm inspiratie probleem is tegenwoordig. Ik doel hier trouwens op de huidige generatie consoles, niet alleen op XOne, maar op alle consoles (XOne, PS4 en zelfs de WiiU). En naast de remakes hebben we alleen maar inspiratie loze vervolgen op de standaard games op de betreffende consoles. Ben benieuwd wanneer er weer eens een frisse wind door komt…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 29 april 2015 11:01
    Geen inspiratie probleem. AAA games ontwikkelen kost de makers ontzettend veel geld. En het is onmogelijk voor ontwikkelaars om alleen maar aan nieuwe IP's te werken. Want ze weten niet of deze games aan zullen slaan bij het grote publiek. En je zou het bijna vergeten, maar ook deze bedrijven willen geld verdienen.

    Een remake van een groot succes uit het verleden en deze oppoetsen en hier en daar wat schaven is voor hen makkelijk verdienen. Plus, hier zitten ook ontzettend veel XBOX bezitters op te wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 29 april 2015 10:59
    Goed nieuws voor de XBOX bezitters. Dit is echt de enige XBOX exclusive die ik ook graag op de PlayStation had willen zien/ spelen.